news-background
news-background

باکس آفیس: فیلم ترسناک «یک جای آرام» با شگفتی‌سازی «بازیکن شماره یک آماده» را کنار زد

فیلم ترسناک «یک جای آرام» (A Quiet Place) استودیوی پارامونت، طبق آخرین برآوردهای صبح روز گذشته، در اولین هفته اکران به فروشی معادل ۵۰.۴ میلیون دلار دست یافته است. مسئله مهم این است که «یک جای آرام» موفق شد تنها از پیش‌نمایش‌های پنچ‌شنبه ۴.۳ میلیون دلار درآمدزایی کند و این اتفاق بسیار خوشحال‌کننده برای فیلمسازان هالیوودی بدان معناست که بهترین روزهای فروش فیلم برخلاف دیگر آثار استاندارد ژانر وحشت به روزهای اول اکران اختصاص ندارد و به یکباره دچار افت نمی‌شود. پارامونت گزارش می‌دهد که فیلم 21 میلیون دلار دیگر هم از 40 بازار خارجی به دست آورده تا مجموع فروش فیلم به 71 میلیون دلار برسد.

این شروع فوق‌العاده برای پارامونت و فیلمی که با بودجه 17 میلیون دلاری به تولید رسیده حقیقتاً رضایت‌بخش است. آخرین باری که پارامونت موفق شد با فیلمی در طی سه روز به چنین فروشی برسد، به سال 2016 و فیلم «فراتر از پیشتازان فضا» برمی‌گردد. آن فیلم البته با بودجه 185 میلیون دلاری تولید شده بود و در افتتاحیه 59.2 میلیون دلار فروخت. «جان کراسینسکی» کارگردان «یک جای آرام» که تنها کارگردانی دو فیلم مستقل دیگر و چند اپیزود از سریال «اداره» را در کارنامه دارد، اکنون با این فیلم که تحسین مردم و منتقدین را در پی داشته، وارد دوران جدیدی می‌شود. این فیلم از سوی دیگر تأکیدی است بر ادامه سلطه استودیوی فیلمسازی «پلاتینوم دونس» که فیلم‌های ترسناک پرفروش و محبوب دیگری چون «پاکسازی» و «ویجا» را از آن‌ها دیده بودیم.

فروش افتتاحیه 30 میلیون دلاری هم می‌توانست سازندگان را راضی کند، اما استودیو در اوایل هفته متوجه وقوع اتفاقات عجیبی شد: پیش‌فروش بلیت‌های فیلم روز به روز دو برابر می‌شد. در نهایت، خود «یک جای آرام» به بهترین تبلیغ برای فیلم بدل شد، زیرا مردم پس از ترک سالن به تمجید از فیلم می‌پرداختند. بر اساس آمار پست‌ترک، حدود 81 درصد از مخاطبین از دیدن فیلم رضایت داشته‌اند. درصد مخاطبین زن و مرد برای این فیلم برابر است اما این اثر در میان مخاطبین بالاتر از 55 سال که به فیلم امتیاز 88 درصد داده‌اند و سینماروهای 25 تا 34 ساله که به فیلم امتیاز میانگین 85 درصد اعطا کرده‌اند از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

استودیوی پارامونت با توجه استقبال کم‌نظیر مردم از فیلم و واکنش آنان به نمای پایانی در جشنواره فیلم تگزاس، و همچنین قصه خاص آن در مورد خانواده‌ای که در یک مزرعه دورافتاده ساکن‌اند و باید زندگی خود را به خاطر وجود یک هیولا در سکوت سپری کنند، به فروش آن بسیار امید بسته بود. پارامونت تریلر این فیلم را زمستان سال گذشته پیش از اکران «لیگ عدالت» و «جنگ ستارگان: آخرین جدای» به نمایش درآورد، اقدامی که بنابر برخی گزارشات باعث شد مردم از خوردن پاپ کورن‌هایشان دست بکشند. علاوه بر این استودیو حدود 5 میلیون دلار نیز برای نمایش تیزر تبلیغاتی 30 ثانیه‌ای فیلم در مسابقات سوپربول پرداخته است. پارامونت برای تریلر دوم فیلم شوی تلویزیونی «الن» را هدف گرفت و فوریه گذشته کراسینسکی را به آنجا روانه کرد تا از آن رونمایی کند. تیزر تبلیغاتی 1 دقیقه‌ای دیگری نیز پیش از آغاز فصل جدید سریال «مرده متحرک» در تاریخ 25 فوریه به نمایش گذاشته شد. اما نقطه عطف کمپین تبلیغاتی استودیو برای فیلم «یک جای آرام»، نمایش کات اولیه آن در جشنواره فیلم تگزاس بود که نام فیلم را بر سر زبان‌ها جاری کرد و تا پیش از هفته اول اکران امتیاز 100 درصد از راتن تومیتوز را برای آن به ارمغان آورد.

استودیوهای برادران وارنر و یونیورسال نیز آخرهفته موفقی را پشت سر گذاشت. فیلم «بازیکن شماره یک آماده» به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» با افت فروش 40 درصدی در دومین هفته اکران 25.1 میلیون دلار فروخت و در رتبه دوم قرار گرفت. این فیلم تا ساعات اولیه روز یکشنبه به فروش داخلی 96.9 میلیون دلاری و فروش جهانی 391.3 میلیون دلاری رسیده است. استودیوی یونیورسال نیز با فیلم کمدی بزرگسالانه «بلاکرها» (Blockers) با بازی «جان سینا» در اولین هفته اکران 21.4 میلیون دلار فروخت و سوم شد. «ساقدوش‌ها»، «همسایه‌ها»، «سفر دختران» و «بدبختی» دیگر کمدی‌های این استودیو با درجه سنی بزرگسال هستند. نقدهای مثبت منتقدین و واکنش مخاطبین به فیلم در جشنواره فیلم تگزاس و شباهت فیلم به «پای آمریکایی» را از عوامل موفقیت این فیلم برشمرده شده‌اند. حدود 44 درصد از مخاطبین این فیلم زیر 25 سال سن داشته‌اند و زنان 25 با 22 درصد بالاترین نمره را به فیلم اختصاص داده‌اند. امتیاز کلی فیلم در پست‌ترک به 76 درصد می‌رسد.

فیلم تریلر «چاپاکوئیدیک» (Chappaquiddick) با بازی «کیت مارا»، «جیسون کلارک» و «جیم گفیگان»، دیگر اثر تازه اکران این هفته بود که از اکران در 1560 سالن سینما 6.2 میلیون دلار درآمدزایی کرد. «بایرون آلن» از نتایج حاصله از این افتتاحیه ابراز خرسندی کرده امیدوار است این فیلم که با بودجه 20 میلیون دلاری به تولید رسیده تا 25 میلیون دلار بفروشد. این درحالی‌است که کارشناسان مالی در سوددهی این پروژه تردید دارند و پیش‌بینی می‌کنند که فروش فیلم از 17 میلیون دلار فراتر نمی‌رود. بر اساس آمار سینمااسکور، 73 درصد مخاطبین بالاتر از 50 سال سن داشته‌اند اما این جماعت امتیازی بهتر از B- به فیلم اعطا نکرده‌اند. «فصل معحزه» (Miracle Season) فیلم ورزشی و تازه اکران دیگر این هفته نیز از اکران در بیش از 1700 سالن سینما توفیقی حاصل نکرد و با 4.1 میلیون دلار به اولین هفته اکرانش پایان داد. این آخر هفته، فیلم «تو هیچ‌وقت اینجا نبودی» با کارگردانی «لین رمزی»، بازی «خواکین فینیکس» و آهنگسازی «جانی گرینوود» هم به صورت محدود در سه سالن به نمایش درآمد با فروش 129.9 هزار دلاری بیست و هشتم شد.

هفته آینده استودیوی نیان که سال گذشته فیلم «من، تانیا» را عرضه کرد، فیلم ورزشی دیگری به نام «بورگ دربرابر مک‌انرو» را روی پرده می‌برد، برادران وارنر فیلم «بیداد» (Rampage) با بازی «دووین جانسون» را در بیش از 3900 سالن به نمایش درمی‌آورد، فان آکادمی انیمیشن بلند «گروهبان استابی: یک قهرمان آمریکایی» را منتشر می‌کند و یونیورسال فیلم ترسناک دیگری تحت نام «Truth or Dare» را در بیش از 3000 سالن اکران می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۴ فروردین ۱۳۹۷ ۰۵:۳۳

WOW... ۵۰ میلیون دلار فروش فقط برای هفته اول اکران، اونم برای یه فیلمی با ۱۷ میلیون دلار هزینه کرد، خارق العاده س...

نمایش اسپویل