news-background
news-background

اولین جایزه امی استودیوی مارول با سریال WandaVision و اولین جوایز امی سریال Ted Lasso

استودیوی مارول به لطف سریال «وانداویژن» (WandaVision) شنبه شب در مراسم «امی هنرهای خلاقانه» (Creative Arts Emmys) اولین جایزه امی خود را به دست آورد. این مینی‌سریال که از شبکه دیزنی+ پخش شد، شنبه شب در بخش‌های طراحی صحنه و طراحی لباس دو جایزه امی کسب کرد.

«وانداویژن» امسال در مجموع بیست و سه نامزدی به دست آورده و در بخش مینی‌سریال‌ها از این حیث در رتبه اول و در میان تمام عناوین تلویزیونی در رده دوم قرار می‌گیرد. این سریال در بخش‌های بهترین آرایش مو، بهترین موسیقی تیتراژ، موسیقی و شعر اریجینال، تدوین فیلم، تدوین صدا، جلوه‌های ویژه و بسیاری بخش‌های دیگر نامزد دریافت جایزه بود.

این سریال در مراسم پرایم‌تایم امی که ۲۰ سپتامبر برگزار خواهد شد همچنان فرصت کسب امی‌های بیشتر در بخش بهترین مینی‌سریال، بهترین بازیگر زن نقش اول در مینی‌سریال‌ها برای «الیزابت اولسن» و بهترین بازیگر زن نقش مکمل در مینی‌سریال‌ها برای «کاترین هان» را دارد. «مت شکمن» نیز در بخش بهترین نویسندگی نامزد دریافت امی است.

«وانداویژن» اولین سریال تلویزیونی استودیوی مارول در شبکه دیزنی+ بود که ژانویه گذشته پخش شد. کمپانی مارول تله‌ویژن پیش‌تر با سریال‌های «جسیکا جونز» (Jessica Jones) نت‌فلیکس برنده جایزه امی شده بود.

مارول امسال با «فالکن و سرباز زمستان» (The Falcon and the Winter Soldier) نیز پنج نامزدی امی کسب کرده است. موفقیت استودیوی مارول در امی از این جهت قابل توجه است که در مراسم اسکار این کمپانی پس از تولید ۱۸ عنوان سینمایی و نزدیک به یک دهه با «پلنگ سیاه» (Black Panther) در سال ۲۰۱۹ یک نامزدی به دست آورد.

سریال کمدی «تد لسو» (Ted Lasso) اپل تی‌وی+ نیز شنبه شب در اولین شب برگزاری مراسم «امی هنرهای خلاقانه» اولین جوایز امی خود را کسب کرد. این سریال رد بخش بهترین میکس صدا برای سریال‌های کمدی و درام (نیم ساعته) و بهترین تدوین فیلم سریال‌های کمدی موفق به کسب امی شد.

«تد لسو» امسال در مجموع ۲۰ نامزدی امی کسب کرده و رکورد نامزدی برای یک سریال کمدی جدید را شکسته است. این سریال یکشنبه شب و نیز هفته آینده در مراسم امی پرایم‌تایم فرصت کسب جوایز بیشتر را خواهد داشت.

«جیسون سودیکیس» بازیگر نقش اول این مجموعه در بخش بهترین بازیگر مرد نقش اول سریال‌های کمدی را دریافت کرده و دیگر بازیگران از جمله «هانا وادینگهام» و «نیک محمد» در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل امکان پیروزی دارند.

سریال «تد لسو» در ماه ژوئیه سفارش ساخت فصل سوم را از اپل تی‌وی‌+ دریافت کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید