news-background
news-background

«انتقام‌جویان: آخر بازی» بالاتر از «رستگاری در شاوشنگ» محبوب‌ترین فیلم تاریخ در IMDb شد

به روز رسانی (۲۶ آپریل): رتبه‌ی فیلم با امتیاز ۹.۲ به دوم تنزل یافت.

(۲۵ آپریل): «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) از شب گذشته در آمریکای شمالی و از چهارشنبه شب در چین به نمایش درآمده و در هر دو منطقه پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ی تاریخ را به ثبت رسانده است. بنابراین هواداران مارول امتیازدهی به این فیلم را آغاز کرده‌اند و بر اساس آمار منتشر شده در IMDb، «انتقام‌جویان: آخر بازی» اکنون «محبوب‌ترین فیلم تاریخ» شناخته می‌شود.

اگر به IMDb سری بزنید خواهید دید که این فیلم با امتیاز ۹.۳ در صدر فهرست محبوب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار گرفته و آثار کلاسیکی چون «رستگاری در شاوشنک» (The Shawshank Redemption) و یا حتی دیگر فیلم‌های «دنیای سینمایی مارول» مانند «محافظین کهکشان» (Guardians of the Galaxy) و «جنگ بی‌نهایت» را پشت سر گذاشته است. در حال حاضر فهرست ۱۰ فیلم محبوب تاریخ در IMDb به این شرح است:

۱. انتقام‌جویان: آخر بازی (Avengers: Endgame) – امتیاز ۹.۳

۲. رستگاری در شاوشنک (The Shawshank Redemption) – امتیاز ۹.۳

۳. بین‌ستاره‌ای (Interstellar) – امتیاز ۸.۶

۴. انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت (Avengers: Infinity War) – امتیاز ۸.۵

۵. مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse) – امتیاز ۸.۵

۶. کتاب سبز (Green Book) – امتیاز ۸.۳

۷. پروفسور (The Professor) – امتیاز ۸.۳

۸. رپسودی بوهمی (Bohemian Rhapsody) – امتیاز ۸.۱

۹. محافظین کهکشان (Guardians of the Galaxy) – امتیاز ۸.۱

۱۰. انتقام‌جویان (The Avengers) – امتیاز ۸.۱

هرچند ورود «آخر بازی» به فهرست ده فیلم محبوب تاریخ غافلگیرکننده نیست، اما رتبه‌بندی به سرعت متغیر آن چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. به فیلم «بین‌ستاره‌ای» نولان در این فهرست جایگاهی بیش از حد بالا اختصاص یافته اما اثری چون «محافظین کهکشان» از رتبه‌ای پایین‌تر از حد انتظار برخوردار شده است. از طرفی دیگر فیلم‌هایی مانند «رپسودی بوهمی»، «کتاب سبز» و «پروفسور» که میان هواداران دو دستگی ایجاد کردند در میان ده فیلم محبوب جای دارند. نباید از یاد برد که تعداد کثیری از مخاطبین هنوز «آخر بازی» را ندیده‌اند. در محبوبیت «آخر بازی» تردیدی وجود ندارد اما سؤال این است که آیا طرفداران مارول پس از دیدن فیلم تا ماه‌های آینده به دادن امتیازهای بالا ادامه می‌دهند یا نه.

ناگفته نماند که «انتقام‌جویان: آخر بازی» در حال حاضر در میان ۲۵۰ فیلم برتر IMDb با امتیاز ۸.۹ کاربران ثبت نام شده، در رتبه‌ی پنجم جای دارد. چهار فیلمی که بالاتر از این فیلم قرار دارند شامل «رستگاری در شاوشنک»، «پدر خوانده»، «پدر خوانده ۲» و «شوالیه‌ی تاریکی» می‌شوند. مسئله‌ی شگفت‌آور در مورد «آخر بازی» این است که تنها چند روز از آغاز اکران جهانی فیلم می‌گذرد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۲:۰۷

و همچنان The Shawshank Redemption پیشتاز است :)))

نمایش اسپویل
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۹:۰۸

این دست فیلمها (فیلمهای کمیک بوکی) هرچند امتیاز بالایی بگیرن و در رتبه های بالا در لیستهایی مانند 250 فیلم IMDB قرار بگیرن، ولی بازهم فیلمهای مصرفی هستند و مدتی که بگذره حتی صحبتی هم ازشون نمیشه و از یادها میرن. ولی فیلمی مثل «رستگاری در شائوشنگ» رو هنوز بعداز 25 سال میشه دید و ازش لذت برد و به همه پیشنهاد داد، ولی فیلمی مثل «انتقام‌جویان: آخر بازی» به عنوان یک تک فیلم هیچ ارزشی نداره و برای درکش باید ده ها فیلم گذشته رو دیده باشی تا داستان رو بفهمی. +++ شخصاً به فیلمهای کمیک بوکی ابرقهرمانی بسیار علاقمند هستم ولی شاید بهترین و عمیق ترین این فیلمها Watchmen 2009 باشه که تا به امروز نظیرش تکرار نشده +++

نمایش اسپویل
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۴۰

با سلام خدمت دوستان درباره حرفی که شما زدی باید بگم تا حدودی باهات موافقم، درحالی که اکثر مخاطبین چنین فیلم هایی رو نوجوانان و جوانان تشکیل میدن باید این رو هم مورد توجه قرار داد که بخش بزرگی از اون ها در واقع همون افرادی هستند که با کامیک بوک ها و داستان ها و رمان های مصور از جمله دو غول {{مارول و دی سی}} بزرگ شدن!!! منظورم اینه در مقایسه با شرایط زمانی و دوره اکران آثار کلاسیکی مثل فارست گامپ یا لئون و اثر فوق العاده The Shawshank Redemption و حتی آثار رکورد شکنی مثل تایتانیک یا مجموعه مورد علاقه خود من به شخصه، سه گانه شاهکار ارباب حلقه ها، غالب افرادی که در حال حاضر میشه از اون ها به عنوان (سینما رو) یاد کرد، علاقه ای به آثار درام و کلاسیک یا تاریخی و به طور کلی چیزی که اونها رو به هر نحوی یاد گذشته میندازه ندارن!!!(این قسمت آخر رو خودم بارها موقع پیشنهاد فیلم به اطرافیان، باهاش مواجه شدم) مدرکش هم خیلی ساده جلوی چشم هممون هست: فیلمهایی که اکثر جوایز مهم رو میگیرن فروش نمیکنن(در دهه حاضر البته)، در حالی که پلنگ سیاه و یا infinity war و Star Wars رکورد میشکنن ولی تو فصل جوایز، سهمشون فقط سلفی با مجری مراسم میشه!!! لازمه که بگم خود من علاقه زیادی به کامیک و شخصیت های این داستان ها دارم و برام ارزش زیادی دارن(البته صرفا توی مجلات یا کتاب ها، نه سینما)، اما حرفی که شما زدی و واقعا خوب بود اینه که: مثلا ده سال دیگه هیچ کس حتی با زور هم نمیشینه قسمت اول Iron Man رو ببینه!!! اما saving private ryan؟ هر بار که ببینی چیز جدیدی برای گفتن داره!!! قسمت دیگه بحث هم درباره بهترین فیلم که Watchmen 2009 رو نام بردین، آفرین به شما دوست عزیز چون هر کس دیگه بود قطعا میگفت (سه گانه بتمن نولان)!!! که باهاش مخالفم!!! با خود فیلم نه(به نظرم یک اثر فوق العاده است) بلکه با بهترین بودن در ژانر ابر قهرمانی از نوع کامیک!!! چون بتمنی که نولان روایت کرده هیچ شباهتی به بتمن دنیای کامیک نداره و فاقد هر گونه عنصر مرتبط با داستان مصور یا کامیک گونه است، هر چند روایت ها نزدیکه، ولی از اونجایی که با دنیای واقعی آمیخته شده نمیشه اون رو در کنار دیگر آثار برگرفته از کامیک ها قرار داد ((دلیل اعتراض خیلی از مخاطبین به بتمن زک اسنایدر و که به واقعیت کاراکتر کامیک شباهت بیشتری داره هم عدم درک همین مسئله هست)) اما باز هم میگم در نوع خودش بی رقیبه!!! در هر صورت خوشمون بیاد یا نه، دوره کنونی دوره جولان آثار این چنین شده و البته نسل ها و مخاطبین هم تغییر کردن، کسی از آینده خبر نداره شاید 20 سال بعد ژانر جدیدی دنیای سینما رو فتح کنه، اما تا اون موقع... باید صبر پیشه کرد واقعا!!!

نمایش اسپویل
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۲۱

الان من چک کردم امتیازش 9.2 شده ?

نمایش اسپویل
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۴۱

من فیلمو دیدم با اون کیفیت بیخود و عالی بود بعضیا چنان میان نظر میدن که انگار این فیلم خوب ایراد داره کوجاش؟اصلا طرف ندیده ها میاد مینویسه انگار فراستی هست

نمایش اسپویل
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۰۸

خبر کوتاه بود و کمر شکن ...واه اسفا

نمایش اسپویل
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۱:۴۱

دقیقا :))

نمایش اسپویل
بیشتر