news-background
news-background

«اندرو گارفیلد»: «دیوید فینچر» یکی از صحنه‌های فیلم Social Network را ۴۰ بار ضبط کرد

گارفیلد می‌گوید فینچر برداشت‌های زیادی می‌گیرد تا «بازیگر فراموش کند جلوی دوربین است.»

 

اغلب بازیگرانی که با «دیوید فینچر» همکاری کرده‌اند دست کم یک ماجرا در مورد برداشت‌های پرشمار کارگردان از یک صحنه برای بازگو کردن دارند. «اندرو گارفیلد» که در «شبکه اجتماعی» (Social Network) فینچر بازی کرده، در مصاحبه با «کلایدر» از آن تجربه به‌یادماندنی خود گفته و فاش کرده است که فیلمساز یکی از صحنه‌ها را نزدیک به ۴۰ مرتبه ضبط کرده است.

گارفیلد در پاسخ به این پرسش که به‌یادماندنی‌ترین روز فیلمبرداری «شبکه اجتماعی» چه روزی بوده می‌گوید: «جسی [آیزنبرگ]، خرد شدن لپ‌تاپ، آن روز، آن روز لعنتی دراز، و فینچر که مثل یک پدر مهربان بود. او یک پدر عالی روحیه‌بخش بود. با این جملات به من روحیه می‌داد: «ادامه بده، می‌توانی ادامه بدهی، ایمان داشته باش که می‌توانی انجامش دهی... می‌دانم که به دفعات زیاد از تو می‌خواهم این کار را بکنی، و صدای تو حالت خسته گرفته، و جانت خسته خواهد شد، و تنت خسته خواهد شد، و می‌دانم که از من متنفر خواهی شد، اما اشکالی ندارد، چون می‌خواهیم صحنه بی‌نقصی بگیریم.»»

گارفیلد ادامه می‌دهد: «و بعد در پایان، به جای اینکه بگویم: «ادامه می‌دهیم»، پس از برداشت ۳۵ یا ۴۰ نمای نزدیک آن صحنه روی زمین نشسته بودم، می‌توانید تصور کنید که داد و بی‌داد و تقلای زیادی وجود داشته. و من همین‌طور روی زمین نشسته بودم، خسته و کوفته، و به این فکر می‌کردم که شاید ۱۰ بار دیگر ضبط خواهیم کرد. فینچر به من نزدیک شد، از پشت مانیور آمد و از جا بلندم کرد و با من دست داد و گفت: «ادامه می‌دهیم.» همین. لحظه زیبایی بود. احساس رضایت می‌کردم. تمام تلاشم را کردم. روز زیبایی بود. خیلی دوستش داشتم.»

گارفیلد در مورد برداشت‌های پرشمار فینچر اضافه می کند: «یکی از چیزهایی که در مورد علت آن میزان برداشت متوجه شدم این است که او بازیگر را به جایی می‌رساند که فراموش می‌کند مقابل دوربین است. به گمانم یکی از علت‌های جادویی بودن بازی‌های فیلم‌هایش این است. به دنبال لحظه‌ای است که فراموش کنید آن‌جا هستید، فراموش کنید چه در حال وقوع است، و یک نوع اصالت و ظرافت و روشن‌بینی وجود دارد، و مخاطب به شکلی عمیقاً ناخودآگاه به آن واکنش نشان می‌دهد. ناگهان بازیگری از میان می‌رود، اجرایی در کار نیست، [هنر] ناب است.»

بازی گارفیلد در «شبکه اجتماعی» یکی از تحسین‌شده‌ترین اجراهای کارنامه اوست. «چشمان تمی فی» (The Eyes of Tammy Faye) که ۱۷ سپتامبر اکران خواهد شد و «تیک، تیک بوم» (Tick, Tick Boom) که ۱۹ نوامبر از نت‌فلیکس پخش خواهد شد، از جمله فیلم‌های بعدی گارفیلد خواهند بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید