news-background
news-background

اولین امی تاریخ شبکه دیزنی+ با سریال Mandalorian و «بیبی یودا»؛ اولین امی «مایا رودولف»

آکادمی تلویزیون آمریکا نیز همچون مخاطبین سریال «مندلوری» (دانلود سریال The Mandalorian با لینک مستقیم) به شخصیت «بیبی یودا» اظهار عشق کرد. این سریال به نویسندگی «جان فاورو» پنجشنبه گذشته در مراسم اهدای جوایز «امی هنرهای خلاقانه» پنج امی را تصاحب کرد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

اسپین‌آف «جنگ ستارگان» ابتدا در بخش بهترین جلوه‌های ویژه به پیروزی رسید و اولین جایزه‌ی امی تاریخ شبکه‌ی دیزنی+ را به ارمغان آورد. سپس سریال در بخش بهترین فیلمبرداری، بهترین میکس صدا،  بهترین تدوین صدا و بهترین طراحی صحنه برنده‌ی جایزه‌ی امی شد.

سریال «مندلوری» در مجموع در ۱۵ بخش نامزد دریافت امی است و احتمال کسب جوایز بیشتر در مراسم یکشنبه شب «امی پرایم‌تایم» که از شبکه‌ی ABC پخش می‌شود وجود دارد. این سریال در بخش بهترین سریال درام و نیز بهترین دوبله شخصیت با «تایکا وایتیتی» در نقش IG-11 و نیز بهترین بازیگر مهمان با «جانکارلو اسپوزیتو» در نقش «ماف گیدین» نامزد امی است.

نامزدهای امی سال ۲۰۲۰

داستان «مندلوری» پنج سال پس از وقایع فیلم «بازگشت جدای» (Return of the Jedi) روی می‌دهد و سرگذشت «مندلوری» را روایت می‌کند که در تلاش است از جان «بیبی یودا» یا «فرزند» محافظت کند. در فصل دوم سریال که ۳۰ اکتبر روی ایر می‌رود، بازیگران جدیدی از جمله «رزاریو داسن» در نقش شخصیت محبوب «آسوکا تانو»، «مایکل بین»، و «بیل بر» ظاهر خواهند شد. «جینا کارانو»، «کارل ودرز»، «امید ابطحی» و اسپوزیتو نیز نقش‌های قبلی خود را تکرار می‌کنند.

مراسم امی «هنرهای خلاقانه» که سال‌های گذشته در دو آخر هفته برگزار می‌شد، امسال در تمامی روز‌های این هفته در حال برگزاری است. پنجشنبه شب، «مایا رودلف» که در سریال «دهان گنده» (دانلود سریال Big Mouth با لینک مستقیم) نت‌فلیکس صداپیشگی می‌کند، اولین امی دوران بازیگری خود را به خانه برد. او با «یک جای خوب» (The Good Place) و «اس‌ان‌ال» (SNL) نیز نامزد دریافت جایزه است.

شبکه‌ی کوئیبی نیز که امسال در ۱۰ شاخه نامزد امی است، تاکنون دو جایزه‌ی امی را کسب کرده. «لارنس فیشبورن» و «جزمین سیفاس جونز» پنجشنبه شب برای سریال «فری‌ریشان» (#FreeRayshawn) برنده‌ی امی شدند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید