news-background
news-background

تاریخ بازگشایی سالن‌های سینمای ایالت نیویورک مشخص شد

 

سالن‌های سینما در ایالت نیویورک از اواخر اکتبر با ظرفیت ۲۵ درصد بازگشایی خواهند شد.

   

«اندرو کوئومو» فرماندار نیویورک شنبه‌شب اعلام کرد که سالن‌های سینما در حوالی نیویورک سیتی می‌توانند از جمعه ۲۳ اکتبر (۳ آبان ماه ۱۳۹۹) بازگشایی شوند. کوئومو در یک کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد که هر سالن سینما با ظرفیت ۲۵ درصدی و با حداکثر ۵۰ نفر اجازه‌ی بازگشایی دارند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

این قوانین به مناطقی که نرخ ابتلای کووید-۱۹ آن‌ها به صورت میانگین در یک بازه‌ی زمانی ۱۴ روزه به کمتر از ۲ درصد می‌رسد امکان بازگشایی می‌دهد. مخاطبین در تمامی اوقات موظف به زدن ماسک هستند به جز زمانی که نشسته‌اند و در حال خوردن و یا آشامیدنند. این محدودیت‌ها در سایر ایالت‌های آمریکا اعمال شده است.

رعایت فاصله‌گیری اجتماعی نیز در تمامی اوقات الزامی است و کارکنان سینما باید جمعیت و آمد و شد آنان را مدیریت کنند. سالن‌های سینما علاوه بر این باید استانداردهای پالایش هوا را رعایت کنند.

سالن‌های سینمای نیویورک در حالی بازگشایی شده‌اند که فیلم‌ها در آمریکا بدون این بازار و نیز بازار کلیدی لس‌آنجلس به مشکلاتی برخورد کرده‌اند و سینماهای زنجیره‌ای «سینه‌ورلد» تا پایان سال تعطیل شده‌اند. از این گذشته مشکل عرضه نشدن فیلم‌های جدید نیز وجود دارد و اغلب استودیوهای بزرگ ترجیح داده‌اند که فیلم‌های پرخرج خود را در سال آینده روی پرده ببرند و یا مانند «روح» (Soul) دیزنی و پیکسار بدون اکران در سینما به پلتفرم‌های دیجیتال بروند.

سران سینماهای ای‌ام‌سی، سینما‌مارک، سینه‌پلکس و سینه‌ورلد با ارسال نامه‌ای به کوئومو درخواست کرده بودند تا برای بقای صنعت سینما اجازه‌ی بازگشایی در نیویورک صادر شود. بعضی از فیلمسازان از جمله «مارتین اسکورسیزی» و «جیمز کامرون» با امضای نامه‌ی دیگری خواستار بازگشایی سالن‌های سینما شده بودند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید