news-background
news-background

انتقاد مجدد «شنان لی» از Once Upon a Time in Hollywood: «این فیلم دید منفی دیرپایی از بروس لی به جا می‌گذارد»

«شنان لی» می‌گوید تارانتینو همان‌گونه با «بروس لی» رفتار کرده که سفید‌پوستان هالیوود در زمان حیاتش با او رفتار کردند.

 

«شنان لی» همچنان از نحوه‌ی نمایش شخصیت پدرش در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» (دانلود فیلم Once Upon a Time in Hollywood با لینک مستقیم) به کارگردانی «کوئنتین تارانتینو» ناخرسند است و می‌گوید فیلم دید منفی دیرپایی از «بروس لی» ایجاد می‌کند. «شنان لی» به تازگی در مصاحبه با «سوث چاینا مورنینگ پست» برای معرفی کتابش «آب باش، دوست من: تعالیم بروس لی» (Be Water, My Friend: The Teachings of Bruce Lee)، می‌گوید تارانتینو هرگز پس از اعتراضاتی که فیلم در پی داشت با او تماس نگرفته و هنوز از نحوه‌ی نمایش «غیرمسئولانه» پدرش ناراحت است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

لی می‌گوید: «مایه‌ی تأسف است زیرا او موجب شد مردم فکر کنند: «وای، بروس لی یک آدم کثیف بوده.» ببینید، همه می‌توانند گاهی رفتار زننده‌ای داشته باشند. من ممکن است در زندگی‌ام خشمگین یا گستاخ باشم – آیا باید گفت که عموماً این‌گونه رفتار می‌کنم؟ نه، پدر من عموماً این‌گونه رفتار نمی‌کرد. او به‌شدت دلسوز و سخت‌کوش بود.»

لی در ادامه می‌گوید: «گاهی ممکن بود بدخلق باشد، اما او بیهوده این سو و آن سو نمی‌چرخید تا مردم را به مبارزه فرابخواند. پس از دوران نوجوانی‌اش قطعاً این کار را نمی‌کرد. به هر حال، او آنگونه خودستایی نمی‌کرد... پدر من سخت کار می‌کرد تا تصویری درست از یک مرد آسیایی در هالیوود به جا بگذارد، بنابراین فکر نمی‌کنم او راه می‌افتاد تا برود یک بدل‌کار را کتک بزند یا از این جور کارها بکند تا به آن هدفش برسد.»

در یکی از صحنه‌های «روزی روزگاری در هالیوود» تارانتینو، شخصیت بدلکار «کلیف بوث» با بازی «برد پیت» شخصیت «بروس لی» با بازی «مایک مو» را به مبارزه دعوت می‌کند. در این مبارزه کلیف «بروس لی» را به یک خودرو می‌کوبد و به زمین می‌زند. «شنان لی» پیش‌تر نمایش پدرش به عنوان «یک مرد گستاخ و پرمدعا» را محکوم کرده بود اما تارانتینو از فیلم خود دفاع کرد و گفت «بروس لی» براساس تحقیقات او به نحوی یک «آدم متکبر» بوده است. زیر بار نرفتن تارانتینو برای سانسور این صحنه سبب شد که اکران آن در چین لغو شود. تماشای انلاین فیلم خارجی.

«شنان لی» در مصاحبه‌ی جدیدش در مورد آن جنجال‌ها می‌گوید: «سعی کردم رویکردی خون‌سردتر، مدیریت‌شده‌تر، آرام‌تر و دقیق به مسئله داشته باشم، اما از واکنش «کوئنتین تارانتینو» ناامید شدم که گفت: «بروس لی یک انسان متکبر و ناخوشایند بوده» و به غلط از کتاب مادرم نقل‌قول آورد تا از خودش دفاع کند. واقعاً فکر کردم که با آن کار و آن تصویری که ارائه داد رفتارش غیرمسئولانه بود.»

لی ادامه می‌دهد: «برای جذاب نشان دادن شخصیت «کلیف بوث» کارهای بسیار زیادی می‌توانست انجام دهد. کارهای بسیار زیادی می‌توانست برای شخصیت «بروس لی» انجام دهد تا به همین طرح داستانی برسد بی‌آنکه لازم باشد همان‌گونه با «بروس لی» رفتار کند که سفیدپوستان هالیوود در زمان حیاتش با او رفتار کردند.»

«شنان لی» اخیراً نامه‌ی «بروس لی» به برادران وارنر همزمان با بروز اختلاف میان بازیگر و استودیو را منتشر کرده است. لی پس از آنکه استودیو حاضر نمی‌شد از تغییرات ایجاد شده در فیلمنامه‌ استفاده کند به مدت دو هفته در محل فیلمبرداری «اژدها وارد می‌شود» (Enter the Dragon) حاضر نمی‌شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۴ مهر ۱۳۹۹ ۱۲:۲۹

من دلیل این اعتراضاتشو نمی فهمم اومده قشنگ تهمت زده به تارانتینو.اونم چه حرف هایی می زنه از بهترین صحنه های سینمایی تاریخ برا من بود و برا سینما هم هست اصلا این چیز هایی که میان می گن تارانتینو نکرده بروس لی به قول هه تارانتینو که تحقیق کرده در این باره یه ادم متکبر بوده که درست هم هست از نظر من صددرصد درسته و تارانتینو چه ذهنی داشته که اومده براساس این یکی از بهترین صحنه های تاریخ سینما رو ساخته و یه حرفی هم بزنم به اینایی که نظر منفی میدن درباره ی نحوه ی نمایش بروس لی.تو که می خوای دلیل بد بیاری خو حداقل یه دلیل خوب بیار الکی تعصب نداشته باش به جاش بگو وای من از درون سوختم با گریه بگو نگاه کن که تو فیلم تارانتینو چکار کرده با بروس لی ام.عزیزه من تو تنها نظر و حرفی که مثبت نباشه رو می تونی بگی همینه اینا نظر منفی نیست که تو میای با تعصب میگی خوشت نمیاد از فیلم یا به مزاقت خوش نمیاد گمشو نگاه نکن فیلم رو و یک بار دیگه میگم این نظراتی که شما میاید به این صحنه میدید نظر منفی نیست بس اینو از نکته ی منفی هه شاهکار تارانتینو ندونید

نمایش اسپویل