news-background
news-background

اکران فیلم Once Upon a Time in Hollywood در چین لغو شد

فیلم جدید «کوئنتین تارانتینو» که بیش از ۳۶۶ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته در کشور چین روی پرده نمی‌رود.

مقامات چینی اکران فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood‌) به کارگردانی «کوئنتین تارانتینو» را لغو کردند. این فیلم که تاکنون ۳۶۶ میلیون دلار در بازارهای مختلف فروخته، قرار بود ۲۵ اکتبر (۳ آبان ماه) در چین روی پرده برود و فروش جهانی فیلم را به ۴۰۰ میلیون دلار برساند.

درحالی که به صورت رسمی علت این اقدام اعلام نشده، منابع نزدیک به پروژه به ورایتی می‌گویند شکایت «شنان لی» دختر «بروس لی» از سازندگان به خاطر نحوه‌ی نمایش شخصیت پدر در فیلم موجب لغو اکران شده است. منابع می‌گویند در صورتی که تارانتینو صحنه‌های مرتبط با «بروس لی» را حذف کند می‌تواند فیلمش را در چین به نمایش درآورد.

«شنان لی» از اواخر جولای وقتی که «هالیوود» روی پرده رفت نسبت به نحوه‌ی نمایش پدرش معترض شد. در یکی از صحنه‌های فیلم «بروس لی» با شخصیت خیالی «کلیف بوث» با بازی «برد پیت» مبارزه می‌کند. در این رویارویی کلیف بروس را می‌گیرد و به در یک خودرو می‌کوبد.

«شنان لی» اولین بار در مصاحبه با «رپ» تارانتینو را محکوم کرد و گفت: «او به عنوان یک فرد مغرور و کثیف و وراج معرفی شده نه کسی که باید سه برابر دیگر افراد تلاش می‌کرد تا در هالیوود به موفقیت برسد... در اینجا اوست که شخصیت «برد پیت» را به مبارزه دعوت می‌کند، در صورتی که هرگز چنین انسانی نبود.»

«دن اینوسانتو» یکی از شاگران لی نیز به نگاه تارانتینو به «بروس لی» معترض شد و گفت او هرگز کسی نبود که بخواهد از «محمد علی» چنانکه در فیلمنامه آمده انتقاد کند. او در مصاحبه با ورایتی گفت: ««بروس لی» هرگز حاضر نبود به «محمد علی» بی‌حرمتی کند زیرا برخلاف رفتار او را هم بسیار تحسین می‌کرد. در واقع، او به بوکس بیش از هنرهای رزمی علاقه داشت.»

تارانتینو به دنبال اعتراض «شنان لی» به دفاع از بازی «مایک مو» در نقش «بروس لی پرداخت و در کنفرانس مطبوعاتی فیلم در مسکو گفت: ««بروس لی» در واقع انسان مغروری بود. من نحوه‌ی حرف زدن او را از خودم ابداع نکرده‌ام. شنیده‌ بودم که چیزهایی مانند آن می‌گوید.»

این اولین بار نیست که اکران فیلم‌های تارانتینو موقتاً لغو می‌شود. در سال ۲۰۱۲ فیلم «جانگوی آزاد» (Django Unchained) به سبب وجود صحنه‌های دلخراش مانند «روزی روزگاری در هالیوود» مدتی روی پرده نرفت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۶ مهر ۱۳۹۸ ۲۳:۴۶

تارانتینو یکی از کارگردان های محبوبم بود ولی وقتی فهمیدم بروس لی خراب کردم از چشم افتاد ابته هنوز فیلم ندیدم

نمایش اسپویل
۲۹ مهر ۱۳۹۸ ۱۶:۴۹

:)

نمایش اسپویل
۲۹ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۴۸

سند و مدرک دیگه چیه مرد حسابی مگه داریم بحث حقوقی میکنیم :) من میگم سینما سال ها از بروس لی بت سازی کرده و اونو در حد یک ابر قهرمان مارول و موجود تخیلی آورده بالا حالا تارانیتو اومده دو تا ترک انداخته روی این بت. این نه تنها بد نیست خیلی هم خوبه و باعث میشه آدم ها رو همونطوری که بودن ببینیم نه اینکه ازشون اسطوره و بت درست کنیم.

نمایش اسپویل
۲۹ مهر ۱۳۹۸ ۱۳:۰۹

پاسخ شما رو با مدرک دادم و لینک خبرها رو قرار دادم این بار دست به دامن دلایل دیگه‌ای شدید ولی بازم بدون سند! استفاده از هر شخصیتی نیاز به اجازه داره ربطی هم به این نداره که نقش اصلی باشه یا نه این هم که بعد از اکران دست کارگردان هست یا نیست، موضوع صحبت ما نبود. موضوع اجازه گرفتن قبل از ساخت فیلمه تارانتینو وظیفه داشت قبل از ساخت فیلم بره و اجازه بگیره که نرفت پس مقصره درمورد محمدعلی کلی هم مدرک آوردم که نقل قول از کس دیگه‌ای بوده ولی شما جای اینکه به اشتباهت اعتراف کنی خودت رو به اون راه می‌زنی الانم دیگه نمی‌دونی چی بگی رفتی از هوچی گری حرف میزنی! دختر بروس لی فرضاً هم اگه بخواد غرامت بگیره حقشه. وقتی بی اخلاقی می‌کنن چشمشون کور دندشون نرم باید غرامت هم بدن

نمایش اسپویل
۲۸ مهر ۱۳۹۸ ۲۱:۲۸

حالا شاید هم اجازه گرفته من این رو جایی نخوندم که گفته باشن از ما اجازه نگرفته برای نمایش پدرمون داخل فیلم ولی به هر صورت شارون تیت شخصیت اصلی فیلمه و طبیعیه که نیاز به اجازه داشته باشه افرادی که بروس لی رو میشناختن (نه خانواده و دوستانش که نظر احساسی دارن) همه متفق القول هستن که بروس لی فوق العاده آدم گستاخ و مغروری بوده و تارانتینو هم دشمنی ای نداره با بروس لی که بخواد اونو تخریب کنه. اتفاقا به نظرم بازیگری که انتخاب شده برای این نقش و نحوه صحبت کردنش، گریمش و حرکاتش خیلی شبیه به بروس لی هست و نشون میده که چقدر به جزئیات توجه شده. و در آخر دختر بروس لی خودش هم در هالیوود فعالیت میکنه و این رو میدونه که فیلمی که رفته برای اکران دیگه دست کارگردان نیست که بخواد اون رو کات کنه بلکه با استودیو سازنده ست و اگر واقعا مشکلش بد نشون دادن پدرش بود این رو با استودیو مطرح میکرد ولی میخواد با هوچی گری و جنجال کردن توجه رسانه ها رو بدست بیاره تا از این طریق بتونه غرامتی رو تحت عنوان بد نشون دادن پدرش بگیره.

نمایش اسپویل
۲۸ مهر ۱۳۹۸ ۱۹:۰۶

اول در جواب کاربر P_H_B_K: همین که وسط بحث دو نفر پریدی نشون دهنده ابعاد ذهنته. ولی در جواب سیاوش باید بگم که اگه به فهم و شعور قضیه رو بکشونیم، قطعا کار ترنتینو که اومده یکم با جبهه گیری خاصی نسبت به بروس لی فیلمشو سوق داده، قبوله. کارش درست نبوده و طبق گفته ها و مستندها، بروس لی عموما آدم خودخواهی بوده ولی حداقل نشون دادن غرور اون توی فیلمی که چندین و چند سال بعد از مرگش اکران میشه، بازم کار قابل قبولی نیست. ولی از دید سینمایی و شیوه خاص تارانتینو که همه و همه رو با دیدی اغراق آمیز به داستانش پیوند میزنه (مثل هیتلر)، کارش توجیه پذیره

نمایش اسپویل
۲۸ مهر ۱۳۹۸ ۰۶:۱۴

اولین بی احترامی این بوده که تارانتینو برای استفاده از شخصیت «شارون تیت» از خواهرش اجازه گرفت، اما برای استفاده از شخصیت «بروس لی» پیش «شنان لی» نرفت که اجازه بگیره لینک خبر: https://30nama.network/news/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d9%82%d8%a7%d8%af-%d8%af%d8%ae%d8%aa%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d9%88%d8%b3-%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87%e2%80%8c%db%8c-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ درمورد محمدعلی کلی هم بروس لی اصلاً چنین حرفی نزده و توی اون کتابی که تارانتینو بهش ارجاع میده از زبان یه منتقد نقل قول شده نه از زبان خود بروس لی! جمله اینطوریه: «کسانی که [بروس] لی را دیده‌اند حاضرند شرط ببندند که لی «کشس کلی» (محمدعلی) را شکست می‌دهد.» لینک خبر: https://30nama.network/news/once-upon-a-time-in-hollywood-%d8%af%d8%ae%d8%aa%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d9%88%d8%b3-%d9%84%db%8c-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%aa%db%8c%d9%86%d9%88-%d8%ae%d9%81%d9%87 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ جالبه شما زیر لینک دومی که قرار دادم، کامنت گذاشتید که: "از نوع جواب دادن دختر بروس لی معلومه که تارانتینو درست میگفت"!!!!! یعنی می‌خواید از پاسخ تند دختر (که البته حق تارانتینو بود ولی فرض می‌کنیم که کارش اشتباه بود)، عیب پدر رو نتیجه بگیرید!! جل الخالق! و باز عجیب اینکه توی متن این لینک که شما زیر اون کامنت گذاشتید توضیح داده شده که موضوع محمدعلی از زبان خود بروس لی نبوده بلکه نقل قول از یک منتقد بوده اما باز اومدید اینجا نوشتید: "جالب اینجاست که تارانتینو این نقل قول رو بر اساس کتاب زن بروس لی توی فیلم گذاشته ولی الان ناراحتن و میگن چنین چیزی نبوده"!!!!! معنیش اینه که یا اصلاً متن اون خبر رو نخوندید و همینطوری تعصبی دارید کامنت می‌ذارید یا اینکه متن رو خوندید ولی حاضرید دروغ بگید تا از اعمال زشت تارانتینو دفاع کنید

نمایش اسپویل
۲۸ مهر ۱۳۹۸ ۰۰:۳۱

افکار چند بعدی : "چینی ها برای سرشون هم زیاده که فیلمی با رنگ و بوی سینما داره تو سینماشون اکران میشه."

نمایش اسپویل
۲۸ مهر ۱۳۹۸ ۰۰:۲۱

هیچ بی احترامی ای صورت نگرفته. فقط بروس لی رو همونطوری که بوده نشون داده نه اینکه بخواد ازش اسطوره سازی کنه. مثلا یکی از انتقادات دخترش این بوده که چرا بروس لی داخل فیلم میگه من میتونم محمد علی کلی رو شکست بدم و در مورد محمد علی بد صحبت میکنه. در صورتیکه بروس لی واقعی همینطوری بوده و چندان اهمیتی نمیداده که به کسی احترام بگذاره. جالب اینجاست که تارانتینو این نقل قول رو بر اساس کتاب زن بروس لی توی فیلم گذاشته ولی الان ناراحتن و میگن چنین چیزی نبوده.

نمایش اسپویل
۲۷ مهر ۱۳۹۸ ۲۳:۳۹

من خودم از هابز و شاو و اونجرز و این مضخرفات متنفرم بری تو کامنتای این فیلما رو ببینی حتما اسم منو پیدا میکنی از طرفدارای تارانتینو هستم از 2007 تا حالا که فیلم دیدن شروع کردم یه جایی هست شما میبینی دختر طرف میاد میگه به پدر من خندیدن از روی فهم و شعور آدم ناراحت میشه یا به شخمم حساب میکنم میگم برو بابا بروس لی کیه (البته اگر نشناسمش) پیش بروس لی زندگی نکردم تو ویکی پدیا هم نرفتم ولی دربارش انقدر تحقیق کردم که بدونم حقش این نبوده که بهش بخندن

نمایش اسپویل
۲۷ مهر ۱۳۹۸ ۰۸:۵۱

شما اول فیلمو ببین بعد قضاوت کن. واقعا یک بُعدی فکر میکنین که قصد تارانتینو تخریب بروس لی بوده. یارو اومده کل دو گانه کیل بیل رو برای احترام به بروس لی ساخته اون وقت الان میاد میزنه زیر همه چی؟ چینی ها برای سرشون هم زیاده که فیلمی با رنگ و بوی سینما داره تو سینماشون اکران میشه. لیاقتشون همون هابز و شاو و اونجرز و از این مضخرفاته

نمایش اسپویل