news-background
news-background

اضافه شدن «هانس زیمر» به تیم سازنده Blade Runner 2049

هیجان برای اکران نسخه ی دوم «بلید رانر» که با پسوند «2049» در حال ساخته شدن می باشد بسیار بالاست. ماه ها پیش، زمانی که خبر ساخته شدن نسخه ی دومی از فیلم «بلید رانر» منتشر شد همگان گوش های خود را برای شنیدن اخبار بیشتر پیرامون این اثر مهم تیز نمودند. اضافه شدن کارگردان سرشناس آثاری قابل تامل همچون «Arrival» و «Sicario» یعنی «دنیس ویلنوو» به فیلم اکشن و علمی تخیلی نام برده به میزان هیجان طرف داران نسخه ی اول این فیلم افزود. ویژگی اصلی سینمای این شخص آن است که در ژانر علمی تخیلی دست به امتحان و به تصویر کشیدن فیلمنامه هایی می زند که تقریباً مشابه آن ها را نمی توان در میان بلاک باستر های دیگر جست و جو کرد. او همواره تلاش نموده تا نام خود را به عنوان یک کارگردان صاحب سبک به اثبات برساند و شاید عمده ترین تلاش سینمایی و نهایت هنرمندی اش را بتوان در اثری تحت عنوان «Prisoners» نظاره گر بود.

این کارگردان تقریباً با همان تیم همیشگی خود دست به ساخت «Blade Runner 2049» برده است. فیلمبردار «سیکاریو و زندانیان» یعنی «جاناتان دیکینز» بار دیگر دوربین خود را به دست گرفته و آهنگساز فیلم های نام برده شده یعنی «یوهان یوهانسون» بار دیگر آهنگسازی فیلمی دیگر از دنیس را بر عهده گرفته است. اگر با تکنیک های آهنگسازی آشنایی داشته باشید می توانید ظرافت این آهنگساز در انتخاب ملودی های دو فیلم «Arrival» و «Sicario» را به یاد آورید. حضور این شخص به تنهایی انگیزه ی بسیاری از سینما دوستان سراسر جهان برای تماشای این فیلم می باشد ولی خبر جدیدی که از این فیلم به گوش می رسد گویای آن است که قرار نیست تنها نغمه های این آهنگساز را در فیلم بشنویم و «هانس زیمر» نیز قرار است اثری از خود درون این فیلم به یادگار بگذارد.

طبق مصاحبه ای که پایگاه خبری «لکس پرس» منتشر نموده دریافتیم که «هانس زیمر» به همراه آهنگساز فیلم «A Cure for Wellness» و «IT» یعنی «بنیامین والفیش» قرار است به «یوهانسون» در امر آهنگسازی یاری برسانند. آهنگ سازی فیلم «بلید رانر» در سال 1982 توسط «وینجلس» آهنگ سازی یونانی انجام شده بود. آهنگ متنی که کارگردان فیلم ادعا می کند مشابه آن را در فیلم جدید خود به کار خواهد گرفت.

یک سری مشخصه هایی در فیلم اصلی وجود دارند که آن را منحصر به فرد کرده اند و یکی از آن مشخصه ها آهنگ متنی است که وینجلس آن را ساخت. چیزی که او در فیلم گنجاند بسیار بخصوص و ویژه بود و من بدون چانه زدن در مورد آن قبول می کنم که اثری فاخر در بین موسیقی های متن است. برای من و تیم سازنده بسیار مهم و حیاتی بود که در نظر داشته باشیم آهنگ متن فیلم «بلید رانر 2049» مشابه آن چیزی باشد که توسط وینجلس ساخته شده بود. فیلم برداری اثر را نیز تحت تاثیر فیلم اصلی انجام داده ایم و د سعی ما بر این بوده که متعهد و وفادار به ریشه ها و اصل های فیلم نخست باشیم.

صحبت های این شخص نشان می دهد که آن چه یوهانسون برای فیلم آماده کرده به تنهایی پاسخ گوی نیاز های او نیست و برای کامل شدن موسیقی متن فیلم از هانس زیمر و والفیش درخواست یاری کرده است. یوهانسون بعد از این فیلم قرار شده تا موسیقی متن فیلم بعدی «دارن آرنوفسکی» یعنی «mother!» را بسازد که قرار شده در سپتامبر پیش رو اکران شود.

«بلید رانر 2049» فیلمی اکشن و هیجانی است که گفته می شود هیچ پرده ی سبز رنگی برای ساخت جلوه های ویژه اش به کار نرفته و با ایفای نقش «رایان گاسلینگ»، «جرد لتو» و «هریسون فورد» مراحل نهایی ساخت خود را پشت سر می گذارد.ف این فیلم در تاریخ 6 اکتبر سال جاری مصادف با 14 مهر ماه اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید