news-background
news-background

بهترین فیلم DC‌ پس از «شوالیه تاریکی»؛ اولین واکنش‌ها به فیلم «آکوامن»

فیلم لایو-اکشن DC برای شخصیت «آکوامن» سرانجام پس از مدت‌ها انتظار به زودی اکران می‌شود و هوادارن مشتاقند بدانند این اثر چطور از آب درآمده. تازه‌ترین اثر «جیمز وان» کارگردان «احضار» هم ممکن است کیفیت «واندر وومن» را داشته باشد و هم می‌تواند به سرنوشت «جوخه‌ی انتحار» و «لیگ عدالت» دچار شود.

خوشبختانه اولین واکنش‌ها به فیلم صبح امروز منتشر شده و با موافقت برادران وارنر اصحاب رسانه نظر خود در مورد فیلم را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند، اما هنوز نقدهای کامل فیلم اجازه‌ی انتشار پیدا نکرده‌اند. معمولاً استودیوها وقتی نقدهای مثبتی دریافت نمی‌کنند تا لحظات آخر و آخرین روزهای اکران اجازه‌ی انتشار نقد را صادر نمی‌کنند. به این ترتیب سینماروها بدون توجه به جو منفی پیرامون فیلم بلیت خریداری می‌کنند. بنابراین از آنجا که حدود یکماه تا تاریخ اکران «آکوامن»‌ باقی مانده، به نظر می‌رسد که وارنر از نقدهای دریافتی راضی است.

«مگ داونی» نویسنده‌ی «هالیوود ریپورتر» می‌نویسد: «آکوامن فیلمی دیوانه‌وار است که راستش را بخواهید هم خوب است و هم بد. فیلم عالی از آب درآمده و هیچ ترسی از دل به دریا زدن ندارد، مسئله‌ای که به نظر من قابل ستایش است.»

«برندن دیویس» می‌نویسد: «در لحظاتی احساس کردم که «آکوامن» شاید کمی بیش از حد طولانی باشد اما برای بنا کردن دنیای خود باید چیزهای زیادی عرضه کند. سکانس‌های اکشن منحصر به فرد، حماسی، عظیم و جذاب فیلم با توصیفات طولانی فیلم توازن برقرار می‌کنند. فیلم هنوز منتشر نشده و من دوست دارم باز هم فیلمی از موموآ، وان و همکارانش را ببینم.»

«پیتر سایرتا» منتقد «اسلش‌فیلم» می‌نویسد: «آکوامن فیلمی فراتر از انتظار است و به فیلم‌های خوب فاز اول دنیای سینمایی مارول شباهت دارد. وقتی که خودش را جدی نمی‌گیرد در بهترین حالت خود قرار می‌گیرد. «بلک مانتا» (Black Manta) شخصیت ضدقهرمانی است که طرفداران کتاب‌های مصور از دیدنش لذت خواهند برد. فیلم دارای نماهای تماشایی و اکشنی خوب است.»

انتقادات از فیلم به همین جا ختم می‌شود و باقی نویسندگان تماشای فیلم را تجربه‌ای رضایت‌بخش یافته‌اند. نویسنده‌ی «گیزمودو» فیلم «آکوامن» را گردشی لذت‌بخش، بزرگ و افراطی خوانده و می‌نویسد: «فیلم با جاه‌طلبانه‌ترین و عظیم‌ترین مقیاس قابل تصور، به شکل بی‌پروایی ملودراماتیک است. بخش‌هایی وجود دارند که چنگی به دل نمی‌زنند اما نادرند و در کمال تعجب با لحن کارتونی فیلم همخوانی دارد.»

«تام یورگنسن» نویسنده‌ی IGN فیلم را «بهترین فیلم دی‌سی از زمان اکران «شوالیه‌ی تاریکی» دانسته که «مملو از جلوه‌های بصری چشم‌نواز از زیر دریا و اکشن‌های هیجان‌انگیز و لحظات کمیک زیادی است.» وی به وارنر توصیه می‌کند کارگردان مالزیایی فیلم را از دست ندهد.

«اسپنسر پری» منتقد «کامینگ سون» می‌نویسد: «فیلم «آکوامن» به کارتون‌های دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی با همه‌ی لحظات مفرح و مشکلاتشان شبیه است. فیلمی ماجراجویانه که از همان ابتدا دقیقاً می‌داند که چیست.»

«اندرو دایس» نویسنده‌ی «اسکرین‌رنت» می‌نویسد: «فیلم «آکوامن» ایده‌ی مدرن لذت‌بخش، جسورانه، عجیب، و به شکل نفس‌گیری زیبا برای روایت داستان‌های فانتزی ابرقهرمانی است. برای درک بهتر فیلم «آرنولد شوارتزنگر» را در نسخه‌ی «هیدئو کوجیما»ی «آواتار» تصور کنید.»

«پل شرلی» منتقد JoBlo می‌نویسد: «آکوامن اقتباسی سینمایی از کتاب‌های کامیک است سرشار از سکانس‌های اکشن بی‌نظیر، لحظات به یاد ماندنی و جلوه‌های بصری دیدنی. موموآ شخصیت را از آن خود می‌کند و وان به جنبه‌های سنتی‌اش ادای دین می‌کند.»

«اومبرتو گنزالز» منتقد The Wrap «آکوامن» را شگفت‌آور می‌داند و می‌نویسد: «جیسون موموآ نه تنها سلطان آتلانتیس است بلکه سلطان جدید دنیای سینمایی دی‌سی نیز هست. فیلم را دوباره خواهم دید.»

فیلم «آکوامن» به کارگردانی «جیمز وان» و بازی «جیسون موموآ»، «امبر هرد»، «نیکل کیدمن»، ویلم دافو»، «تمورا موریسون»، و «پاتریک ویلسون» در تاریخ ۲۱ دسامبر در آمریکا اکران می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۹ آذر ۱۳۹۷ ۱۸:۱۴

مثل اینکه دارم به یکی از آرزوهای حوزه سرگرمی‌ام می رسم که یه فیلم dc با اکشن های شلوغ و سریع و حماسی که شبیه اکشن انمیشن های dc باشه می رسم

نمایش اسپویل
۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۴۱

این جیمز وان استثنایی همون طور که ژانر وحشت رو احیا کرد، می تونه تماشاگرها رو با DC آشتی بده. امیدوارم بترکونه.

نمایش اسپویل
۶ آذر ۱۳۹۷ ۲۰:۵۱

بستگی داره که منظورش سه گانه شوالیه تاریکی بوده باشه یا فقط شوالیه تاریکی اگه منظور سه گانه بوده که هیچ ولی اگه فقط شوالیه تاریکی منظور بوده باید بگم که هیچی حالیشون نیس از سینما

نمایش اسپویل
۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۵:۳۰

چون این جور فیلمهای تخیلی حتی به گرد شوالیه تاریکی برمیخیزد بتمن آغاز میکند نه میرسند و نه خواهند رسید چه برسه به شوالیه تاریکی

نمایش اسپویل
۷ آذر ۱۳۹۷ ۰۰:۳۸

اصلا نباید اون اثر سینمایی رو با این فیلم های فیکشن مقایسه کرد به نظر من شوالیه تاریکی بهترین اثر برادران وارنر بوده و دیگه امکان نداره بتونن فیلمی بالا تر از اون خلق کنن ......

نمایش اسپویل