news-background
news-background

باکس آفیس: ادامه سقوط Wonder Woman 1984 با فروش ۳ میلیون دلاری در هفته سوم؛ Soul در آستانه تبدیل شدن به سومین فیلم پرفروش تاریخ پیکسار در چین

حتی در صورتی که پاندمی ویروس کرونا در کار نبود، سینماروها احتمالاً‌ در طول تعطیلات آخر هفته گذشته ترجیح می‌دادند تعلیق را با شبکه‌های تلویزیونی خبری تجربه کنند که در حال پوشش وقایع هولناک هجوم هواداران «دونالد ترامپ» به کنگره بودند، تا اینکه خطر ابتلا به ویروس را به جان بخرند و فیلمی در سالن‌های سینما ببینند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

فیلم «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» (Wonder Woman 1984) برادران وارنر در سومین هفته‌ی اکران در آمریکا با کاهش فروش ۴۵ درصدی در ۲۲۱۸ سالن سینما مواجه شد و تنها ۳ میلیون دلار فروخت. این دنباله‌ی ابرقهرمانی به کارگردانی «پتی جنکینز» فروش داخلی خود را به ۳۲.۶ میلیون دلار رسانده است. روشن است که «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» به فروشی معادل «تنت» (Tenet) در بازارهای بین‌المللی دست پیدا نخواهد کرد. از این گذشته، حدود ۶۰ درصد سینماهای «ریگال» به عنوان دومین سینمای زنجیره‌ای بزرگ آمریکا بسته است. شنیده شده است که بعضی از سالن‌داران حتی حاضر به اکران «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» نشده‌اند و بهتر دیده‌اند که با برادران وارنر همکاری نکنند و این وخامت اوضاع اکران را نشان می‌دهد.

دنباله‌ی «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» در هفدهمین روز اکران به سر می‌برد و دو هفته‌ی بعد از شبکه‌ی HBO Max حذف خواهد شد. وارنرمیدیا آماری از بینندگان این فیلم در این شبکه‌ی استریمینگ فاش نکرده، اما به نظر می‌رسد که اتفاق مثبتی روی داده بود، تاکنون گزارش‌هایی در آن خصوص منتشر شده بود. «رلیش‌میکس» که بازخوردهای کاربران در شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کند گزارش داده است که بعضی از کاربران در توییتر از مشکلات پخش «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» در HBO Max شکایت کرده‌اند.

فروش جهانی دومین قسمت «زن شگفت‌انگیز» به ۱۳۱.۴ میلیون دلار رسیده است، در حالی که «تنت» به کارگردانی «کریستفر نولان» ۳۶۲.۹ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت. دستیابی «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» به این رکورد در حالی که بیشتر سالن‌های سینما در اروپا بسته مانده‌اند ناممکن به نظر می‌رسد.

فیلم «کرودها: یک عصر جدید» (Croods: A New Age) یونیورسال و دریم‌ورکس با فروش ۱.۸ میلیون دلاری در هفته‌ی هفتم اکران و کاهش فروش ۱۹ درصدی نسبت به هفته‌ی قبل، به فروش داخلی ۳۶.۸ میلیون دلاری رسید، در حالی که «اخبار دنیا» (News of the World) یونیورسال با بازی «تام هنکس» در سومین هفته‌ی اکران ۱.۲۴ میلیون دلار فروخت و با کاهش فروش ۷ درصدی نسبت به هفته‌ی دوم نمایش، فروش کلی ۷.۱ میلیون دلاری در آمریکا را ثبت کرد. فیلم «شکارچی هیولا» (Monster Hunter) سونی به کارگردانی «پل دابلیو. اندرسون» هم در چهارمین هفته‌ی اکران داخلی‌اش ۱۳ درصد کاهش فروش را تجربه کرد و به فروش آخر هفته ۱.۱ میلیون دلاری و فروش داخلی ۷.۸ میلیون دلاری دست یافت. فیلم «فتل» (Fatale) لاینزگیت نیز در چهارمین هفته‌ی اکران با فروش آخر هفته ۶۷۰ هزار دلاری در رتبه‌ی پنجم قرار گرفت. این فیلم با بازی «هیلاری سوانک» تاکنون ۴ میلیون دلار در آمریکا فروخته است.

سالن‌داران حتی با مقامات دولت ایالات متحده برای بازگشایی سینماهای لس‌آنجلس و نیویورک حتی وارد مذاکره نشده‌اند، زیرا وضعیت شیوع ویروس کرونا در این مناطق وخیم‌تر از همیشه است. با این وجود، مثل همیشه رفتارهای دوگانه در مورد کسب‌وکارهای مختلف دیده می‌شود: رستوران‌ها مانند سینماها با محدودیت به فعالیت ادامه می‌دهند، اما فروشگاه‌هایی چون والمارت و تارگت و مال‌ها مثل گذشته بازگشایی شده‌اند. ایرلاین‌ها نیز گزارش می‌دهند که افراد بسیار کمتری سفر می‌کنند، اما دولت هیچ فرودگاهی را تعطیل نکرده است. «اداره امنیت حمل و نقل» (TSA) می‌گوید در دو روز اخیر، ۱.۴۸ میلیون نفر با هواپیما سفر کرده‌اند و این رقم ۶۱ درصد کاهش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. بنابراین به نظر می‌رسد که مقامات آمریکا می‌توانند دست کم بخشی از این افراد را راهی سالن‌های سینما کنند.

پرفروش‌ترین لوکیشن‌های «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» در طول تعطیلات آخر هفته‌ی گذشته، درایو این ساکرامنتو، درایو این سولانو تویین سان فرانسیسکو، درایو این پارامونت در لس‌آنجلس، سینه‌مارک کرفری کلورادو، و درایو این کپیتل سان فرانسیسکو بوده‌اند. پرفروش‌ترین ایالت‌های این فیلم نیز سالت لیک سیتی، دالاس، فینیکس، هیوستن، گریتر نیویورک، دنور، آتلانتا، اورلاندو، تمپا و میامی بودند.

کشور چین هفته‌ی گذشته نیز پیشتاز بازارهای بین‌المللی بود و فیلم‌های چینی «یک گل سرخ کوچک» (A Little Red Flower) و «شوک ویو ۲» (Shock Wave 2) در رتبه‌های بالا قرار گرفتند. انیمیشن «روح» (Soul) پیکسار و دیزنی در این کشور سومین فیلم پرفروش تاریخ استودیو در این کشور شده است.

«روح» به فروش ۳۶ میلیون دلاری در چین رسیده و در سومین هفته‌ی اکران ۶.۴ میلیون دلار فروخته است. انتظار می‌رود این انیمیشن تا چند روز آینده از رکورد ۳۸.۴ میلیون دلاری «در جستجوی دوری» (Finding Dory) عبور کند و سومین فیلم پرفروش تاریخ پیکسار در چین پس از «کوکو» (Coco) و «شگفت‌انگیزان ۲» (Incredibles 2) لقب بگیرد. «روح» که در دیزنی+ هم منتشر شده، در خاورمیانه نیز به پیش می‌تازد. این فیلم در تایوان ۳.۴ میلیون دلار، عربستان ۳.۱ میلیون دلار، اکراین ۱.۱ میلیون دلار، و سنگاپور ۱ میلیون دلار فروخته است. کره و روسیه این انیمیشن تحسین‌شده را ۲۰ و ۲۱ ژانویه اکران می‌کنند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید