news-background
news-background

انتقاد «التون جان» از موسیقی بازسازی Lion King

خواننده‌ی بریتانیایی می‌گوید بلاک‌باستر تابستان گذشته فاقد «لذت و جادوی» نسخه‌ی اول بوده است.

بازسازی «شیر شاه» (The Lion King) به کارگردانی «جان فاورو» تابستان گذشته ۵۴۲ میلیون دلار در آمریکا و بیش از ۱.۶ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخت اما «التون جان» از فیلم راضی به نظر نمی‌رسد. این خواننده با همکاری «تیم رایس» ترانه‌های اریجینالی برای «شیر شاه» در سال ۱۹۹۴ ساخت که بسیاری از آن‌ها دوباره در نسخه‌ی بازسازی شده به کارگرفته شد. اثر «امشب می‌توانی عشق را حس کنی» رایس و جان در آن سال برنده‌ی اسکار بهترین ترانه‌ی اریجینال شد.

جان در مصاحبه با مجله‌ی GQ بریتانیا هنگام معرفی کتاب خاطرات جدیدش می‌گوید: «با دیدن نسخه‌ی جدید «شیر شاه» بسیار ناامید شدم، زیرا فکر می‌کنم موسیقی آن را خراب کرده‌اند. موسیقی بخشی عظیم از نسخه‌ی اریجینال را تشکیل می‌داد در حالی که موسیقی این فیلم آن تأثیر قبل را ندارد. جادو و لذت آن از دست رفته است.»

در «شیر شاه» فاورو علاوه بر ترانه‌های جان و رایس، ترانه‌های جدیدی از بیانسه را هم وجود داشت و او یک آلبوم کامل را به نام «موهبت» (The Gift) به فیلم اختصاص داده بود. جان به روشنی از ترانه‌های جدید و نسخه‌های به‌روزشده‌ی آهنگ‌های کلاسیکش راضی نیست. به فاصله‌ی چند روز تا اکران فیلم در ماه جولای، ویدیوی «هاکونا ماتاتا» از «دونالد گلاور» منتشر شد و جنجال زیادی در شبکه‌های اجتماعی به پا کرد.

جان می‌گوید در نسخه‌ی بازسازی شده‌ی فیلم هیچ نقشی نداشته است: «دوست داشتم باز هم به این ضیافت دعوت می‌شدم اما نگاه هنری به فیلم و موسیقی این بار متفاوت بود و آن‌ها مانند گذشته برای من احترام قائل نشدند. مسئله‌ای که مرا به شدت ناراحت ساخته.»

جان درحالی به کیفیت «شیر شاه» معترض شده که سازندگان خود را آماده‌ی حضور در رقابت اسکار می‌کنند. بسیاری از منتقدین معتقدند که «شیر شاه» پیشتاز بخش جلوه‌های ویژه اسکار است و جایزه را هم به خانه می‌برد. در سال ۲۰۱۷ فیلم «کتاب جنگل» فاورو در همین بخش برنده‌ی جایزه شد. پیش‌بینی می‌شود دیزنی ترانه‌ی «روح» (Spirit) بیانسه را برای رقابت در بخش بهترین ترانه‌ی اریجینال اسکار ثبت کند. فیلم «راکتمن» (Rocketman) جان نیز امیدوار به کسب افتخار در فصل اهدای جوایز است.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۶ مهر ۱۳۹۸ ۰۹:۱۶

سلام در پاراگراف سوم خط اول به جای «به نام» ، نوشتید «به نه»: "او یک آلبوم کامل را به (((نه))) «موهبت» (The Gift) به فیلم اختصاص داده بود"

نمایش اسپویل
۲۶ مهر ۱۳۹۸ ۲۱:۱۸

اصلاح شد. سپاس از توجه شما.

نمایش اسپویل