news-background
news-background

اولین واکنش‌ها به سریال Loki: درخشش «تام هیدلستون» و «اوون ویلسون» در یک کمدی کارآگاهی و گاهی فلسفی

پخش سریال «لوکی» (Loki) مارول این هفته از دیزنی+ آغاز خواهد شد و «تام هیدلستون» را در نقش شخصیت «خدای شرارت» و پس از وقایع «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) بازمی‌گرداند. بعضی از منتقدین و اصحاب رسانه دو اپیزود اول این سریال را دیده‌اند و از ساعاتی پیش واکنش خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند.

همه منتقدین از «لوکی» لذت نبرده‌اند اما در مجموع به نظر می‌رسد که سریال پربیننده دیگری در انتظار مارول و دیزنی باشد. مخاطبین عمومی تلویزیون ممکن است از تشکیلات مرموز تی‌وی‌ای یا «سازمان مغایرت زمان» (Time Variance Authority) و خط زمانی سریال کمی سردرگم شوند اما «تام هیدلستون» و «اوون ویلسون» در نقش دو کارآگاه مسافر در زمان برای سرگرم شدن هر بیننده‌ای کافی است.

«مایک رایان» منتقد «آپ‌راکس» می‌نویسد:‌ «دو قسمت «لوکی» را دیدم. در اینکه با کلیت مسئله دنیاهای موازی «دنیای سینمایی مارول» موافقم یا نه تردید دارم، اما موقعیت کنونی ما همین است. «لوکی» تا اینجا، مثل یک دفترچه راهنما از نحوه عملکرد همه این مسائل است.»

«ایتان اندرتون» نویسنده «اسلش‌فیلم» می‌گوید: «در «لوکی»، «اوون ویلسون» به عنوان یک پلیس زمان حکم زرورقی برای «خدای شرارت» را دارد، لایه‌های شخصیت شرور مارول را می‌زداید در حالی که از او برای به دام انداختن یک مجرم مسافر در زمان استفاده می‌کند.» این نویسنده اضافه می‌کند که «لوکی» به روشنی برای فیلم «دکتر استرنج و دنیاهای موازی جنون» (Doctor Strange And The Multiverse Of Madness) مقدمه‌چینی می‌کند.

منتقد «گیزمودو» می‌نویسد: «دو اپیزود اول «لوکی» هواداران مارول را مست می‌کند. دنیایی که بنا می‌کند، یادآوری‌ها و معما متراکم است. هیدلستون آتش‌بازی می‌کند. شخصیت‌های جدید می‌تازند و موضوعات بسیار زیادی برای گره‌گشایی و افشا وجود دارند. اکشن سریال (تا اینجا) کمتر است اما برای من اهمیتی نداشت.»

«کورتنی هاوارد» می‌گوید: ««لوکی» فوق‌العاده لذت‌بخش، به‌شدت سرگرم‌کننده و به‌شکل شرورانه‌ای الهام‌بخش است.»

«راب کیز» نویسنده «اسکرین رنت» می‌نویسد: «قسمت اول «لوکی» مقدمه‌چینی است اما در کنار قسمت دوم، سریال سبکی شبیه به «ریک و مورتی» و لایه‌ای جدیدی برای «دنیای سینمایی مارول» ارائه می‌دهد.» او اضافه می‌کند:‌ «اهل اغراق نیستم، بنابراین وقتی می‌گویم «لوکی» یکی از بهترین محصولات استودیوی مارول – چه در دیزنی+ چه خارج از آن – است حرفم را باور کنید. یک داستان علمی-تخیلی لذت‌بخش و تلخ، و به‌شکل غافلگیر‌کننده‌ای فلسفی با «تام هیدلستون» در بهترین حالتش در نقش «خدای شرارت». باید اضافه کنم که رابطه شخصیت «موبیوس» با بازی «اوون ویلسون» با «لوکی» به‌شدت مضحک است. سریال به‌شدت بر روی دیالوگ و لحظات صمیمانه تکیه می‌کند و این تاکنون جواب داده. مثل سریال «پرونده‌های مجهول» (The X-Files) برای این دو شخصیت است.»

«پری نمیراف» منتقد «کلایدر» نوشته است: «پس از دو قسمت، «لوکی» دقیقاً سریال مورد علاقه من به نظر می‌رسد. مجذوب سازمان تی‌وی‌ای و قوانین سفر در زمان شدم و تردیدی ندارم که تعقیبش خواهم کرد.»

«اریک دیویس» نویسنده «فندنگو» می‌گوید: «دو قسمت از لوکی را دیده‌ام وتا اینجا عاشقش شده‌ام. یک سریال کارآگاهی با عنصر سفر در زمان است که برای دنیاهای موازی «دنیای سینمایی مارول» مقدمه‌چینی می‌کند در حالی که در مورد هویت و مواجهه با حقایق تلخ خودمان نیز هست. رابطه صمیمانه «اوون ویلسون/تام هیدلستون» را دوست داشتم.»

«دیه‌گو آندالوس» منتقد «دیسکاسینگ فیلم» می‌نویسد: ««لوکی» ممکن است بهترین سریال «دنیای سینمایی مارول» باشد. با بازی‌های کاریزماتیک «تام هیدلستون»، نویسندگی به‌شدت زیرکانه، و جلوه‌های بصری دیدنی و هنرمندانه و کارگردانی باصلابت، «لوکی» به جاه‌طلبانه‌ترین پروژه مارول تاکنون تبدیل شده.»

«برندن کتس» منتقد «آبزرور» می‌گوید: ««لوکی» طراحی شده تا سرگرم‌کننده‌ترین سریال مارول تاکنون باشد، دست کم تا اینجا. یک اکشن کمدی جسورانه است.»

در خلاصه‌ی داستان رسمی سریال «لوکی» آمده است: «مراقب لوکی باشید – خدای پرنخوت شرارت – که پس از ربودن تسراکت، مثل ماهی بیرون از آب است وقتی که به سازمان مرموز تی‌وی‌ای یا «سازمان مغایرت زمان» برده شده.»

سریال «لوکی» که بخشی از فاز چهارم «دنیای سینمایی مارول» است، ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۰) آینده روی ایر خواهد رفت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ۰۰:۰۸

?

نمایش اسپویل