news-background
news-background

اولین تصاویر از فیلم Tenet «کریستفر نولان»

نولان در مورد فیلم جدیدش برای سال ۲۰۲۰ می‌گوید: «ما ژانرهای مختلفی را ادغام کرده‌ایم.»

 

درحالی‌که هواداران «کریستفر نولان» برای انتشار تریلر «عقیده» (Tenet) لحظه‌شماری می‌کنند، مجله‌ی «اینترتینمنت ویکلی» اندکی عطش آنان را فرونشانده و دو تصویر از فیلم جاسوسی کارگردان منتشر کرده است. «عقیده» تازه‌ترین فیلم نولان پس از «دانکرک» است که اولین نامزدی اسکار بهترین کارگردانی را برای فیلمساز به ارمغان آورد. بازیگران پرشماری از جمله «جان دیوید واشینگتن» ستاره‌ی «بلکککلنزمن»، «رابرت پتینسون»، «الیزابت دبیکی»، «آرون تیلور جانسون» و «کنت برانا» در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

مانند دیگر فیلم‌های نولان، اطلاعات ناچیزی از داستان «عقیده» فاش شده است. برادران وارنر تنها به ذکر این نکته در مورد قصه بسنده کرده است که مخاطبین با اثری جاسوسی، حماسی و بین‌المللی مواجه‌اند. تیزر «عقیده» که پیش از اکران «هابز و شا» در سالن‌های سینما پخش شد نیز از وجود برخی عناصر علمی-تخیلی شبیه به «تلقین» (Inception) حکایت می‌کرد.

نولان به «اینترتینمنت ویکلی» می‌گوید: «ما از زاویه‌ی دید یک فیلم جاسوسی آغاز می‌کنیم، اما به جاهای مختلفی می‌رویم. چند ژانر را به شکلی که امیدواریم هیجان‌انگیز و تازه باشد با هم ادغام کرده‌ایم.» او اضافه می‌کند: «من با تهیه‌کننده‌ی فیلم «اما توماس» پروداکشن‌ها عظیمی را خلق کرده‌ایم، اما این فیلم قطعاً از جنبه‌ی بین‌المللی بزرگ‌ترین آن‌هاست. ما به همراه عواملی پرشمار و لوازم صحنه‌ای عظیم در هفت کشور فیلمبرداری کردیم. تردیدی وجود ندارد که این جاه‌طلبانه‌ترین فیلم ماست.»

کارگردان واشینگتن را «قهرمان فیلم» توصیف می‌کند، او را بازیگری به‌شدت بااستعداد می‌نامد و می‌گوید: «او یک ورزشکار است و رقابت با او برای هیچ‌کس آسان نیست، و این شامل وسایل نقلیه‌ی مختلفی که با آن‌ها از او فیلمبرداری کردیم می‌شود – خودروها و هلی‌کوپترها. [می‌خندد] این پسر [بسیار سریع] حرکت می‌کند.»

روز گذشته شایعه‌ی انتشار اولین تریلر «عقیده»‌ در هفته‌ی جاری همرمان با اکران «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» به گوش رسید. انتظار می‌رود این تریلر پیش از اکران «ظهور اسکای‌واکر» در سالن‌ها آیمکس به نمایش درآید. نولان با فیلم‌های دیگر خود از جمله «شوالیه‌ی تاریکی» و «دانکرک» هم طبق استراتژی بازاریابی مشابهی عمل کرده بود.

برادران وارنر فیلم «عقیده» را ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۰ (۲۷ تیر ماه سال ۱۳۹۹) در آمریکا اکران می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید