news-background
news-background

انتقاد از صحنه هم‌جنس‌گرایانه کوتاه فیلم خانوادگی Jungle Cruise

برخلاف آنچه وعده داده شده بود، شخصیت وایتهال در فیلم اعلام نمی‌کند که هم‌جنس‌گراست.

 

فیلم ماجراجویانه و خانوادگی «گردش در جنگل» (Jungle Cruise) دیزنی با ارجاع گذرایی که به هم‌جنس‌گرایی شخصیتی با بازی «جک وایتهال» می‌دهد با انتقاد مواجه شده است.

در این فیلم «دووین جانسون» و «امیلی بلانت» نقش ماجراجویانی را بازی می‌کنند که در تلاشند عتیقه‌ای مدفون در اعماق جنگل را کشف کنند. وایتهال نقش برادر بلانت و دستیار او را بازی می‌کند.

برخلاف آنچه پیش‌تر وعده داده شده بود، شخصیت وایتهال آشکارا اعلام نمی‌کند که هم‌جنس‌گراست. جزئیات جدیدی که از این نقش فاش شده سبب شکل‌گیری موجی انتقادات شده است. «ورایتی» نوشته است که این شخصیت آشکارا تأیید نمی‌کند که هم‌جنس‌گراست و فقط ادعا می‌کند که چند نامزدی را به هم زده چون باید علایقش را در «جای دیگری» پیدا می‌کرده است. این شخصیت سپس از خواهرش برای حمایت از او در مقابل خانواده پس از افشای آن‌ «علایق» تشکر می‌کند.

یکی از کاربران توییتر در نکوهش این صحنه می‌نویسد: «لحظه‌ای است که اگر پلک بزنید از دستش خواهید داد. دیزنی اهمیتی به ارائه واقعی [شخصیت‌های هم‌جنس‌گرا] نمی‌دهد و این بارها و بارها ثابت شده است.» کاربر دیگری اضافه می‌کند: «دیزنی همیشه می‌خواهد برای انجام حداقل‌ها تحسین شود.»

کاربری دیگر می‌نویسد: «هر وقت دیزنی یک شخصیت هم‌جنس‌گرا داشته یا فقط ارجاع کوتاهی به آن داده شده، آن لحظه چند ثانیه بیشتر طول نکشیده یا جمله‌ای گذرا گفته شده.» دیگری می‌نویسد: «دیزنی هر کاری می‌کند تا از به کار برده واژه «هم‌جنس‌گرا» در محتوای جریان اصلی اجتناب کند.»

دیزنی در سال‌های اخیر به دلیل استفاده گذرا از شخصیت‌های هم‌جنس‌گرا با انتقاد مواجه بوده است. دو فیلم «دیو و دلبر» و «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» حاوی صحنه‌های کوتاهی از این نوع شخصیت‌ها بودند، در حالی که در یکی از صحنه‌های «انتقام‌جویان: آخر بازی» یک شخصیت هم‌جنس‌گرا در سوگ شریک مرده خود نشسته بود.

«گردش در جنگل» ۳۰ ژوئیه همزمان با اکران در سالن‌های سینما از دیزنی+ پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۵ مرداد ۱۴۰۰ ۲۲:۰۵

تیترو خوندم فکر کردم اعتراض کردن به این که این صحنه ها چرا وجود داره تو فیلم خانوادگی متنو خوندم دیدم اعتراض کردن به اینکه چرا مشخص تر نیست این صحنه ها مضحکه واقعا

نمایش اسپویل
۵ مرداد ۱۴۰۰ ۲۱:۱۸

لعنت به نفرت

نمایش اسپویل
۵ مرداد ۱۴۰۰ ۲۱:۱۶

دیگه اینام دارن شورشو در میارن

نمایش اسپویل
۵ مرداد ۱۴۰۰ ۲۰:۲۶

تا همین اندازه هم اضافس و بهتر بود همین هم نبود،واقعا لعنت بر دنیای جدید

نمایش اسپویل
۷ مرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۲۲

اولاً اگه به دموکراسی معتقید باید اجازه بدید هر کسی تا زمانی که در چهارچوب ادب و احترام صحبت می‌کنه آزاد باشه نظرش رو بگه، نه اینکه بگید نظرش رو برای خودش نگه داره! ______________________________________________________________________________________________________________________________________________ ثانیاً با زدن برچسب هوموفوبیک نمی‌تونید نشون بدید که حق با شماست کلماتی مثل هوموفوبیا رو کسایی که می‌خوان به اسم آزادی هرکاری دلشون خواست انجام بدن اختراع کردن تا از این طریق صدای هر مخالفی رو خفه کنن ______________________________________________________________________________________________________________________________________________ ثالثاً اگه واقعاً دنبال حق و حقیقت هستید و بجای برچسب زدن می‌تونید دلیل علمی بیارید؛ می‌تونیم با هم گفتگو کنیم تا بصورت کاملاً علمی و عقلی (بدون آوردن حتی یک دلیل دینی) بهتون اثبات کنم همجنسگرایی غیرطبیعی و خلاف انسانیته نکته: بحث ترنس‌ها با همجنسگراها جداست

نمایش اسپویل
۵ مرداد ۱۴۰۰ ۲۱:۲۵

شما بهتره نظرتون رو برای خودتون نگه دارید. از سینما خواهش میکنم به نظرات هوموفوبیک اجازه انتشار نده.

نمایش اسپویل