news-background
news-background

«اندی سمبرگ»: کسانی که با قوانین تنوع نژادی اسکار مشکل دارند می‌توانند بروند به جهنم

سمبرگ که امسال با «پام اسپرینگز» از بخت بالایی برای کسب چایزه برخوردار است، پیام روشنی برای رأی‌دهندگان دارد.

 

«اندی سمبرگ» برای اعضای «آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک» که نمی‌خواهند استانداردها و قوانین جدید تنوع نژادی را بپذیرند، پیام روشنی داده است. سمبرگ که تابستان امسال در فیلم به‌شدت محبوب «پام اسپرینگز» (Palm Springs) بازی کرده، در اپیزود اخیر پادکست «ورایتی» به این موضوع پرداخته است.

سمبرگ در این مصاحبه وقتی به بحث تنوع نژادی وارد می‌شود که از سریال کمدی‌اش «بروکلین نه-نه» (Brooklyn Nine-Nine) به عنوان نمونه‌ی تمام عیار رعایت تنوع نژادی در پشت و مقابل دوربین یاد می‌کند. او در مورد مشارکت «استفانی بیتریس» و «ملیسا فومرو» در سریال می‌گوید: «می‌دانستیم که [رعایت تنوع نژادی] اهمیت دارد، اما در اجرای آن نیز با مشکلی مواجه نشدیم.»

سمبرگ اضافه می‌کند: «در مورد مسئله‌ی اسکار، بعضی افراد با این قضیه مشکل دارند، باورکردنی نیست. اگر به‌دقت پارامترها را بررسی کنید، می‌توان سفید‌ترین بازیگران تاریخ سینما را داشت اما در عین حال با دادن چند نقش به عوامل پشت صحنه به‌راحتی رعایت‌شان کرد. کسانی که با این قانون مشکل دارند می‌توانند بروند به جهنم.»

طبق قوانین جدید «آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک» در بخش بهترین فیلم که سپتامبر گذشته اعلام شد، سازندگان باید چند نکته را رعایت کنند تا بتوانند برای اسکار رقابت کنند. هرچند گروهی معتقدند که این قوانین موجب خواهد شد که نژادهای اقلیت فرصت روایت داستان‌های‌شان را پیدا کنند، اما دسته‌ای دیگر از جمله «آلفونسو کوارون» برنده‌ی اسکار می‌گویند این محدودیتی است برای آزادی هنری. «بیل مار» یکی از منتقدین این قانون است که پیش‌تر گفته بود از این پس باید جوایز را به فیلمسازانی بدهند که شباهتی به «کریس پاین» ندارند.

فصل هفتم سریال «بروکلین نه-نه» بهار گذشته به پایان رسید و شبکه‌ی ان‌بی‌سی به سرعت آن را برای فصل هشتم تمدید کرد. سمبرگ می‌گوید نویسندگان سریال هنوز در حال بررسی روش‌هایی برای پرداختن به مسئله‌ی خشونت پلیس در این کمدی پلیسی و نیز سازش با کووید-۱۹ هستند.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۹ آذر ۱۳۹۹ ۱۴:۳۴

اینا که میان این چیزا رو می گن معلومه که به سینما اهمیت نمیدن بابا نژاد و این چیزا چه ربطی به سینما و تلوزیون داره

نمایش اسپویل
۹ آذر ۱۳۹۹ ۰۱:۵۹

این جایزه ها هم دیگه به درد امثال خودت میخوره

نمایش اسپویل
۸ آذر ۱۳۹۹ ۲۳:۴۰

آب که سربالا برره قورباغه(هم) ابوعطا میخونه .........

نمایش اسپویل
۸ آذر ۱۳۹۹ ۲۲:۳۸

و شماهایی که واسه محبوبیت هر چیزی میگید بدون فکر کردن

نمایش اسپویل
۸ آذر ۱۳۹۹ ۲۱:۴۵

حال و روز هالیوود و لیبرالهای آمریکا واقعا سورئال و مسخره شده!

نمایش اسپویل
بیشتر