news-background
news-background

«ایان هولم» بازیگر نقش Lord of the Rings در ۸۸ سالگی درگذشت

«این هولم» در ابتدا به عنوان بازیگر نقش‌های شکسپیری تعلیم دیده بود اما شهرتش را مدیون بازی در فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» (دانلود فیلم Lord of the Rings با لینک مستقیم)، «هابیت» (دانلود فیلم Hobbit با لینک مستقیم)، «ارابه‌های آتش» (دانلود فیلم Chariots of Fire با لینک مستقیم)، و «بیگانه» (دانلود فیلم Alien با لینک مستقیم) به دست آورد. مدیر برنامه‌های هولم تأیید کرد که وی در سن ۸۸ سالگی بر اثر بیماری پارکینسون درگذشت: «در کمال تأسف اعلام می‌کنم که بازیگر «سر ایان هولم» امروز صبح در سن ۸۸ سالگی درگذشت. او در آرامش در بیمارستان در حالی که خانواده و پرستارش کنارش بودند درگذشت. جذاب، مهربان و بسیار با استعداد، ما دلمان برای او تنگ خواهد شد.»

«سوفیا دی استمپل» همسر هولم روزهای آخر زندگی او را در قالب یک سری نقاشی پاستل به تصویر کشید. هولم با نقشش در بسیاری از نمایشنامه‌های شکسپیر به خصوص «شاه لیر» (King Lear)، «رویای نیمه شب تابستان» (A Midsummer Night’s Dream) و اجرای اصلی نمایشنامه «بازگشت به خانه» (The Homecoming) «هارولد پینتر» شناخته می‌شد. او به دلیل ترس از صحنه شدید مجبور به ترک تئاتر شد و در فیلم‌های «بیگانه»، «عنصر پنجم» (دانلود فیلم The Fifth Element با لینک مستقیم)، «ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه» (دانلود فیلم The Fellowship of the Ring با لینک مستقیم)، «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» (دانلود فیلم The Return of the King با لینک مستقیم)، «هابیت:سفر غیرمنتظره» (دانلود فیلم An Unexpected Journey با لینک مستقیم)، «هابیت: نبرد پنج سپاه» (دانلود فیلم The Battle of the Five Armies با لینک مستقیم) حضور پیدا کرد. اما ماندگارترین نقش‌هایش را در فیلم‌های «اربابه‌های آتش» که نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برایش به همراه داشت، «جنون شاه جرج» (دانلود فیلم The Madness of King George با لینک مستقیم) که نامزدی بفتای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برایش به همراه داشت، «راز جو گولد» (Joe Gould’s Secret)، «آخرت شیرین» (دانلود فیلم The Sweet Hereafter با لینک مستقیم) و «شب بزرگ» (دانلود فیلم Big Night با لینک مستقیم) بازی کرد.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

هولم علیرغم قد کوتاهش در نقش‌های بسیار متنوعی در دوره بازیگری حرفه‌ای خود حاضر شد. او برای تثبیت جایگاهش به عنوان ستاره بیش از حد فیلم‌های متفاوتی انتخاب می‌کرد و یک آفتاب‌پرست واقعی بود. او در سال ۱۹۹۸ مقام شوالیه را از ملکه الیزابت دوم به خاطر کارهایش در زمینه تئاتر دریافت کرد.

شاید بتوان گفت که او در دهه ۹۰ میلادی بهترین نقش‌هایش از جمله «کافکا» (دانلود فیلم Kafka با لینک مستقیم) به کارگردانی «استیون سودربرگ»، «ناهار عریان» (دانلود فیلم Naked Lunch با لینک مستقیم) «دیوید کراننبرگ»، «جنون شاه جرج» «نیکلاس هایتنر»، و «عنصر پنجم» «لوک بسون» را بازی کرد. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

«ایان هولم کاتبرت» در شهر گودمیز انگلستان متولد شد و در آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک در سال ۱۹۵۰ درس بازیگری خواند تا در سال ۱۹۵۳ به خدمت سربازی رفت. وی سال بعد به کمپانی سلطنتی شکسپیر در استراتفورد پیوست و اولین حضورش در تئاتر را با بازی در نمایشنامه «اتلو» به ثبت رساند. او در طی فعالیت حرفه‌ای‌اش در سریال‌ها و انیمیشن‌های مختلفی حضور یافت و برنده دو جایزه امی در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۱ شد.

کتاب خود بیوگرافی او در سال ۲۰۰۴ منتشر شد و باعث شد تا هولم شهرت اغواگر را به دست آورد. وی مجموعاً ۴ بار ازدواج کرد و صاحب ۵ فرزند شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۶ تیر ۱۳۹۹ ۲۳:۵۷

اولین فیلمی که از ایان هولم دیدم، بیگانه (Alien-1979) ریدلی اسکات بود.اما با سری فیلمهای ارباب حلقه ها ماندگار شد.

نمایش اسپویل
۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۸:۴۹

برای من ایان هلم هنوز بابای آدم کوچولوهاست. با صداپیشگی منوچهر نوذری

نمایش اسپویل
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۱:۱۵

حیف

نمایش اسپویل