news-background
news-background

الیویا کوک: پیش‌درآمد Game of Thrones رفتار خشونت‌آمیزی با زنان نخواهد داشت

کوک می‌گوید: «فکر نمی‌کنم گنجاندن هیچ‌یک از چنان رفتارهایی منطقی باشد.»

 

«الیویا کوک» که در سال‌های اخیر در فیلم‌های «صدای متال» (Sound of Metal) و «بازیکن شماره یک آماده» (Ready Player One) ظاهر شده، یکی از نقش‌های اصلی سریال پیش‌درآمد «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) موسوم به «خاندان اژدها» (House of Dragon) را به دست آورده است. کوک در این سریال نقش «آلیسنت های‌تاور» را بازی می‌کند، دختر مشاور پادشاه «اوتو های‌تاور» که «زیبا‌روترین زن هفت اقلیم» توصیف شده است.

کوک به‌تازگی در مصاحبه با «تلگراف» به هواداران وعده داده است که در «خاندان اژدها» از خشونت‌های زننده‌ی «بازی تاج‌وتخت» در مقابل زنان اثری نخواهد بود: «از بازی در هر نقشی که هرگونه خشونت آشکار علیه زنان را بدون دلیل نشان دهد و تنها هدفش جذب بیننده باشد معذب خواهم شد. این امکان را داشتم که از قبل فیلمنامه را بخوانم و باید بگویم که نسبت به فصل‌های ابتدایی [«بازی تاج‌وتخت»] تغییرات زیادی داشته. فکر نمی‌کنم گنجاندن هیچ‌یک از چنان رفتارهایی منطقی باشد.»

«بازی تاج‌وتخت» در چندین سالی که از شبکه‌ی HBO پخش شد به سبب نمایش آشکار خشونت علیه شخصیت‌های زن با انتقاد مواجه شد. یکی از این صحنه‌ها تجاوز به «سانسا استارک» با بازی «سوفی ترنر» در شب ازدواجش بود که اعتراض هواداران بسیاری را در پی داشت.

کوک می‌گوید وقتی برای «خاندان اژدها» تست بازیگری داده هیچ‌یک از اپیزودهای «بازی تاج‌وتخت» را ندیده بوده است اما پس از به دست آوردن نقش، تمامی فصل‌ها را یکجا به تماشا نشسته. او اعتراف می‌کند که با توجه حساسیت هواداران بر روی این داستان و جنجال‌های فصل پایانی‌ سریال اصلی، ابتدا برای پیوستن به پروژه تردید کرده است.

کوک در مورد قسمت پایانی «بازی تاج‌وتخت» می‌گوید: «کلیپ‌های بسیار زیادی را دیدم تا در آن زمان از داستان مطلع شوم، بنابراین می‌دانستم که ماجرا چیست. مشکلی با اتفاقی که برای دنریس افتاد نداشتم، چون انتظارش را می‌کشیدم، اما دشوار است، می‌دانید... کمی در مورد سریال جدید نگرانم. هیچ‌وقت نمی‌توان همه را راضی کرد، برای همین به چنان چیزهایی گوش فرانخواهد داد.»

شبکه‌ی HBO تاریخ پخش سریال «خاندان اژدها» را مشخص نکرده اما انتظار می‌رود که در پایان سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ آماده‌ی نمایش شود. کوک در این پیش‌درآمد مقابل «پدی کنسیداین»، «اما دارسی، «مت اسمیت، «سونویا میزونو»، «استیو توسینت»، «ایوا بست» و «ریس اوانز» نقش‌آفرینی می‌کند.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ۱۴:۳۸

پس قراره سریال افتضاحی بشه، چیزی که خط قرمز و محدودیت براش تعریف کنن هیچ‌وقت چیز شاهکاری نمیشه. گیم اف ترونز اگه اونقد معروف شد بخاطر این بود که همه چیزو راحت نمایش میداد. الان دیکه این فمنیستا نمیزارن چیز خوبی ساخته بشه.

نمایش اسپویل