news-background
news-background

«الخاندرو گونسالس اینیاریتو» رئیس هیأت داوران جشنواره کن ۲۰۱۹ شد

«الخاندرو گونسالس اینیاریتو» فیلمساز مکزیکی برنده‌ی اسکار به عنوان رئیس هیأت داوران هفتاد و دومین دوره‌ی جشنواره‌ی کن برگزیده شد. او اولین هنرمند مکزیکی است که به این سمت نائل می‌شود.

رابطه‌ی اینیاریتو با جشنواره‌ی فیلم کن به سال ۲۰۰۰ برمی‌گردد وقتی که فیلم «عشق سگی» (Amores Perros) او برنده‌ی جایزه‌ی «هفته‌ی منتقدین» شد. از آن سال به بعد، حضور ثابتی در جشنواره داشت و فیلم «بابل» (Babel) او در سال ۲۰۰۶ جوایز کارگردانی را تصاحب کرد. در سال ۲۰۱۰ اینیاریتو با فیلم «زیبا» (Biutiful) در جشنواره حاضر شد و در سال ۲۰۱۷ فیلم (Flesh and Sand) او با تکنولوژی واقعیت مجازی به نمایش درآمد.

اینیاریتو در این باره می‌گوید: «کن جشنواره‌ای است که از ابتدای دوران فیلمسازی برایم اهمیت داشت. افتخار می‌کنم و بسیار هیجان‌زده‌ام که امسال به عنوان رئیس هیأت داوران به این جشنواره بازمی‌گردم. سینما در رگ‌های مردم این سیاره در جریان است و جشنواره‌ی کن حکم یک قلب را دارد.»

سال گذشته «کیت بلانشت» که در فیلم «بابل» اینیاریتو بازی کرد ریاست هیأت داوران را برعهده داشت. در آن سال جایزه‌‌ی نخل طلای کن به فیلم ژاپنی «دله‌دزدان» (Shoplifters) به کارگردانی «کره-ادا هیوکازو» اهدا شد. این فیلمساز در مراسم اسکار امسال نامزد دریافت جایزه‌‌ی بهترین فیلم غیرانگلیسی نیز بود.

جشنواره‌ی کن امسال ۱۴ تا ۲۵ می برگزار می‌شود.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید