news-background
news-background

بازگشت «ادی مورفی» به SNL پس از ۳۵ سال

«ادی مورفی» کمدین باسابقه‌ی آمریکایی که امسال فیلم «دولمایت اسم من است» از او منتشر شده، به زودی به «شوی زنده شنبه‌شب» (Saturday Night Live) بازمی‌گردد. شبکه‌ی ان‌بی‌سی با انتشار تیزری سیاه‌و‌سفید و اسوموشن بازگشت مورفی به استودیوی ۸اچ را مانند بازگشت شکوهمندانه‌ی یک جنگجو به خانه نشان داد.

ورود باشکوه مورفی با پخش ترانه‌ی «چون دوستت دارم» با صدای «لیزو» همراه شده که هفته‌ی آینده در همین اپیزود اجرای زنده خواهد داشت. مورفی تا لحظات پایانی ویدیو شخصیت جدی خودش را حفظ می‌کند و سرانجام لبخندی به چهره می‌آورد. آخرین حضور مورفی روی صحنه‌ی SNL به ۳۵ سال قبل برمی‌گردد. او در دهه‌ی ۱۹۸۰ وقتی که بازیگران به هالیوود کوچ کردند به تنهایی مانع از فروپاشی برنامه شد. مورفی در سال ۲۰۱۵ به مناسبت چهلمین سالگرد پخش برنامه حضور کوتاهی در آن داشت.

مورفی که از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۴ در «شوی زنده شنبه‌شب» حاضر بود و پس از آن با «پلیس بورلی هیلز» و «۴۸ ساعت» به موفقیت رسید. اما این شوی شبکه‌ی ان‌بی‌سی و شخصیت‌‌هایی نظیر «آقای رابینسون» و «گامبی» و «باک‌ویت» بود که او را ستاره کرد. اسکچ «سفید مثل من» (White Like Me) او یکی از بحث‌برانگیزترین بخش‌های تاریخ این برنامه است.

رشد دوران بازیگری مورفی در دهه‌ی ۱۹۹۰ ادامه پیدا کرد، اما دو دهه‌ی گذشته او حضور کم‌رنگ‌تری در سینما و تلویزیون داشت. مورفی در واقع از سال ۲۰۱۲ و فیلم «یک هزار واژه» (A Thousand Words) تا همین امسال که «دولمایت اسم من است» اکران شد، فیلمی روی پرده نداشت و فیلم «دولمایت»‌ در مورد زندگی حرفه‌ای «رودی ری مور» بازیگر و فیلمساز سیاهپوست، تا اندازه‌ای نام مورفی را احیا کرد. او در سال‌های آینده با سه دنباله‌ی «بازگشت به آمریکا ۲» (Coming 2 America)، «سه‌قلوها» (Triplets) که دنباله‌ای است برای «دوقلوها» (Twins) محصول ۱۹۸۸، و «پلیس بورلی هیلز ۴» (Beverly Hills Cop 4) بازگشت خود را کامل می‌کند.

مورفی شنبه ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر ماه) به «شوی زنده شنبه‌شب» بازمی‌گردد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۳۰ آذر ۱۳۹۸ ۲۰:۴۲

فیلم Mr. Church سال 2006 را نویسنده در نظر نگرفته یکی از بهترین بازی های مورفی (به نظر من اون سال اسکار حقش بود)

نمایش اسپویل