news-background
news-background

انتقاد «دنی ویلنوو» از انتشار DUNE در HBO Max: «در این تصمیم مطلقاً نه عشقی به سینما وجود دارد نه مخاطب»

ویلنوو می‌نویسد: «در اینجا مطلقاً نه هیچ عشقی به سینما وجود دارد نه مخاطبین.»

 

«دنی ویلنوو» کارگردان «تل‌ماسه» (Dune) با انتشار مقاله‌ای در «ورایتی»، از استراتژی استودیوی برادران وارنر برای انتشار فیلمش در شبکه‌ی HBO Max به مدت ۳۱ روز همزمان با سالن‌های سینما انتقاد کرده است. این استودیو هفته‌ی گذشته اعلام کرده بود که این مدل پخش را برای تمامی فیلم‌هایش در سال ۲۰۲ از جمله «تل‌ماسه»، «ماتریکس ۴»‌ (The Matrix 4) و «گودزیلا در برابر کونگ» (Godzilla vs. Kong) به کار می‌بندد.

ویلنوو در مورد شبکه‌ی HBO Max می‌نویسد:‌ «در این تصمیم مطلقاً نه هیچ عشقی به سینما وجود دارد و نه مخاطبین. مهم تنها بقای یک کمپانی ارتباطی منسوخ است، یک کمپانی که بدهی آن به بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار می‌رسد. از این رو، اگرچه برای «تل‌ماسه» سینما و مخاطب مهم است، اما برای کمپانی ای‌تی‌اند‌تی بقای خودش در وال استریت اهمیت دارد. با راه‌اندازی ناموفق HBO Max تا امروز، ای‌تی‌اند‌تی تصمیم گرفته است که تمامی فیلم‌های برادران وارنر برای سال ۲۰۲۱ را در اقدامی مذبوحانه قربانی کند تا توجه مخاطبین جلب شود.»

ویلنوو در ادامه می‌گوید: «واژگونی ناگهانی برادران وارنر از منزل‌گاه قدیمی فیلمسازان به دوران بی‌ملاحظگی کامل برای من مرز روشنی ترسیم می‌کند. فیلمسازی یک همکاری گروهی متکی به اعتماد متقابل است و برادران وارنر به این ترتیب اعلام می‌کند که دیگر در گروه ما نیست.»

برادران وارنر ابتدا قصد داشت «تل‌ماسه» را ۱۸ دسامبر امسال اکران کند، اما عدم استقبال مخاطبین از فیلم‌ها در حین پاندمی سبب شد که آن‌ها نمایش فیلم را به اکتبر ۲۰۲۱ موکول کنند. ویلنوو می‌نویسد از به تأخیر انداختن اکران فیلمش حمایت کرده است: «برنامه این بود که «تل‌ماسه» اکتبر سال ۲۰۲۱ در سالن‌های سینما اکران شود، وقتی که واکسیناسیون پیشرفت کرده، و ویروس پشت سر گذاشتهشده. علم به ما می‌گوید که پاییز آینده همه چیز به حالت عادی برمی‌گردد.»

این کارگردان اضافه می‌کند: «استریمینگ می‌تواند محتوای عالی تولید کند، اما نه فیلم‌هایی در مقیاس و اندازه‌ی «تل‌ماسه». تصمیمی برادران وارن بدین معناست که «تل‌ماسه» امکان عملکرد موفق اقتصادی را نخواهد داشت تا دوام پیدا کند و نسخه‌های قاچاق در نهایت پیروز خواهند شد. برادران وارنر ممکن است کار چندگانه‌ی «تل‌ماسه» را تمام کرده باشد.»

ویلنوو دومین فیلمساز بزرگ هالیوود است که به انتشار فیلم‌های برادران وارنر در HBO Max اعتراض می‌کند. پیش از او «کریستفر نولان» کارگردان «تنت» (Tenet) نیز به این طرح تاخته و HBO Max را «بدترین شبکه استریمینگ» خوانده بود. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۱ آذر ۱۳۹۹ ۱۸:۰۵

من که راضی هستم از این تصمیم استودیو :)

نمایش اسپویل