news-background
news-background

«ایتان هاک»: بهترین توصیه دوران بازیگری‌ام را از «فیلیپ سیمور هافمن» شنیدم

هافمن و هاک در فیلم «پیش از آنکه شیطان بداند مرده‌ای» به کارگردانی «سیدنی لومت» در مقابل هم بازی کرده‌اند.

هر فهرستی از بهترین بازیگران مرد تاریخ سینما باید نشانی داشته باشد از «فیلیپ سیمور هافمن» بازیگر فقیدی که برای «کاپوتی» (دانلود فیلم Capote با لینک مستقیم) برنده‌ی اسکار شد و با بازی در «مرشد» (دانلود فیلم The Master با لینک مستقیم)، «شب‌های عیاشی» (دانلود فیلم Boogie Nights با لینک مستقیم) و «پیش از آنکه شیطان بداند مرده‌ای» (دانلود فیلم Before the Devil Knows You’re Dead با لینک مستقیم) و بسیاری آثار دیگر درخشید. فیلم اخیر یک درام جنایی محصول سال ۲۰۰۷ و آخرین فیلم به کارگردانی «سیدنی لومت» است. هافمن در این فیلم در مقابل «ایتان هاک» به ایفای نقش پرداخت. هاک به تازگی در مصاحبه با «کانو» می‌گوید بهترین توصیه‌ی دوران بازیگری‌اش را از هافمن شنیده است.

هاک می‌گوید: ««فیلیپ سیمور هافمن» می‌گفت باید بازیگر باشی و حس شوخ‌طبعی خودت را حفظ کنی. [او به من یادآور شد] که ما مشتی بچه‌ای در حال بازی. همه‌اش اشتباهات احمقانه است. اما از طرفی، مانند مرگ و زندگی با آن برخورد کن و یک بازی که اهمیت دارد. اگر همزمان این دو حقیقت را باور کنی دوران بازیگری جالبی خواهی داشت.»

هافمن و هاک هر دو در شهر نیویورک در عرصه‌ی بازیگری درخشیدند. هافمن در سال ۲۰۱۴ از دنیا رفت و هاک از آن زمان اغلب از تأثیر او بر دوران بازیگری‌اش گفته است. او در سال ۲۰۱۷ در مصاحبه با لس‌آنجلس تایمز گفت بود که هر بازیگری باید به بازی هافمن نگاه کند تا اهمیت دادن به تمامی جملات را درک کند.

هاک می‌گوید: «فیلیپ نقش‌های مکمل زیادی بازی کرد. من هرگز چنین نقش‌هایی نداشته‌ام اما چیزی که او آموخته بود انجام دهد این بود که هر فرصتی را به حد اعلی برساند، هر جمله را. او حتی یک جمله را رها نکرد. فیل یک جمله را هم دست کم نگرفت. او پرانرژی بود و من در اوایل دوران بازیگری فکر می‌کردم که باید به همین علت نقش‌های مکمل بیشتری بازی کنم.»

هاک و هافمن از طریق نمایش «غرب واقعی» (True West) «سم شپرد» نیز با هم پیوند می‌خورند. هافمن در سال ۲۰۰۰ نقش اصلی «لی» را در تئاتر برادوی بازی کرد، در حالی که هاک در سال نسخه‌ی ۲۰۱۹ این نمایش همین نقش را تکرار کرد. هاک در این باره به «ورایتی» گفته بود: «روح فیل در روان من جاری است. به‌جای اینکه از او را نادیده بگیرم، دعوتش می‌کنم تا تعلیمم دهد.»

«ایتان هاک» اخیراً در ایام قرنطینه برای دخترش مایا یک موزیک ویدیو کارگردانی کرده است. «مایا هاک» بازیگر سریال «چیزهای عجیب» (دانلود سریال Stranger Things با لینک مستقیم) به تازگی تک آهنگ جدیدی به نام «پوشش» (Coverage) منتشر کرده اما قرنطینه‌ی خانگی فیلمبرداری موزیک ویدیوی آن را برای او ناممکن ساخته بود. اما پدرش «ایتان هاک» به یاری‌اش آمده تا موزیک ویدیوی آهنگ را در خانه بسازند.

«ماها هاک» اوایل ماه آوریل در مصاحبه با ام‌تی‌وی‌ گفته بود که «پوشش» براساس تجاربش هنگام بازی در پروژه‌هایی چون «زنان کوچک» بی‌بی‌سی و «روزی روزگاری در هالیوود» (تماشای آنلاین فیلم Once Upon a Time in Hollywood با لینک مستقیم) ساخته شده است. هاک در این فیلم نقش «لیندا کسابیان» را بازی کرد و در صحنه‌ای که گروه قصد داشتند «ریک دالتون» را به قتل برسانند از آن‌ها جدا شد.

«ایتان هاک» می‌گوید در روزهای قرنطینه به اینکه قسمت چهارم «پیش از» (Before) چگونه باید باشد فکر می‌کند: «اگر تنها یک نفر باشد که بتواند در این روزها دنیا را بخنداند او «ژولی دلپی» است. نمی‌دانم که او ممکن است در مورد قسمت چهارم چه بگوید. لینکلیتر هم انسان عالمی است. شاید این قسمت باید داستانش در ایتالیا بگذرد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید