news-background
news-background

اعلام جنگ «بو ویلیمون» علیه دونالد ترامپ

«بو ویلیمون» خالق و مدیر اجرایی سابق سریال «خانۀ پوشالی» (House of Cards)، یکی از افرادی‌ست که امسال، ضیافت شام خبرنگاران کاخ سفید (WHCA) را تحریم کرده‌ است. وی دیروز بعد از ظهر با ارسال یک پیام 25 ماده ای بلند علیه رئیس جمهور دونالد ترامپ اعلام جنگ کرد. او در توئیت جداگانه‌ای هم به ضیافت شام خبرنگاران کاخ سفید تاخته است. بیانیۀ ویلیمون به شرح زیر است:

اعلان جنگ
«آنگاه که در دوره‌ای از تاریخ آمریکا، مردمی ناگزیر می‌شوند سرزمین‌شان را از دستان یک حاکم ستمگر نجات بخشند، تا از مساوات برای همه و حق طبیعی زندگی، آزادی و جستجوی خوشبختی، در برابر فساد و تعصب پاسداری کنند، و در جهت تضمین اینکه دولت ما همچنان قدرتش را از رضایت مردم کسب می‌کند و نه یکه‌سالاری، هرگاه یک رئیس جمهوری پایمال کنندۀ این اهداف شود، حق مردم است که چنین تقاضایی از مجلس کنگره خود داشته باشند: استیضاح فوری رئیس جمهور به علت جرایم مرتکب شده، یا عزل از مقام طبق متمم بیست و پنجم قانون اساسی.
دونالد جی. ترامپ برای تشکیل یک حکومت مطلق استبدادی آسیب‌ها و زورگویی‌های مکرری بر ایالت‌ها تحمیل کرده است. برای اثبات این امر، بگذار حقایق به گوش جهانیان منصف برسد.
او مانع اجرای قانون تابعیت مهاجرین شده و از ورود پناهجویان محتاج سرپناه به صورت غیرقانونی جلوگیری کرده است... [ادامه دارد]

امضاء، مقاومت.

او در توئیت دیگری نوشته بود: «همۀ مطبوعات با هم باید او را بایکوت کنند. یا به وقت سخنرانی محل را ترک کنند. [وقتی که] او ذره ای احترام برای مطبوعات قائل نیست، چرا باید چنین تریبونی در اختیارش بگذاریم؟»

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید