news-background
news-background

برای اولین بار در تاریخ سینمای آمریکا: ۵ فیلم پرفروش سال در یک استودیو ساخته شده است

دیزنی رکورد فروش جهانی برای یک استودیو را شکست. این شرکت پس با عبور از فروش جهانی ۷.۶۷ میلیارد دلاری رکورد ۷.۶۱ میلیارد دلاری پیشین خود که در سال ۲۰۱۶ ثبت شده بود را تغییر داد.

علاوه بر این، دیزنی این هفته به اولین استودیویی تبدیل شد که از فروش خارجی ۵ میلیارد دلاری گذر می‌کند. آن‌ها با روز یکشنبه ۵.۰۹ میلیارد دلار در بازارهای خارجی فروخته‌اند. دستاور استودیو از این جهت قابل توجه است که هنوز ماه جولای به پایان نرسیده و فیلم‌های «یخ‌زده ۲»، دنباله‌ی «مالفیسنت» و «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» هنوز روی پرده نرفته‌اند.

در حال حاضر دیزنی از شش فیلم پرفروش سال در بازارهای جهانی، پنج فیلم را در اختیار دارد که شامل «انتقام‌جویام: آخر بازی» (۲.۷۹ میلیارد دلار)، «کاپیتان مارول» (۱.۱ میلیارد دلار)، «علاءالدین» (۱ میلیارد دلار)، «شیر شاه» (۹۶۲ میلیون دلار) و «داستان اسباب بازی ۴» (۹۱۷ میلیون دلار) می‌شود. سه فیلم اول از فروش ۱ میلیارد دلاری عبور کرده و انتظار می‌رود «شیر شاه» و «داستان اسباب بازی ۴» به زودی این موفقیت را تکرار کنند.

دیزنی پس از ادغام رسمی با فاکس در اوایل سال جاری میلادی، بیش از ۴۰ درصد فروش بازارهای داخلی را در اختیار گرفته است که دو برابر سهم نزدیک به ۱۳ درصدی استودیوهای رقیب یعنی برادران وارنر و یونیورسال است.

دیزنی امسال با فیلم‌های «دامبو»، و «ققنوس تاریکی» از چندگانه‌ی «اکس-من» شکست را هم تجربه کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۸ مرداد ۱۳۹۸ ۰۱:۳۵

شیرشاه دو هفته ای تقریبا یک میلیاردی شد و برای فیلمی که حالت بازسازی از روی یک شاهکار داره ... در نوع خودش بینظیره ... آفرین فاوریو

نمایش اسپویل