news-background
news-background

باکس آفیس: «یورش» دووین جانسون به گیشه‌های دنیا

فیلم تازه اکران «یورش» (Rampage) استودیوی برادران وارنر/نیولاین این هفته با هجوم خانواده‌ها در یک روز شنبه شلوغ مواجه شد و تنها در همان روز 13.9 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش آخر هفته خود را به 34.5 میلیون دلار رساند. این صدرنشینی در انتهای هفته و با رقابتی شانه به شانه با فیلم ترسناک «یک جای آرام» که دومین هفته اکرانش را پشت سر می‌گذاشت، حاصل شد. فروش جهانی فیلم «یورش» با بازی «دووین جانسون» و کارگردانی «برد پیتون-فلین» در حال حاضر به 148.6 میلیون دلار رسیده است. هیاهوی «یورش» اما مانع از ادامه موفقیت فیلم ترسناک «یک جای آرام» کراسینسکی نشد. این فیلم هم فروش بسیار خوبی را در روز شنبه تجربه کرد و آخر هفته را با 32.6 میلیون دلار به پایان برد تا مجموع فروش فیلم پس از 10 روز به 99.6 میلیون دلار برسد.

رقابت فیلم‌ها در روز جمعه 13 آپریل به سود «یک جای آرام» تمام شد و پدیده باکس آفیس در هفته گذشته گوی سبقت را در آن روز از سایرین ربود. اما با فرارسیدن روز شنبه خانواده‌ها بیشتر به سمت فیلم پاپ‌کورنی «یورش» گراییدند تا اوقات خوش‌تری را سپری کنند. پشتیبان تمام این جذابیت، نمره A- فیلم در سینمااسکور بود که با دیگر آثار «دووین جانسون» مانند «جومانجی: به جنگل خوش آمدید»، «اطلاعات مرکزی» و همکاری دیگرش با همین کارگردان در فیلم «سن آندریاس» یکی است. طبق نظرسنجی‌ها نیز  90 و 86 درصد پدر و مادرها و کودکان از دیدن فیلم رضایت دارند. نکته دیگر در مورد فیلم این است که جانسون همواره در جلب نظر مخاطبین از نژادهای مختلف موفق عمل می‌کند، چنانکه 21 درصد از مخاطبین این فیلم اهل آمریکای لاتین، 19 درصد سیاهپوست، 14 درصد آسیایی تبار، و 43 درصد سفیدپوست هستند.

فیلم اکشن و کمدی «اطلاعات مرکزی» جانسون با نمره بالای سینمااسکوری که داشت، در سال 2015 تا سه و نیم برابر افتتاحیه در ایالات متحده فروخت، نتیجه‌ای که برای «یورش» ایده‌آل خواهد بود. اما مشکل اینجاست که هفته‌ آینده بلاک‌باستری چون «اونجرز: جنگ ابدیت» مارول روی پرده می‌رود و احتمالاً با 220 میلیون دلاری که از گیشه به چنگ می‌آورد، مجال خودنمایی به هیچ عنوان دیگری نمی‌دهد. با این همه، فیلم خانوادگی «یورش» پتانسیل دوم شدن را در این ایام از سال دارد. اکران این فیلم پاپ‌کورنی یک هفته پیش از نمایش جهانی «اونجرز» اقدامی هوشمندانه از سوی برادران وارنر بود. با این حال، «یورش» که با بودجه 120 میلیون دلاری به تولید رسیده، برای دستیابی به سود همچنان نیازمند فروش خارجی است. «دووین جانسون» یا بهتر است بگوییم ماشین پولسازی هالیوود، و غول شکبه‌های اجتماعی، این هفته در اکران‌های مردمی چند سالن سینما حضور یافت و به فروش فیلم کمک کرد. این فیلم به مانند «سن آندریاس» از «راتن تومیتوز» امتیاز میانگین 50 درصد دریافت کرده است.

فیلم «حقیقت یا جسارت» (Truth or Dare) استودیوی یونیورسال/بلوم‌هاوس در اولین هفته اکران 19 میلیون دلار فروخت اما بنابر سنت همیشگی آثار ژانر وحشت، باید منتظر افت فروش آن در روزهای آینده باشیم. این فیلم که فروشی کمتر از «روز مرگ مبارک» دیگر اثر ترسناک سال گذشته را تجربه کرده، در طول هفته با «یک جای آرام» بر سر مخاطبین زن جوان در نزاع بود. با این حال، این فروش افتتاحیه برای اثری که با 5 میلیون دلار به تولید رسیده، قابل توجه است. حتی اگر فیلم فروش داخلی خود را تنها تا دو برابر افتتاحیه بالا ببرد، استودیو می‌تواند به سوددهی امیدوار باشد، چرا که یونیورسال این امکان را دارد که از فروش جهانی 100 میلیون دلار درآمدزایی کند. طبق گزاش رلیش میکس، «لوسی هیل» ستاره سریال «دروغگوهای کوچک زشت» با 34.1 میلیون هوادارش در شبکه‌های اجتماعی، و همچنین «وایولت بین» ستاره سریال «فلش» و چهره کریه وی که در تریلرها دیده شد، نقش پررنگی در موفقیت این فیلم ایفا کرده‌اند. تبلیغات تلویزیونی فیلم «حقیقت یا جسارت» نیز که در خلال پخش سریال‌های پربیننده روی ایر رفت، مخاطبین زن جوانتر را هدف گرفته بود. تریلر فیلم در ژانویه گذشته رونمایی شد و حدود 75 میلیون مرتبه مشاهده شد.

فیلم «بازیکن شماره یک آماده» استودیوی برادران وارنر هم در سومین هفته اکران با افت فروش 54 درصدی، 11.2 میلیون دلار فروخت و درآمد داخلی خود را به 114.6 میلیون دلار رساند. فیلم «بلاکرها»ی استودیوی یونیورسال نیز با افت فروش 50 درصدی، و با درآمد آخر هفته 10.3 میلیون دلاری جایگاه پنجم جدول را به خود اختصاص داد تا مجموع فروش فیلم پس از 10 روز به 36.9 میلیون دلار برسد. «جزیره سگان» به کارگردانی «وس اندرسون» که از سینمااسکور دارای امتیاز A است، این هفته با در اختیار داشتن 1939 سالن، 5 میلیون دلار دیگر به اندوخته‌هایش افزود. 54 درصد از مخاطبین این انیمیشن زیر 35 سال سن دارند و 52 درصد آنان مرد هستند. این فیلم در میان مردان جوان با 21 درصد از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده است. 32 درصد از مخاطبین این فیلم را مردان بالاتر از 25 سال و 28 درصد مخاطبین زن بالاتر از 25 سال تشکیل می‌دهند. فروش این انیمیشن استاپ-موشن، تا 24 درصد کمتر از «هتل بزرگ بوداپست» بود، فیلمی که در پایان اکران داخلی 59.3 میلیون دلار فروخت. این هفته فیلم «بیروت» از استودیوی «بلیکر استریت» نیز در 755 سالن سینما به نمایش درآمد و 1.6 میلیون دلار بلیت فروشی کرد.

هفته آینده فیلم «اونجرز: جنگ ابدیت» گیشه‌های سراسر دنیا را به تسخیر خود در می‌آورد. در طول هفته آینده کمدی «احساس زیبایی می‌کنم» با بازی «امی شومر» در 3200 سالن روی پرده می‌رود، استودیوی فاکس سرچ‌لایت فیلم «سوپر تروپرز 2» را در بیش از 2000 سالن سینما اکران می‌کند، و لاینزگیت فیلم «ترافیک» را در بیش از 1000 سالن منتشر می‌کند.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ۱۸:۲۱

نامزد جایگاه ریاست جمهوری USA ، Dwayne Johnson واقعا توی فیلم اخیرا اکران شده جومانجی و rampage گوی سبقت را از رقبای آینده و حال حاضر خویش ربوده...

نمایش اسپویل