news-background
news-background

اولین جزئیات از داستان Ready Player Two فاش شد

از داستان کتاب «بازیکن شماره دو آماده» (Ready Player Two) تا جمعه شب گذشته اطلاعاتی منتشر نشده بود. «ارنست کلاین» نویسنده‌ی این کتاب و تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس «بازیکن شماره یک آماده» (دانلود فیلم Ready Player One با لینک مستقیم) شب گذشته در کامیک کان نیویورک، توضیحاتی در مورد داستان دنباله‌ای که هواداران مدت‌هاست انتظارش را می‌کشند ارائه کرد. نسخه‌های صوتی، الکترونیکی و گالینگور «بازیکن شماره دو آماده» از ۲۴ نوامبر در ایالات متحده، بریتانیا و سپس بیش از ۵۰ کشور دنیا منتشر خواهد شد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

داستان رمان اول در مورد پسر جوانی به نام «وید» بود که در یک تریلر زندگی می‌کرد. اما اغلب روزهایش را در دنیای مجازی «اوئیسیس» (Oasis) در کنار دوستان پرشمارش می‌گذراند. وقتی که خالق این دنیا می‌میرد، کاربران آن را به چالش یافتن یک «ایستر اگ» دعوت می‌کند و به یابنده‌ی آن وعده‌ی مدیریت این دنیا را می‌دهد. این رمان ارجاعات بسیار زیادی به فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی داشت.

«استیون اسپیلبرگ» به سرعت امتیاز ساخت فیلم بر اساس این کتاب را خریداری کرد و در سال ۲۰۱۸ آن را برای برادران وارنر ساخت. این فیلم اولین بار در جشنواره‌ی فیلم تگزاس ۲۰۱۸ اکران شد و سپس ۵۸۲ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت. «آرمادا» (Armada) رمان پرفروش دیگر کلاین است که در استودیوی یونیورسال در حال تبدیل شدن به یک فیلم بلند است. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

کلاین جمعه شب جزئیات رمان دوم را برای «ویل ویتن» مدیر پنل کامیک کان ایمیل کرد تا آن را برای هواداران بخواند. خود ویتن که راوی نسخه‌ی صوتی کتاب است، برای اولین بار از این جزئیات آگاهی پیدا می‌کرد. «بازیکن شماره یک آماده» بیش از ۱۰۰ هفته در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار داشت و جوایز مختلفی از جمله «جایزه‌ی الکس» را دریافت کرد. پی‌بی‌اس این کتاب را در فهرست «بهترین کتاب‌های آمریکایی» تاریخ قرار داده است.

کلاین شب گذشته از منابع الهام «بازیکن شماره یک آماده» گفت و اینکه چگونه مانند شخصیت اول داستان در یک پارک تریلر بزرگ شده است: «اگر آن تجارب را نمی‌داشتم، هرگز نمی‌توانستم این کتاب را بنویسم.» توصیه‌ی کلاین به دیگر نویسندگان در سالی نامبارک چون ۲۰۲۰ این است:‌ «به نویسندگانی که احساس می‌کنند کاری که می‌خواهند انجام دهند را انجام نمی‌دهند توصیه می‌کنم آنچه در زندگی‌تان اتفاق می‌افتد را ترسیم کنید زیرا آن تجارب می‌تواند به تغییر زندگی‌تان کمک کند. شاید این تجارب بی‌علت برای شما اتفاق نیفتاده باشد.»

کلاین در ادامه می‌گوید: «تمامی هنرمندان و نویسندگان در قرنطینه هنرهایی خلق خواهند کرد که دنیا را تغییر می‌دهد. هنر همین است، ساختن اثری زیبا از بخش‌های منفی زندگی. این کاری است که من کوشیدم با «بازیکن شماره یک آماده» و دنباله‌ی آن انجام دهم.»

اما اولین جزئیات «بازیکن شماره دو آماده» به این شرح اعلام شد: «چندین روز پس از پیروزی در رقابت «جیمز هالیدی» بنیان‌گذار «اوئیسیس»، «وید واتس» با یک اکتشاف همه‌چیز را تغییر می‌دهد. درون مکان‌های مخفی هالیدی، یک دستاورد فنی جدید وجود دارد که انتظار یابنده‌ی آن است و بار دیگر دنیا را دگرگون و «اوایسیس» را شگفت‌انگیزتر و اعتیادآورتر از آنچه وید تصور می‌کرد می‌کند. این کشف «ایستر اگ» دیگری از سوی هالیدی به همراه دارد و وعده‌ی جایزه‌ای مرموز و رقیبی قدرتمند و غیرمنتظره را می‌دهد که می‌تواند میلیون‌ها نفر را به کشتن دهد و به هدفش برسد. زندگی وید و آینده‌ی «اوئیسیس» دوباره به خطر می‌افتد، اما این بار، سرنوشت بشر نیز تهدید می‌شود.»

ماه گذشته «تای شرایدن» بازیگر نقش «وید واتس» در «بازیکن شماره یک آماده» برای بازگشت به قسمت احتمالی بعدی فیلم ابراز تمایل کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید