news-background
news-background

انیمیشن «حبسی» برنده‌ی بهترین طراحی صدا در جشنواره کیمرا ایتالیا شد

انیمیشن «حبسی» (LOCKED) از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی احمد خوش نیت موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران برای طراحی صدا و موسیقی از نوزدهمین جشنواره فیلم کیمرا ایتالیا (KIMERA INTERNATIONAL FILM FESTIVAL) شد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

ناگفته نماند که نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کیمرا از تاریخ ۱۴ الی ۱۷ جولای مصادف با ۲۳ الی ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد و در انتها یازده اثر به عنوان آثار برگزیده این دوره از جشنواره انتخاب شدند. هیات داوران این دوره از جشنواره اما ترکیب موسیقی و طراحی صدای انیمیشن «حبسی» را به عنوان اثری چشمگیر در پشتیبانی از مفهوم کلی این انیمیشن در نظر گرفت و جایزه ویژه طراحی صدا را به آن اهدا کرد.

طراحی صدای «حبسی» را کامران سحرخیز و زهره علی اکبری انجام داده‌اند و همچنین موسیقی این انیمیشن توسط پژمان خلیلی ساخته شده است و ۹ نفر از هنرمندان و نوازندگان ایرانی در  ساخت موسیقی این اثر با پژمان خلیق همکاری داشتند من جمله تینا جامه‌گرمی و علی جعفری‌پویان به عنوان نوازنده ویولن، سهراب برهمندی نوازنده ویولا، آتنا اشتیاقی نوازنده ویولن‌سل، پورنگ پورشیرازی نوازنده کنترباس و گروه کُری شامل اُفیک متوسیان، شیما حکیمی، محمدرضا صفی و شهرام رکوعی. صدابرداری و میکس موسیقی این اثر نیز برعهده‌ی مهدی رمضانی بوده است.

انیمیشن «حبسی» با تکنیک سه بعدی و در مدت زمان حدود ۱۲ دقیقه ساخته شده است. این انیمیشن روایت انسانی است محبوس در دنیای ظلمت که برای رسیدن به آزادی، چشم امید به عنایات پیکره‌ای سنگی دوخته که همواره معامله‌ای عجیب با او دارد. بی‌نتیجه ماندن این معاملات برای انسان سبب می‌شود که در برخورد با پیکره سنگی روشی متفاوت در پیش گیرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید