news-background
news-background

اکران Mortal Kombat یک هفته به تعویق افتاد؛ دورخیز Godzilla vs. Kong برای افتتاحیه داخلی ۳۰ میلیون دلاری

استودیوی نیولاین اعلام کرد که فیلم «مورتال کامبت» (Mortal Kombat) را با یک هفته تأخیر و در تاریخ ۲۳ آوریل روی پرده می‌برد. این تصمیم در حالی اتخاذ شده که برادران وارنر خود را آماده‌ی افتتاحیه‌ی ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلاری «گودزیلا علیه کونگ» (Godzilla vs. Kong) می‌کند تا رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه داخلی یک فیلم در حین پاندمی را بشکند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

تریلر فیلم «مورتال کامبت» با ۱۱۶ میلیون بیننده رکورد یک تریلر رد بند تاریخ سینما را شکسته است. با توجه به اینکه محدودیت‌های بازگشایی سینما هر روز در آمریکا رو به کاهش می‌گذارد، و به سینماروهای بیشتری امکان بازگشت می‌دهد، منطقی است که برادران وارنر این تغییر را در اکران «مورتال کامبت» ایجاد کند. انتظار می‌رود این فیلم علی‌رغم پخش همزمان در شبکه‌ی HBO Max یکی از پرفروش‌ترین عناوین وارنر باشد.

دیزنی فیلم «بیوه سیاه» (Black Widow) را از ۷ می به ۹ ژوئیه موکول کرده تا حتی زمان بیشتری برای نمایش «مورتال کامبت» در سالن‌های سینما فراهم شود.

برخلاف «عید پاک» سال گذشته، امسال سالن‌های سینما در آمریکای شمالی بازگشایی شده‌اند. یونیورسال در آن زمان فیلم انیمیشن «تور جهانی ترول‌ها» (Trolls World Tour) را با قیمت ۲۰ دلار در پلتفرم‌های وی‌او‌دی اجاره داد و هر سالن سینمایی که در دسترس بود را در اختیار گرفت. این فیلم در ۱۹ روز اول ۱۰۰ میلیون دلار فروخت اما این اقدام جنجالی اعتراض بسیاری از سالن‌داران را در پی داشت.

امسال اگرچه «گودزیلا علیه کونگ» لجندری و برادران وارنر همزمان با اکران در سالن‌های سینما به مدت ۳۱ روز از شبکه‌ی HBO Max پخش خواهد شد، اما پیش‌بینی شده است که فیلم با توجه به بازگشایی لس‌آنجلس و نیویورک یکی از پرفروش‌ترین عناوین اکران شده در پاندمی شود. «گودزیلا علیه کونگ» آخر هفته‌ی گذشته با فروش ۱۲۲ میلیون دلاری رکورد افتتاحیه‌ی خارجی یک عنوان هالیوودی در حین پاندمی را شکست و انتظار می‌رود که فیلم هیولایی لجندری پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ی داخلی پاندمی را نیز به نام خود ثبت و از چهارشنبه تا یکشنبه آینده ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار فروش کند.

این فیلم به کارگردانی «آدام وینگارد» بنابر آخرین پیش‌بینی‌ها به راحتی رکورد ۱۶.۷ میلیون دلاری «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» (Wonder Woman 1984) «پتی جنکیز» را پشت سر خواهد گذاشت. «ددلاین» گزارش می‌دهد که فیلم «گودزیلا علیه کونگ» قرار است ۱۰ هزار بار به صورت خصوصی اکران شود و از این حیث هم رکورد «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» را بشکند. علاوه بر این، بازگشت سینماهای زنجیره‌ای ریگال پس از پنج ماه به فیلم وینگارد کمک زیادی خواهد کرد.

هرچند فروش ۳۰ میلیون دلاری «گودزیلا علیه کونگ» در مقایسه با فروش ۹۳.۱ میلیون دلاری «گودزیلا» (Godzilla) در سال ۲۰۱۴، ۶۱ میلیون دلاری «جزیره جمجمه» (Skull Island) و ۴۷.۷ میلیون دلاری «سلطان هیولاها» (King of Monsters) بسیار پایین‌تر است، اما این رقم در بازاری بلا-زده نشان می‌دهد که سینماروها مشتاق بازگشتند.

سه‌شنبه این هفته گزارش شد که با نارنجی شدن وضعیت لس‌آنجلس، ظرفیت سالن‌های سینمای این منطقه به ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. «گودزیلا علیه کونگ» از چهارشنبه این هفته در ۳۰۰۰ سالن سینما اکران خواهد شد.

نکته مثبت دیگر در مورد «گودزیلا علیه کونگ» این است که فیلم از «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۰ درصد دریافت کرده است. این در حالی است که «گودزیلا»، «جزیره جمجمه» و «سلطان هیولاها» به ترتیب امتیازات ۷۶ درصد، ۷۵ درصد و ۴۲ درصد را دریافت کرده بودند.

تا پیش از افتتاحیه داخلی «گودزیلا علیه کونگ»، تمامی فیلم‌های هیولایی لجندری ۱.۶ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخته‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید