news-background
news-background

«الیزابت بنکس»: Captain Marvel و Wonder Woman پرفروش شدند چون به «ژانر مردانه» تعلق داشتند

ریبوت «فرشتگان چارلی» به کارگردانی بنکس در افتتاحیه‌ی داخلی حتی موفق نشد به فروش ۹ میلیون دلاری برسد.

قسمت جدید «فرشتگان چارلی» (Charlie’s Angles) آخرین فیلم شکست‌خورده‌ی فصل تابستان پس از «سهره‌ی طلایی» با بازی «نیکل کیدمن»، «مرد دو پیکره» (Gemini Man) با بازی «ویل اسمیت»، «بروکلین بی‌مادر» ساخته‌ی «ادوارد نورتن»، و «ترمیناتور: سرنوشت شوم» به کارگردانی «تیم میلر» است. این اکشن کمدی توسط «الیزابت بنکس» کارگردانی شد و در هفته‌ی اول نمایش داخلی موفق نشد بیش از ۹ میلیون دلار فروش کند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که «فرشتگان چارلی» زیان مالی زیادی به سونی وارد کند.

بنکس که نویسنده و تهیه‌کننده‌ی فیلم نیز بوده و در نقش «باسلی» هم ظاهر شده، پیش از اکران فیلم مصاحبه‌ای جنجالی با «هرالد سان» داشت. او شکست در گیشه را به مسائل تبعیض جنسیتی مرتبط می‌داند و می‌گوید: «ببینید، مردم باید بلیت‌های این فیلم را هم خریداری کنند. این فیلم باید درآمدزایی کند. اگر این اتفاق نیفتد این کلیشه تقویت می‌شود که در هالیوود مردان به تماشای فیلم‌های اکشن با بازیگران زن علاقه‌ای ندارند.»

اوایل سال جاری میلادی، «کاپیتان مارول» با بازی «بری لارسن» نزدیک به ۴۲۶ میلیون دلار در آمریکا و بیش از ۱.۱ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخت. «زن شگفت‌انگیز» نیز تابستان سال ۲۰۱۷ در پایان اکران به فروش جهانی ۸۲۱ میلیون دلاری دست یافته بود. اما بنکس معتقد است که فیلم‌های اقتباس شده از کتاب‌های مصور با شخصیت اول زن عناوینی مردانه‌اند.

بنکس می‌گوید: «مردم به دیدن «زن شگفت‌انگیز» و «کاپیتان مارول» می‌روند زیرا فیلم‌هایی مردانه‌اند. بنابراین حتی با وجود آنکه آن فیلم‌ها در مورد زنان هستند، آنان را در متن پرورش یک دنیای عظیم براساس کتاب‌های کامیک قرار می‌دهند. بنابراین، بله، شما «زن شگفت‌انگیز» را می‌بینید اما برای بنا شدن مقدمه‌ی ظهور شخصیت‌های دیگر یا فیلمی مثل «لیگ عدالت».»

بنکس اضافه می‌کند: «در ضمن من از موفقیت آن فیلم‌ها خوشحالم. اما ما به حمایت‌های مالی بیشتری از زنان نیازمندیم زیرا قدرت در این است. قدرت در پول است.» او در مصاحبه‌ی دیگری با «وال استریت ژورنال» نیز از تولید ریبوت «فرشتگان چارلی» دفاع کرده بود. در فیلم او «کریستن استوارت»، «نایومی اسکات» و «الا بالینسکا» بازی می‌کنند.

بنکس می‌گوید: «تاکنون ۳۷ فیلم برای «مرد عنکبوتی» ساخته شده اما کسی اعتراض نمی‌کند! به نظر من به زنان اجازه می‌دهند هر ۱۷ سال یک بار چندگانه‌ای زنانه بسازند – من مشکلی با این مسئله ندارم.» او اضافه می‌کند که علاقه‌مند است چندگانه‌های زنانه‌ی بیشتری خلق کند.

یونیورسال روز گذشته اعلام کرد که فیلم «زن نامرئی» (Invisible Woman) را با همکاری «الیزابت بنکس» در مقام کارگردان تولید می‌کند. «ارین کرسیدا ویلسون» نویسنده‌ی «دختری در قطار» نگارش فیلمنامه را برعهده داشته است. از داستان فیلم اطلاعاتی فاش نشده اما منابع ورایتی می‌گویند بنکس طرح بنکس برای تولید فیلم بسیار با فیلم «مرد نامرئی» با بازی «الیزابت ماس» که فوریه‌ی آینده اکران می‌شود متفاوت است. بنکس در سال‌های اخیر «آوازه‌خوان حرفه‌ای ۲» (Pitch Perfect 2) را برای یونیورسال ساخته و رابطه‌ی نزدیکی با استودیو دارد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۶ آذر ۱۳۹۸ ۱۸:۱۸

فیلم بد درست کرده بعد داره به فیلم های موفق و خوب گیر میده مثل اینه نمیدونه چند تا فیلم و سریال موفق با شخصیت اصلی زن هست صنعت فیلم به خاطر افرادی مثل ایشون داره که نمیتونن فیلم خوب بسازن و تقصیر میندازن گردن دیگران داره نابود میشه

نمایش اسپویل
۷ آذر ۱۳۹۸ ۰۹:۳۸

کاش آدما زود میفهمیدن کی چشمه ی استعدادشون ته میکشه تا دیگه ادامه ندن و گذشتهشون رو خراب نکنن.

نمایش اسپویل
۶ آذر ۱۳۹۸ ۱۷:۴۱

یکی به این بگه داری اشتباه میزنی

نمایش اسپویل