news-background
news-background

لقب جالب «باراک اوباما» در مستند The Last Dance «مایکل جوردن» جنجالی شد

مستند «آخرین رقص» (دانلود مستند The Last Dance با لینک مستقیم) «مایکل جوردن» و «شیکاکو بولز» که یکشنبه گذشته از شبکه‌ی ESPN پخش شد، ملت آمریکا را با دادن لقبی غیرمنتظره به «باراک اوباما» شگفت‌زده کرد. در این سریال با رئیس جمهور سابق آمریکا مصاحبه و روی صفحه برای او «شهروند سابق شیکاگو» ذکر می‌شود.

«جیسون ههیر» کارگردان مستند ده اپیزودی پیش‌تر در مصاحبه با «آتلانتیک» توضیح داده بود که عناوین منتسب در این سریال قرار است بر روابط شخصیت‌ها با بسکتبالیست‌ها تأکید کند. به این ترتیب، اوباما که همزمان با فعالیت جوردن در بولز در شیکاگو در عرصه‌ی سیاست ظهور کرد، عنوانی کمتر شکوهمند گرفته است. «بیل کلینتون» دیگر رئیس جمهور سابق آمریکا نیز «فرماندار سابق آرکانزاس» نامیده می‌شود چرا که او در مورد دوران «اسکاتی پیپن» بازیکن سابق بولز در دانشکده‌ی مرکزی آرکانزاس گفتگو می‌کند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دو اپیزود ابتدایی «آخرین رقص» به صورت میانگین ۶.۱ میلیون بیننده را در شبکه‌های ESPN و ESPN 2 جذب کرد. «نیلسن» گزارش می‌دهد که ۳.۵ میلیون از بینندگان سریال ۱۸ تا ۴۹ ساله بوده‌اند. آمار بینندگان این اپیزودها از سال ۲۰۰۴ تاکنون بی‌سابقه بوده و رکورد ۳.۶ میلیونی «تو بو را نمی‌شناسی» (You Don’t Know Bo) در سال ۲۰۱۲ را پشت سر گذاشته است.

شبکه‌ی ESPN قرار بود این مستند را در ماه ژوئن و همزمان با مسابقات نهایی NBA روی ایر ببرد اما ویروس کرونا تمامی رقابت‌های ورزشی را لغو کرد و تهیه‌کنندگان تصمی گرفتند که پخش سریال را جلو بیندازند و روایت ششمین قهرمانی «مایکل جوردن» با «شیکاگو بولز» را زودتر روی ایر ببرند. سازندگان دو نسخه از مستند را پخش کردند: یکی شامل تمامی مصاحبه‌ها با تمامی الفاظ رکیکش می‌شد و دیگری نسخه‌ای خانوادگی بود که از ESPN2 عرضه شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید