news-background
news-background

انتقاد «انجمن جلوه‌های ویژه» از توهین «ریبل ویلسون» و «جیمز کوردن» به جلوه‌های بصری Cats

«گربه‌ها» یکی از امیدهای استودیوی یونیورسال برای کسب اسکار بود، اما در نهایت به شکست تجاری و هنری انجامید.

آکادمی اسکار توجهی به فیلم «گربه‌ها» (دانلود فیلم Cats با لینک مستقیم) نکرد، اما این بدان معنا نبود که در مراسم اهدای جوایز اسکار نامی از فیلم شکست‌خورده‌ی «تام هوپر» به میان نیاید. «جیمز کوردن» و «ریبل ویلسون» بازیگران این فیلم یکشنبه شب جایزه‌ی بهترین جلوه‌های ویژه را به برندگان تقدیم کردند، اما برای این کار با گریم و لباس‌های شخصیت‌های خود در فیلم روی صحنه آمدند. آن‌ها به روشنی جلوه‌های ویژه‌ی ناکارآمد فیلم را مورد استهزا قرار دادند. کوردن به شوخی گفت: «به عنوان بازیگران فیلم «گربه‌ها» باید بگوییم که هیچ‌کس به اندازه‌ی ما اهمیت جلوه‌های ویژه را درک نمی‌کند.»

«گربه‌ها» دسامبر گذشته در آمریکا روی پرده رفت و در هفته‌ی اول اکران تنها ۶.۵ میلیون دلار فروخت، در حالی که پیش‌بینی می‌شد این موزیکال به راحتی از ۱۰ میلیون دلار عبور کند. این فیلم عملکرد ضعیف‌تری در بازارهای جهانی داشت و در افتتاحیه ۴.۴ میلیون دلار فروش کرد. «گربه‌ها» با بودجه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری به تولید رسیده و به این ترتیب زیان سنگینی به استودیوی یونیورسال وارد کرد. نقدهای فیلم نیز یکسره منفی بودند. «تیم روبی» منتقد تلگراف فیلم را «فاجعه‌بارترین فیلم تاریخ» خوانده و حتی «ایوان ریچل وود» به انتقاد از این فیلم پرداخته است.

جملات این دو بازیگر با تشویق و خنده‌ی شدید حضار روبرو شد. اسکار جلوه‌های ویژه به فیلم «۱۹۱۷» به کارگردانی «سم مندز» اهدا شد. دیگر نامزدهای این بخش «انتقام‌جویان: آخر بازی»، «شیر شاه»، و «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» بودند.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

اما به دنبال اظهارات کوردن و ویلسون در مورد فیلم، «انجمن جلوه‌های ویژه» یک روز پس از برگزاری مراسم از آکادمی انتقاد کرد. در بخشی از بیانیه‌ی این انجمن آمده است: «بهترین جلوه‌های ویژه‌ی دنیا هم داستانی که به شکلی نادرست روایت می‌شود را جبران کند.»

اعضای «انجمن جلوه‌های ویژه» می‌گویند: «در شبی که به تجلیل از هنرمندان مستعد اختصاص یافته، بی‌نهایت ناامیدکننده است که آکادمی جلوه‌های ویژه را به سخره می‌گیرد. این اقدام ارزش جامعه‌ی متخصصین جلوه‌های ویژه که کاری چالش‌برانگیز، برجسته، و از لحاظ بصری خیره‌کننده را برای فیلمسازان انجام می‌دهند پایین آورد.»

اواخر ماه دسامبر یونیورسال با ارسال نامه‌ای به سالن‌داران گفت که نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ای از فیلم را برای آن‌ها ارسال خواهد کرد. منابع نزدیک به پروژه می‌گویند «تام هوپر» کارگردان فیلم تا ساعاتی پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه در نیویورک بر روی جلوه‌های ویژه کار می‌کرده است. کوردن در شب کریسمس ادعا کرد که «گربه‌ها» را ندیده اما شنیده که فیلمی «وحشتناک» است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید