news-background
news-background

«اندی سرکیس»: برای بازی در نقش «گالوم» ساعت‌ها در محل فیلمبرداری Lord of the Rings چهار دست و پا حرکت می‌کردم

«اندی سرکیس» به‌تازگی در مصاحبه با «گاردین» فاش کرده که برای بازی در نقش «گالوم» در سه‌گانه‌ی «ارباب حلقه‌ها» (The Lord of the Rings) «پیتر جکسون» چه اقداماتی صورت می‌داده و «متد اکتینگ» او چه بوده است. سرکیس به یاد می‌آورد که در مکان‌های خصوصی و عمومی محل فیلمبرداری مانند «گالوم» ساعت‌ها چهار دست و پا حرکت می‌کرده است. این بازیگر می‌گوید گاهی ناچار می‌شده به دیگران بگوید که به دنبال چیزی روی زمین می‌گردد.

سرکیس می‌گوید: «وقتی «ارباب حلقه‌ها را می‌ساختیم خارج از محل فیلمبرداری چهار دست و پا حرکت می‌کردم. زمان بسیار زیادی برای آن نقش گذاشتم؛ ساعت‌ها به صورت چهار دست و پا حرکت می‌کردم. گاهی به بعضی افراد برمی‌خوردم و باید تظاهر می‌کردم که به دنبال چیزی می‌گردم. می‌توان گفت که متد [اکتینگ] بود.»

دسامبر سال ۲۰۲۱ بیست سال از اکران قسمت اول «ارباب حلقه‌ها» می‌گذرد. سرکیس در زمان تولید آن فیلم ۳۷ ساله بود. او به «گاردین» می‌گوید از اینکه در چهل سالگی به شهرت حرفه‌ای رسیده خوشحال است.

سرکیس می‌گوید: «فکر نمی‌کنم اگر جوان‌تر می‌بودم می‌توانستم شهرتی که «ارباب حلقه‌ها» برای من آورد را مدیریت کنم. وقتی که فیلم سر و صدا کرد سی و چند ساله بودم. خوشحالم که در آن زمان اتفاق افتاد. دوران فوق‌العاده‌ای بود؛ از آن تجربه اتفاقات زیادی حاصل شد و چه بخواهم چه نخواهم آن نقش همواره با من است. هرگز از من جدا نخواهد شد.»

«پیتر جکسون» سال گذشته فاش کرد که نمایش سرکیس یکی از عوامل جذابیت صحنه‌ی محبوبش در سه‌گانه‌ی «ارباب حلقه‌ها» است. در آن صحنه از فیلم «دو برج» (The Two Towers) که حتی توسط خود جکسون فیلمبرداری نشده، گالوم شخصیتی دوگانه پیدا می‌کند و مونولوگی به‌یاد‌ماندنی به زبان می‌آورد.

جکسون می‌گوید: «در حال فیلمبرداری «دو برج» بودیم و شخصیت «گالوم» در حال معرفی. نکته‌ی کلیدی در مورد این شخصیت این است که اغلب مردم می‌دانند که او گالوم و اسمیگل است، مثل یک شخصیت دوگانه. ولی ما صحنه‌ای نداشتیم تا این مفهوم را منتقل کنیم… [و بگوییم:] «این موجود دو نفر است.» بنابراین می‌دانستیم که به این کار نیاز است اما وقتی برای فیلمبرداری نداشتیم.»

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید