news-background
news-background

انتقاد بازیگر The Office از شوخی سریال با افراد آسیایی تبار: «هالیوود برای ما هیچ‌گونه شخصیتی قائل نیست»

«جنا فیشر» و «انجلا کینزی» پیش‌تر گفته بودند که شوخی‌های سریال «اداره» با افراد آسیایی تبار «چندش‌آور» است.

 

«کت آن» یکی از بازیگران سریال «اداره» (The Office) در اپیزودی تحت عنوان «کریسمس بنیانا» (A Benihana Christmas) ظاهر شده، اما در مصاحبه با «واشینگتن پست» پس از گذشت ۱۵ سال می‌گوید حضور او در سریال تنها برای شوخی با هویت آسیایی او بوده است. در این قسمت، «مایکل اسکات» با بازی «استیو کارل» به رستورانی می‌رود که نام مستعارش را «هوترهای آسیایی» گذاشته و در پایان پیش‌خدمت‌های آسیایی‌تبار آن را با ماژیک نشانه‌گذاری می‌کند تا آنان را از یکدیگر تشخیص دهد. آن نقش یکی از دو پیش‌خدمت را بازی کرد.

آن در مصاحبه با «واشینگتن پست» می‌گوید ابتدا از اینکه نقش کوتاهی در فصل سوم سیت‌کام شبکه‌ی NBC به دست آورده هیجان‌زده شده اما بعد پی برده که حضور او «تنها برای شوخی» با نژاد آسیایی است. او اضافه می‌کند: «به شما گفته‌اند که دهان خود را ببندید و سپاسگزار باشید. بازیگران هیچ قدرتی ندارند مگر اینکه ستاره شوند.» آن می‌گوید شوخی توهین‌آمیز سریال «اداره» زندگی واقعی‌اش را تحت تأثیر قرار داده چرا که بعدها یکی از همکارانش سعی کرده به تقلید از سریال با ماژیک دست او را نشانه‌گذاری کند.

آن پیش‌تر در شبکه‌ی اجتماعی تیک تاک علیه سریال «اداره» موضع‌گیری کرده بود. او با انتشار یک ویدیو، نحوه‌ی نمایش زنان آسیایی تبار در این سریال را «مسئله‌دار» خوانده و گفته بود: «ما را مانند یک مونولیث بزرگ می‌دانند؛ مثل یک کلیشه‌ی متحرک بدون هیچ‌گونه فردیت و شخصیت، و این رفتار مسئله‌داری است.»

«جنا فیشر» و «انجلا کینزی» بازیگران ثابت «اداره» در پادکست «آفیس لیدیز» به مشکلات این اپیزود که در سال ۲۰۰۶ روی ایر رفت پرداخته بودند. آن‌ها در مورد این مسئله موافقت کردند که استفاده‌ی شخصیت مایکل از ماژیک در آن اپیزود رفتاری «چندش‌آور» بوده است. کینزی می‌گوید: «فکر نمی‌کنم این خط داستانی امروز می‌توانست نوشته شود.»

«واشینگتن پست» مصاحبه‌ی مفصلی با بازیگران آسیایی تبار و تجارب آنان در هالیوود ترتیب داده است.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۰ فروردین ۱۴۰۰ ۰۱:۱۰

چندش‌آور اونایی هستند که هیچ نوع شوخی رو تحمل نمیکنند.

نمایش اسپویل
۱۰ فروردین ۱۴۰۰ ۰۰:۵۷

Fu**ing sonwflakes

نمایش اسپویل