news-background
news-background

اعتراض مسلمانان فرانسه به پوستر Borat 2

 

رانندگان اتوبوس در فرانسه درخواست کرده‌اند پوسترهای «بورات ۲» از سیستم حمل و نقل عمومی حذف شود.

 

پخش فیلم «بورات ۲» (دانلود فیلم Borat 2 با لینک مستقیم) در آمریکا با حواشی بسیاری همراه بود، اما در فرانسه این پوستر فیلم است که اعتراضاتی را به همراه داشته. «تایمز» گزارش می‌دهد که مسلمانان فرانسوی به پوسترهای «بورات ۲» که «ساشا بارون کوئن» را تقریباً برهنه نشان می‌دهد معترض شده‌اند. «بورات» در این حالت حلقه‌ای به دست دارد که یک واژه‌ی عربی مقدس بر روی آن هک شده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

در گزارش «تایمز» آمده است: «مسلمانان فرانسوی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی مقامات فرانسوی را متهم کرده‌اند که [با نصب پوسترهای «بورات ۲»] بی‌حرمتی به اسلام برانگیخته‌اند.» این نشریه اضافه می‌کند: «حساسیت‌های مسلمانان و آزادی تمسخر ادیان  به دنبال انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام در مجله‌ی طنز شارلی ابدو، مشکلات در فرانسه را پس از سه حمله‌ی تروریستی در یک ماه به‌شدت افزایش داده است. این حملات شامل سر بریدن یک معلم در نزدیکی پاریس و قتل سه نفر در کلیسای شهر نیس می‌شدند.»

علی‌رغم درخواست‌های رانندگان اتوبوس برای حذف پوسترهای «بورات ۲» از وسایل نقلیه عمومی، مقامات پاریس ادعا کرده‌اند: «تحت هیچ شرایطی این پوسترهای تبلیغاتی را از شبکه‌ی خود حذف نمی‌کنیم.» بنابر نوشته‌ی «تایمز»، این رد درخواست با واکنش «رئیس جمهور مکرون» در مقابل سانسور همسو است. مقامات سیستم حمل و نقل پاریس ادعای پرتاب سنگ به سمت اتوبوس‌ها در آخر هفته‌ی هالووین را تکذیب کرده‌اند.

پوسترهای «بورات ۲» تاکنون در منطقه‌ی حاشیه‌ای اوری که مسلمانان زیادی در آن ساکن‌اند برچیده شده‌اند. «بورات ۲» در آستانه‌ی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز به ویژه برای «رودی جولیانی» وکیل «دونالد ترامپ» جنجال زیادی به پا کرد. این هفته اعلام شد که این فیلم پس از «همیلتون» (Hamilton) دیزنی+، دومین فیلم پربیننده‌ی شبکه‌های استریم در سال ۲۰۲۰ بوده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید