news-background
news-background

باکس آفیس: فروش ۴۰ میلیون دلاری Encanto در افتتاحیه؛ House Of Gucci پرفروش‌ترین فیلم درام دو سال اخیر در افتتاحیه

 

به‌روز‌رسانی یکشنبه: انیمیشن «انکانتو» (Encanto) دیزنی در پایان تعطیلات پنج روزه آخر هفته گذشته به فروش افتتاحیه ۴۰.۳ میلیون دلاری رسید، در حالی که فیلم خانوادگی دیگر هفته یعنی «شکارچیان روح: آخرت» (Ghostbusters: Afterlife) سونی در دومین هفته اکران ۳۵.۳ میلیون دلار فروخت. برای «انکانتو» افتتاحیه جهانی ۷۰ میلیون دلاری گزارش شده است.

«اینت‌تلجنس» گزارش می‌دهد که ۳.۷ میلیون سینمارو «انکانتو» را در سالن‌های سینمای آمریکای شمالی دیده‌اند، در حالی که ۳.۲۵ میلیون بلیت برای «شکارچیان روح: آخرت» به فروش رفته است. نزدیک به ۵۱ درصد فروش «انکانتو» به مخاطبین خانوادگی اختصاص داشت که ۶۲ درصد آن‌ها مؤنث بوده‌اند.

«خاندان گوچی» (House of Gucci) ام‌جی‌ام و یونایتد آرتیستس به فروش افتتاحیه سه روزه ۱۴.۲ و پنج روزه ۲۱.۸ میلیون دلاری رسیده و پرفروش‌ترین افتتاحیه یک عنوان درام در طول دو سال گذشته را ثبت کرده است. آخرین درام پرفروش ایالات متحده «زنان کوچک» (Little Women) «گرتا گرویگ» بود که کریسمس سال ۲۰۱۹ به فروش سه روزه ۱۶.۷ میلیون دلاری و پنج روزه ۲۹.۲ میلیون دلاری رسیده بود. حدود ۵۹ درصد از مخاطبین «خاندان گوچی» را مخاطبین زن تشکیل می‌دادند.

«رلیش‌میکس» گزارش داده است که «خاندان گوچی» در شبکه‌های اجتماعی دارای ۴۱۵.۳ میلیون دنبال‌کننده و بازدید بوده است. «لیدی گاگا» به تنهایی ۱۸۸.۷ میلیون هوادار در توییتر، اینستاگرام و فیسبوک دارد در حالی که «سلما هایک» با ۲۲.۷ و «جرد لتو» با ۲۱.۲ میلیون دنبال‌کننده در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. اولین تریلر «خاندان گوچی» در حین برگزاری المپیک تابستانی منتشر شد و تیزر بعدی در حین برگزاری مسابقات فوتبال آمریکایی. این تریلرها در سالن‌های سینما پیش از نمایش «احترام» (Respect)، «ایوان هانسن عزیز» (Dear Evan Hansen)، «ونوم ۲» (Venom 2) و «وقتی برای مردن نیست» (No Time To Die) پخش شدند.

فیلم «لیکوریس پیتزا» (Licorice Pizza) «پل توماس اندرسون» که با ۸۳.۸ هزار دلار در چهار سالن رکورد میانگین فروش افتتاحیه کارنامه فیلمساز را شکسته، در پایان تعطیلات آخر هفته به فروش افتتاحیه ۳۳۵ هزار دلاری رسیده است. «خباثت ذاتی» (Inherent Vice) اندرسون در سال ۲۰۱۴ با اکران در پنج سالن ۳۲۸ هزار دلار، «رشته خیال» (Phantom Thread) در سال ۲۰۱۷ با اکران در ۴ سالن ۲۱۶ هزار دلار و «خون به پا خواهد شد» (There Will Be Blood) در سال ۲۰۰۷ با اکران در ۲ سالن ۱۹۰ هزار دلار فروخته بودند.

«لیکوریس پیتزا» بهترین فروش سینماهای ریجنسی لس‌آنجلس در ۲۵ سال اخیر را ثبت کرده و از مخاطبین امتیاز ۸۷ درصد «پست‌ترک» دریافت کرده است. حدود ۷۲ درصد خریداران بلیت ۱۸ تا ۳۴ ساله و ۶۶ درصد مرد بوده‌اند. نزدیک به ۷۰ درصد سینماروها اروپایی تبار، ۱۹ درصد لاتین تبار، ۳ درصد آفریقایی تبار و ۸ درصد آسیایی تبار بوده‌اند.

فیلم «رزیدنت ایول: به راکون سیتی خوش‌آمدید» (Resident Evil: Welcome to Raccoon City) سونی و اسکرین جمز این هفته در افتتاحیه به فروش سه روزه ۵.۲ و پنج روزه ۸.۸ میلیون دلاری رسید در حالی که در ۲۸۰۳ سالن سینما اکران شده بود.

در بازارهای جهانی فیلم انیمیشن «انکانتو» با فروش ۲۹.۳ میلیون دلاری از ۴۷ بازار انتظارات استودیوی دیزنی را برآورده نکرد. فروش جهانی این فیلم در حال حاضر به ۶۹.۶ میلیون دلار رسیده است. «انکانتو» در فرانسه ۳.۵، کلمبیا ۲.۶، بریتانیا ۲.۴، کره ۲.۲، و ایتالیا ۲.۱ میلیون دلار فروخته است. فروش افتتاحیه این فیلم تا ۱۴۸ درصد از «رایا و آخرین اژدها» (Raya And The Last Dragon) پیش است.

«وقتی برای مردن نیست» (No Time To Die) ام‌جی‌ام این هفته از فروش جهانی ۷۵۸ میلیون دلاری عبور کرد. این فیلم در آلمان با افزودن ۷.۵ میلیون دلار دیگر به فروش ۷۳.۳ میلیون دلاری رسیده در حالی که در چین ۶۲.۷ پس از یک هفته اکران میلیون دلار فروخته است.

«خاندان گوچی» در سراسر دنیا به فروش ۳۴.۱ میلیون دلاری رسیده است. این فیلم به کارگردانی «ریدلی اسکات» در بریتانیا با ۳.۴ میلیون دلار صدرنشین شد و در فرانسه با ۱.۹ میلیون دلار رتبه سوم را از آن خود کرد. مکزیک با ۹۷۵ هزار دلار، اسپانیا با ۷۹۵ هزار دلار و هلند با ۶۲۹ هزار دلار دیگر بازارهای پرفروش «خاندان گوچی» بودند. این فیلم از آخر هفته آینده در روسیه و آلمان و از ژانویه در استرالیا، ژاپن و کره اکران خواهد شد.

«جاودانگان» (Eternals) دیزنی و مارول آخر هفته گذشته در ۴۹ بازار بین‌المللی ۱۰.۲ میلیون دلار فروخت و به ۳۶۸.۴ میلیون دلار در سراسر دنیا رسید. پرفروش‌ترین بازارهای این فیلم تا امروز کره با ۲۶.۴ میلیون دلار، بریتانیا با ۱۸.۷ میلیون دلار، فرانسه با ۱۴.۹ میلیون دلار، مکزیک با ۱۴.۳ میلیون دلار و برزیل با ۱۱.۱ میلیون دلار بوده‌اند.

«ونوم ۲» سونی ۸.۷ میلیون دلار دیگر از ۶۰ بازار به اندوخته‌هایش افزود و از فروش جهانی ۴۶۹.۶ میلیون دلاری عبور کرد. این فیلم به زودی در بازار ژاپن اکران خواهد شد.

 

باکس آفیس: انیمیشن «انکانتو» به دنبال افتتاحیه داخلی ۴۶ میلیون دلاری؛ «خاندان گوچی» ناکامی ریدلی اسکات با Last Duel را جبران کرد

به‌روزرسانی جمعه: انیمیشن «انکانتو» (Encanto) دیزنی روز پنجشنبه ۵.۸ میلون دلار فروخته و با کاهش نزدیک به ۲۴ درصدی در رتبه اول سینماهای آمریکای شمالی است. این فیلم به کارگردانی «جرد بوش»، «براین هاواد» و «شاریز کاسترو» به دنبال فروش سه روزه ۳۲.۹ و پنج روزه ۴۶.۶ میلیون دلاری است. فروش فیلم‌ها در روز پنجشنبه نسبت به چهارشنبه هفته گذشته نزدیک به ۲۴ درصد کاهش پیدا کرد. انتظار می‌رود فروش فیلم‌ها در روز «جمعه سیاه» یا «بلک فرایدی» رشد قابل‌توجهی داشته باشد.

«آی‌اسپات» گزارش داده است که دیزنی برای انیمیشن «انکانتو» ۱۴ میلیون دلار برای تیزرهای تلویزیونی هزینه کرده که ۱۲ درصد آن‌ها از کانال دیزنی، ۱۱ درصد از شبکه ای‌بی‌سی و ۸ درصد از هالمارک پخش شده است.

فیلم «شکارچیان روح: آخرت» (Ghostbusters: Afterlife) سونی در روز دوم اکران ۵.۳ میلیون دلار فروخت و در حال حاضر به دنبال فروش سه روزه ۲۶.۶ میلیون دلاری و ۳۷.۲ میلیون دلاری در هفته دوم اکران داخلی است. این فروش‌ها تا ۴ درصد بالاتر از «شکارچیان روح» سال ۲۰۱۶ به کارگردانی «پل فیگ» خواهد بود.

«خاندان گوچی» (House of Gucci) ام‌جی‌ام و یونایتد آرتیستس در دومین روز اکران فروش ۳.۳۹ میلیون دلاری را به ثبت رساند و نسبت به روز افتتاحیه با کاهش بلیت فروشی ۱۹ درصدی مواجه شد. درام تاریخی به کارگردانی «ریدلی اسکات» به دنبال فروش سه روزه ۱۵.۴ و پنج روزه ۲۳ میلیون دلاری است. «آی‌اسپات» گزارش داده است که یونایتد آرتیستس برای تیزرهای تلویزیونی این فیلم در شبکه‌هایی مانند ان‌بی‌سی، فاکس و سی‌بی‌اس حدود ۱۲.۸ میلیون دلار هزینه کرده است.

فیلم «رزیدنت ایول: به راکون سیتی خوش‌آمدید» (Resident Evil: Welcome to Raccoon City) سونی و اسکرین جمز با فروش ۱ میلیون دلاری در روز دوم اکران و کاهش ۶۰ درصدی نسبت به روز افتتاحیه در رتبه پنجم قرار گرفته و به دنبال فروش سه روزه ۴.۵۸ میلیون دلاری و پنج روزه ۸ میلیون دلاری است.

فیلم «شاه ریچارد» (King Richard) برادران وارنر با بازی «ویل اسمیت» نسبت به چهارشنبه با رشد ۲۶ درصدی مواجه شد و ۸۰۵ هزار دلار فروخت.

 

به‌روز‌رسانی پنجشنبه:‌ فیلم انیمیشن «انکانتو» (Encanto) دیزنی چهارشنبه هفته گذشته و در اولین روز اکران داخلی در ۳۹۸۰ سالن سینما ۷.۵ میلیون دلار فروخت و رکورد فیلم‌های انیمیشن دیزنی در طول تعطیلات آخر هفته را نشکست. این رکورد پایین‌تر از فیلم‌های انیمیشن «دایناسور خوب» (The Good Dinosaur) پیکسار بود که در روز اول ۹.۷ و در هفته اول ۳۹.۱ میلیون دلار فروخته بود.

کارشناسان در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنند که «انکانتو» به فروش سه روزه ۲۶.۱ و پنج روزه ۳۸.۶ میلیون دلاری برسد. «انکانتو» سومین فیلم انیمیشن در سال ۲۰۲۱ است که همزمان با اکران در سالن‌های سینما از پلتفرم‌های دیجیتال پخش نشده است. دو فیلم قبلی «ران خراب می‌شود» (Ron’s Gone Wrong) استودیوهای قرن بیستم و «روح رام‌نشده» (Spirit Untamed) دریم‌ورکس بودند.

«انکانتو» با نمره A «سینمااسکور» فیلمی است که با گذشت زمان مخاطبین بیشتری پیدا خواهد کرد. هرچند این عنوان در نگاه نخست بازسازی «کوکو» (Coco) به نظر برسد، اما داستان «انکانتو» در کلمبیا روی می‌دهد و زنانه است، در حالی که «کوکو» داستانی در مکزیک و در مورد پسری روایت کرد که سعی داشت در «سرزمین مردگان» با روح خویشاوندانش در ارتباط باشد. «انکانتو» در حال حاضر از «راتن تومیتوز» امیتاز ۹۲ درصد دریافت کرده است.

فیلم «شکارچیان روح: آخرت» (Ghostbusters: Afterlife) سونی در دومین هفته اکران به سمت فروش ۲۴ میلیون دلاری در حرکت است. این فیلم چهارشنبه گذشته ۵.۴ میلیون دلار فروخت و ۱۶ درصد رشد را نسبت به سه‌شنبه نشان داد.

«خاندان گوچی» (House of Gucci) ام‌جی‌ام و یونایتد آرتیستس در جذب مخاطبین بزرگسال موفق بوده و در روز اول اکران در ۳۴۴۱ سالن سینما ۴.۲ میلیون دلار فروخته است. این در حالی است که فیلم قبلی «ریدلی اسکات» یعنی «آخرین دوئل» (The Last Duel) با ۲ ساعت و ۳۲ دقیقه (در مقابل «خاندان گوچی» با ۲ ساعت و ۳۷ دقیقه) به فروش سه روزه ۴.۷۵ میلون دلاری رسید و در بازارها داخلی با ۱۰.۸ میلیون دلار به شکست انجامید.

برای «خاندان گوچی» افتتاحیه سه روزه ۱۴.۳ میلیون دلاری و پنج روزه ۲۱.۷ میلیون دلاری پیش‌بینی شده است. این در حالی است که فیلم جدید «لیدی گاگا»، «آدام درایور»، «ال پاچینو» و «جرد لتو» در فصل اهدای جوایز نیز ممکن است با کسب نامزدی و یا جوایز فروش خود را افزایش دهد. این فیلم درام از «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۵ درصد و نمره B+ «سینمااسکور» دریافت کرده است.

فیلم «رزیدنت ایول: به راکون سیتی خوش‌آمدید» (Resident Evil: Welcome to Raccoon City) سونی، اسکرین جمز و کنستانتین در روز اول اکران در ۲۸۰۳ سالن سینما به فروش ۲.۵ میلیون دلاری رسید و به دنبال فروش سه روزه ۷.۷ و پنج روزه ۱۱.۹ میلیون دلاری است. فیلم‌های پیشین سونی در حین پاندمی از جمله «نفس نکش ۲» (Don’t Breathe 2) و «اتاق فرار: تورنمنت قهرمانان» (Escape Room: Tournament of Champions) در سه روز اول اکران به ترتیب فروش سه روزه ۱۰.۶ و ۸.۸ میلیون دلاری را کسب کرده بودند. «راکون سیتی» از مخاطبین نمره C+ «سینمااسکور» دریافت کرده که با «رزیدنت ایول: قصاص» (Resident Evil: Retribution) سال ۲۰۱۲ برابری می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید