news-background
news-background

اولین تریلر فیلم Tragedy of Macbeth: اقتباس جول کوئن از شکسپیر با دنزل واشینگتن و فرانسیس مک‌دورمند

«جول کوئن» در یکی از معدود فیلم‌هایی که به تنهایی کارگردانی کرده فیلم نوآر را با شکسپیر در هم آمیخته.

 

استودیوی A24 طبق اعلام قبلی از اولین تریلر فیلم «تراژدی مکبث» (Tragedy of Macbeth) به کارگردانی «جول کوئن» و بازی «فرانسیس مک‌دورمند» و «دنزل واشینگتن» رونمایی کرد. این فیلم یکی از معدود عناوینی است که «جول کوئن» بدون برادراش ایتان ساخته است. این دو برادر با «جایی برای پیرمردها نیست» (No Country for Old Men) برنده اسکار بهترین فیلم شده بودند.

مک‌دورمند بهار سال گذشته گفته بود: «به نظر من مسئله‌ای که در مورد اقتباس جوئل بسیار حائذ اهمیت است این است که ما نام آن را «مکبث» نگذاشته‌ایم. نام فیلم «تراژدی مکبث» است که بسیار تمایز مهمی است. در اقتباس جوئل، ما سن شخصیت‌ها را بررسی می‌کنیم و در این اقتباس مکبث سالخورده‌تر است. هم دنزل و هم من سالخورده‌تر از بازیگرانی‌ هستیم که معمولاً برای مکبث‌ها انتخاب می‌شوند. در دوران پسایائسگی به سر می‌بریم، دورانی که نمی‌توانیم بچه‌دار شویم. بنابراین جاه‌طلبی آن‌ها برای رسیدن به تاج‌وتخت را به جلو رانده می‌شود. به نظر من مهم‌ترین مسئله این است که آن‌ها فرصت زیادی برای شکوه ندارند.»

«کارتر برتول» آهنگساز همیشگی فیلم‌های برادران کوئن آگست امسال در پادکست «اسکور» می‌گوید همکاری نکردن «ایتان کوئن» در پروژه جدید این دلیل ساده را دارد که نمی‌خواسته فیلم بسازد. برول می‌گوید: «می‌دانم که ایتان پیش‌تر به تنهایی فیلمی را نوشته و تهیه کرده است، اما این اولین بار است که جول فیلمی را به تنهایی کارگردانی می‌کند. ایتان فقط دیگر نمی‌خواست فیلم بسازد. ایتان از وضعیت فعلی‌اش بسیار راضی است، و نمی‌دانم که جول پس از این فیلم چه خواهد کرد. فیلمنامه‌های پرشمار دیگری را نیز دارند که با همکاری یکدیگر نوشته‌اند و در قفسه‌های مختلف کنار گذاشته شده‌اند. امیدوارم که به سراغشان بروند. بعضی از این فیلمنامه‌ها را خوانده‌ام و فوق‌العاده بوده‌اند. همگی ما در سنی هستیم که نمی‌دانیم… می‌توانیم همگی بازنشسته شویم. کسب‌وکاری به‌شدت غیرقابل‌پیش‌بینی است.»

«ماری زوفرس» طراح لباس همیشگی برادران کوئن نیز سال گذشته فاش کرده بود که «برونو دلبونل» فیلم «تراژدی مکبث» را تماماً سیاه و سفید فیلمبرداری کرده است.

فیلم «تراژدی مکبث» ابتدا جشنواره فیلم نیویورک را در تاریخ ۲۴ سپتامبر افتتاح خواهد کرد و از ۲۵ دسامبر در سالن‌های سینما روی پرده می‌رود. این درام از ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ از اپل تی‌وی+ پخش خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید