news-background
news-background

بازگشت اسکافیلد و دار و دسته اش به تلویزیون؛ پیش نمایش فصل پنجم Prison Break

 

امروز اگر بسیاری از ما ایرانیان با سینما و تلویزیون آشنایی داریم، بخشی از آن را مدیون موجی هستیم که توسط برخی آثار تلویزیونی از جمله فرار از زندان و لاست به راه افتاد. در زمانی که دسترسی به اینترنت همچون امروز گسترده نبود، به هرطریقی سعی به تماشای قسمت های جدید این دو سریال و سریال های دیگر می کردیم. زمانی بود که با داشتن حتی یک فیلم جدید در رایانه از ذوق و شوق لذت می بردیم اما اکنون تقریباً همه ی کسانی که با سینما و تلویزیون پا به پا آمده اند به منابع عظیمی از فیلم و سریال دسترسی دارند که هرلحظه آماده ی دانلود و تماشا هستند. فرار از زندان یکی از نوستالوژیک ترین سریال ها برای ما ایرانیان است. سریالی که در سال 2005 کار خود را شروع کرد و تا سال 2009 از یکه تازان تلویزیون بود. خالق سریال، پاول.تی شورینگ با ساخت چهار فصل سریال نام خود را تا ابد در ذهن دوست داران تلویزیون جاودانه نمود. این سریال که از حضور افرادی چون دامنیک پرسل، ونت ورث میلر ، آمائوری نولاسکو، سارا وین کالیز و ... بهره می برد، روایتگر فرار عده ای از زندان فاکس ریور می باشد. عده ای که در تمام چهار فصل با هرنوع اتفاق و بلایی که در ذهنتان وجود دارد به چالش کشیده می شوند تا لحظه ای آرامش و آزادی را تجربه نمایند. بعد از اکران آخرین اپیزود سریال در سال 2009 و سوالات بسیاری که ذهن مخاطبین را احاطه نمود، حدود 1 سال و نیم قبل به طور رسمی خبر ساخت فصل جدیدی از سریال از سوی فاکس اعلام گردید. فردا، چهار آوریل 2017 میلادی مصادف با 15 فروردین 96 شمسی تلویزیون بار دیگر میزبان فرار از زندان خواهد بود. سریالی که بعد از نزدیک به 8 سال به تلویزیون بازگشته ولی دیگر شرایط مانند قبل نیست. تعداد سریال های موفق تلویزیونی در زمانی که فرار از زندان کار خود را آغاز کرد انگشت شمار بود اما امروز برای مطرح شدن در بین سریال ها باید چیزهای بیشتری از یک داستان معمولی به مخاطب ارائه داد. مخاطبین امروزی به یمن دیدن آثار پخته ای چون Game of Thrones ، Breaking Bad ، Dexter ، Westworld ، Sons of Anarchy و چندین سریال تراز اول دیگر، سلیقه و نوع نگاه تازه ای پیدا کرده اند و به راحتی گول تجملات و داستان های ناپخته را نخواهند خورد. خبر هیجان انگیز دیگراین است که رامین جوادی، آهنگسازی که ملودی هایش را در فیلم و سریال های بسیاری شنیده ایم تمایل خود را برای ساخت قطعات آهنگ فصل پنجم اعلام نموده و با اشتیاق فراوان در ژوئن سال قبل به تیم سازنده ی سریال پیوست و بار دیگر آهنگسازی فرار از زندان را برعهده گرفت. باهم در این مطلب پیش نمایشی از فصل پنجم را بررسی خواهیم کرد و هر آنچه از فصل جدید سریال باید بدانید را برایتان مهیا کرده ایم.

»» اگر سریال Prison Break را به طور کامل مشاهده نکرده اید از خواندن مطلب پیش رو بپرهیزید.

» مایکل !

بعد از جست و گریز های بسیار بین مایکل و دشمنانش در سازمان های سری، در انتهای فصل چهارم آن طور که به نظر می رسید، توسط انفجار حاصل از جریان فشار قوی برق از دنیا رفت. اما اگر  بنا به زنده بودن مایکل باشد، مطابق با پرونده ی پزشکی اش، فرصت زیادی برای زندگی ندارد. هنوز معلوم نیست که مایکل چگونه از آن مخمصه جان سالم به در برده است. شاید با پخش اپیزود 1 جواب این سوال حیاتی بعد از 8 سال معلوم شود. مایکل در این فصل از خانه ی خود بسیار دور است و با نام جدیدی به زندگی ادامه می دهد. بعضی منابع نزدیک به کمپانی فاکس اعلام کرده اند که این بار دشمنان اصلی او و یارانش عده ای هستند که دوست ندارند خبر زنده ماندن مایکل در جهان پخش شود. یکی از افرادی که می تواند جلوی این عوامل را بگیرد بدون شک خود مایکل است. اما مایکل در حال حاضر زندانی و تنهاست. فصل جدید سریال سرنخ هایی را به دیگر شخصیت های داستان داده که مایکل زنده است و برادر او، لینکولن و معشوقه اش سارا به فکر نجات او می افتند. آنها برای نجات مایکل باید به مراکش سفر کنند. جایی که مایکل در یکی از مخوف ترین زندان های کره ی خاکی به سر می برد و دراین راه دیگر شخصیت های سریال از جمله فرناندو سوکره، تی بگ، سی نوت و ... باید به سارا و لینکولن کمک کنند.

» 9 اپیزود جدید در راه است.

بنا به گفته ی مسئولین فاکس و تائید پائول تی شورینگ فصل جدید 9 اپیزود خواهد داشت. 9 اپیزودی که گفته می شود پائول شورینگ نویسندگی همه ی آن را برعهده داشته باشد. سریال برای فصل پنجم بنا به گفته ی IMDB قرار است نقش یک مینی سریال را ایفا نماید. این که داستان بعد از این فصل ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر به تیم سازنده بستگی دارد اما چیزی که بدیهیست فصل پنجم سریال با عنوان رستاخیز از فردا کار خود را با اکران 9 اپیزود به پایان خواهد رساند. همانطور که گفته شد سریال در 4 آوریل در ایالات متحده پخش می شود و مردم بریتانیا و اروپا در تاریخ 10 آوریل می توانند از طریق شبکه ی Fox UK به تماشای سریال بنشینند.

» چه کسانی به سریال بازگشته اند؟

دامنیک پرسل و ونت ورث میلر دو بازیگر نقش لینکولن و مایکل به طور 100 درصد حضورشان در سریال تائید شده است. پرسل در ماه می سال 2016 در اثر یک تصادف شدید، مدتی در بیمارستان بستری شد اما خود را به فیلم برداری سریال رساند و چیزی را از دست نداد. سارا وین کالیز بازیگر نقش سارا نیز در سریال حضور خواهد داشت. دامنیک پرسل مدتی قبل تصویری از آمائوری نولاسکو بازیگر نقش فرناندو سوکره را در صفحه ی اینستاگرام خود منتشر نمود و بدین ترتیب حضور او برای فصل جدید تائید شده است.لیست کامل بازیگران فصل جدید به شرح زیر خواهد بود :

Dominic Purcell در نقش لینکولن باروز

Wentworth Miller در نقش مایکل اسکافیلد

Sarah Wayne Callies در نقش دکتر سارا تنکریدی اسکافیلد

Amaury Nolasco در نقش فرناندو سوکره

Robert Knepper در نقش تئودور بگ ول «تی بگ»

Rockmond Dunbar در نقش بنجامین مایلز فرانکلین

Paul Adelstein در نقش پاول کلرمن

و...

درمورد شخصیت دوست داشتنی تی بگ سوالات بسیاری در ذهن مخاطبان است. او که شش سال است در زندان به سر برده بدون شک بازگشت شکوهمندی به نزد هواداران خواهد داشت. بازیگر نقش تی بگ یعنی رابرت نپر در مکالمه ای که با نویسنده ی سریال داشته از وی خواهش کرده که آیا ممکن است کار جدیدی با این شخصیت انجام دهند یا خیر؟ کاری که قبلاً در سریال شاهدش نبودیم. در این شش سالی که او در زندان به سر برده چه اتفاقاتی برای او افتاده است؟ آیا زندان باعث تغییر این شخص شده ؟ این تغییرات به چه صورت بوده اند؟

نویسنده ی سریال یعنی پائول شورینگ در پاسخ به این سوالات گفته که ایده های بسیاری برای این شخصیت در ذهن پرورانده است. وقتی این شخص از ایده صحبت می کند منطقی آن است که قبول کنیم به معنای واقعی کلمه ایده پردازی کرده است چرا که در چهار فصل سریال تماماً شاهد ایده پردازی برای هر لحظه ی سریال بودیم. نحوه ی روایت داستان فرار از زندان اگر چه مورد نقدهای بسیاری واقع شده است اما نبوغ نویسندگی این شخص را نمی توان به راحتی انکار نمود. هنوز مهرتائیدی بر حضور بیل فیچنر بازیگر نقش ماهون در سریال وجود ندارد. نویسنده ی سریال تمایلی به برگرداندن تمام شخصیت های سریال به فصل جدید ندارد. او به دنبال هیجان زده کردن مخاطبین به این صورت که بگویند اوه نگاه کن، بیل فیچنر دوباره به سریال برگشته نیست! بنا به گفته نویسنده سریال تمام ارکان فصل های قبل و فصل جدید در خدمت پیش برد خط داستانی سریال هستند. اما با این حال هر احتمالی وجود دارد.

» فصل ششمی در کار نخواهد بود.

به نقل از نویسنده ی سریال، در جولای 2016 تائید شد که فصل جدید، خاتمه ای بر سریال فرار از زندان خواهد بود و سریال برای بار دوم بازنخواهد گشت.

هیچ کس نمی خواهد سریال را برای چندین فصل احیا نماید.  داستان ما در 9 اپیزود به کار خود پایان خواهد داد.

بازیگر نقش مایکل اسکافیلد اما در مصاحبه ای با پایگاه خبری Digita Spy خاطر نشان کرد :

همیشه جا برای ادامه دادن وجود دارد. به نظرم تا زمانی که داستانی ارزشمند جهت تعریف به مخاطب در اختیار داشته باشیم می توانیم سریال را ادامه دهیم. این بستگی به میزان جذابیت و غنای داستانی دارد.

» تریلر فصل جدید

برای مشاهده تریلر رسمی فصل جدید کلیک کنید

نظر شما درمورد سریال و بازگشت آن در فصل پنجم چیست؟ آیا برای تماشای تعقیب و گریزی جدید مشتاقید؟

فردا، 4 آوریل مصادف با 15 فروردین منتظر پخش فصل 5 فرار از زندان باشید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید