news-background
news-background

اولین تصاویر از مستند Hopper/Welles: همنشینی «اورسن ولز» و «دنیس هاپر»

«دنیس هاپر» و «اورسن ولز» در حین تولید «آن‌سوی باد» (دانلود فیلم The Other Side of the Wind با لینک مستقیم) که سال ۲۰۱۸ منتشر شد، گفتگو‌های بی‌پایانی در مورد تمامی جنبه‌های فیلمسازی، و نیز مذهب، جنسیت، سیاست، و فرهنگ کرده‌اند. کیست که نخواهد به این گفتگو گوش کند؟ خوشبختانه، علاقه‌مندان نیازی نیست در زمان سفر کنند یا آرزو کنند که ای کاش مگسی روی دیوار می‌بودند تا این مکالمات را بشنوند، چرا که مستند «هاپر/ولز» (دانلود مستند Hopper/Wells با لینک مستقیم) از راه خواهد رسید.

«هاپر/ولز» در جشنواره‌ی فیلم ونیز که این روزها در حال برگزاری است اکران خواهد شد و به همین مناسبت اولین پوستر و تصاویر آن رونمایی شده. این مستند که به صورت دیجیتال توسط کمپانی لهستانی «فیکسافیلم» از فیلم ۱۶ میلی‌متری مرمت شده، نتیجه‌ی تدوین ساعت‌‌ها فیلم از ملاقات «اورسن ولز» و «دنیس هاپر» برای اولین بار است. این دو مرد در زمان فیلمبرداری «آن‌سوی باد» با یکدیگر ملاقات کردند وقتی که هاپر در آستانه‌ی ساخت «ایزی رایدر» (دانلود فیلم Easy Rider با لینک مستقیم) بود. در آن زمان ولز روزهای پایانی فیلمسازی خود را پشت سر می‌گذاشت، در حالی که هاپر در ابتدای راه بود.

پوستر فیلم توسط «تونی استلا» طراحی شده و خود یک اثر هنری مستقل است. این پوستر تصاویر هاپر و ولز را نه به شکل مدرن و فتوشاپ‌-زده بلکه به سیاقی که شایسته‌ی دو نام بزرگ در تاریخ سینما است نشان می‌دهد. «هاپر/ولز» توسط کمپانی «رویال رود اینترتینمنت» تولید شده و زمان پخش آن در بازارهای بین‌المللی هنوز مشخص نیست. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

«فیلپ یان ریمشا» تهیه‌کننده‌ی «هاپر/ولز» و بنیان‌گذار «رویال رود» دو سال قبل نیز «آن‌سوی باد» را به ونیز برده بود. او به همراه «باب مورافسکی» تدوین‌گر وقتی ۱۰۰ ساعت فیلم را برای «آن‌سوی باد» را وارسی می‌کردند نزدیک به پنج ساعت مصاحبه را کشف کردند. در آن زمان آن‌ها قصد نداشتند این تصاویر را به فیلم جداگانه‌ای بدل کنند.

ریمشا در مورد این تصاویر که در سال ۱۹۷۰ ضبط شده‌ می‌گوید: «می‌دانستیم که درون «آن‌سوی باد» جای نمی‌گیرد. بنابراین از آن فیلم جدایش کردیم.» و در مورد شخم زدن ۱۰۸۳ حلقه فیلم اضافه می‌کند: «حدود دو سال زمان برد تا دوباره به سراغ‌شان بروم.»

فیلم «آن‌سوی باد» با حمایت نت‌فلیکس پخش شد و ریمشا می‌گوید برای «هاپر/ولز» که همین دو هفته پیش تکمیل شده نیز با این شبکه مذاکره خواهد کرد: «قطعاً با آن‌ها مذاکره می‌کنم. بین جشنواره‌ی ونیز و بازار مجازی تورنتو بدون تردید در این باره مذاکره خواهم کرد.»

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۸ شهریور ۱۳۹۹ ۱۴:۳۱

آخ آخ این دیدن داره.

نمایش اسپویل