news-background
news-background

فیلم‌های «جیمز باند» با وجود قرارداد آمازون و MGM در سالن‌های سینما اکران خواهند شد؛ اکران Dune «دنی ویلنوو» در ونیز تأیید شد؛ تاریخ اکران جدید French Dispatch

اکران «فرنچ دیسپچ» (French Dispatch) در کن برای اولین بار این هفته به تأیید رسید، اما پیش‌تر شایعه نمایش فیلم در این جشنواره شنیده شده بود. به همین ترتیب، در مورد اکران «تل‌ماسه» (Dune) «دنی ویلنوو» در جشنواره ونیز گمانه‌زنی‌هایی می‌شد و در نهایت این شایعه‌ها هم به تأیید رسید.

«ددلاین» گزارش داد است که فیلم پرستاره «تل‌ماسه» برای اولین بار در جشنواره فیلم ونیز به اکران درمی‌آید. این فیلم سپس در ماه اکتبر به شکل عمومی روی پرده خواهد رفت. «تیموتی شلمی»، «ربکا فرگوسن»، «زندیا»، «جاش برولین» و بسیاری دیگر در این فیلم علمی-تخیلی و حماسی نقش‌آفرینی کرده‌اند، به همین علت انتظار می‌رود که فیلم ویلنوو ابتدا در یکی از جشنواره‌های فیلم پاییز اکران شود.

در این گزارش آمده است که اکران «تل‌ماسه» در ونیز تنها به دلیل مشکلات ناشی از ویروس کرونا ممکن است لغو شود. بنابراین در صورت عدم وجود چنین مشکلاتی، این فیلم ۱ تا ۱۱ سپتامبر آینده برای اولین بار روی پرده می‌ورد.

«تیموتی شلمی» در «تل‌ماسه» نقش «پل اتریدیز» را بازی می‌کند که خاندانش مالک سیاره‌ی کویری و خطرناک «آراکیس» است. این سریال دارای ارزشمند‌ترین منبع دنیاست، دارویی به نام چاشنی که عمر انسان را دراز می‌کند و توانایی‌های فرا-بشری به او می‌دهد. خاندان اتریدیز با مالکیت این سیاره به دشمن امپراطوری «هارکونن» و بومیان سیاره تبدیل شده‌اند. دیگر بازیگران نقش‌های مکمل «زندیا»، «اسکار آیزک»، «ربکا فرگوسن»، «جاش برولین»، «جیسون موموآ»، «شارلوت رمپلینگ»، «دیو باتیستا»، ‌و «خاویر باردم» خواهند بود.

یک روز پس از تأیید شدن نمایش «فرنچ دیسپچ» در کن، سرچ‌لایت پیکچرز اعلام کرد که این فیلم ۲۲ اکتبر در سالن‌های سینمای آمریکا اکران خواهد شد. فیلم جدید «وس اندرسون» در این تاریخ جدید باید همزمان با تریلر ترسناک «دیشب در سوهو» (Last Night In Soho) به کارگردانی «ادگار رایت» و نیز «مرد گریان» (Cry Macho) «کلینت ایستوود» روی پرده برود.

به دنبال خریداری شدن کمپانی ام‌جی‌ام و یونایتد آرتیستس توسط آمازون با قراردادی ۸.۴۵ میلیارد دلاری، تهیه‌کنندگان چندگانه «جیمز باند» اعلام کرده‌اند به نمایش فیلم‌های بعدی این مجموعه در سالن‌های سینما متعهد خواهند ماند.

«باربارا بروکلی» و «مایکل ویلسون» در مصاحبه با «ورایتی» تأکید می‌کنند که فیلم‌های «مأمور ۰۰۷» برای پرده‌های بزرگ سینما طراحی شده‌اند و مستقیماً از پلتفرم آمازون پرایم ویدیو منتشر نخواهند شد. بروکلی می‌گوید: «ما همچنان به ساختن فیلم‌های جیمز باند برای مخاطبین جهانی سالن‌های سینما پایبندیم.»

قرارداد آمازون و ام‌جی‌ام تا سال ۲۰۲۲ نهایی نخواهد شد و به همین علت تغییر استراتژی پخش «وقتی برای مردن نیست» (No Time to Die) که آخرین نقش‌آفرینی «دنیل کریگ» در نقش باند است، ناممکن به نظر می‌رسد. با این حال، دیزنی، وارنرمیدیا، یونیورسال و پارامونت بعضی از فیلم‌های بزرگ و پرخرج خود را در حین پاندمی بدون اکران در سینما یا همزمان با نمایش در آن‌ها به پلتفرم‌های دیجیتال برده‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید