news-background
news-background

اسکار ۲۰۲۱: واکنش «آنتونی هاپکینز»به دومین جایزه اسکارش برای فیلم The Father؛ سالخورده‌ترین بازیگر برنده اسکار تاریخ

«آنتونی هاپکینز» دومین جایزه اسکارش را برای بازی در درام «پدر» کسب کرد.

 

«آنتونی هاپکینز» در مراسم اهدای جوایز آکادمی، اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول را برای «پدر» (The Father) تصاحب کرد. او در سال ۱۹۹۱ برای فیلم «سکوت بره‌ها» (The Father) این جایزه را به خانه برده بود. پیش از برگزاری مراسم انتظار می‌رفت که این جایزه به «چادویک بوزمن» ستاره فقید «بلک باتم ما رینی» (Ma Rainey’s Black Bottom) اهدا شود.

هاپکینز ۸۳ ساله در این بخش علاوه بر بوزمن با «گری اولدمن» در «منک» (Mank)، «ریز احمد» در «صدای متال» (Sound of Metal)، و «استیون یون» در «میناری» (Minari) رقابت می‌کرد. او در ماه آوریل برای همین نقش جایزه بفتای بهترین بازیگر مرد را دریافت کرده بود. «الیویا کولمن» همبازی هاپکینز در «پدر» هم امسال نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل بود.

بوزمن که آگست سال ۲۰۲۰ به شکلی غیرمنتظره درگذشت، جوایز گلدن گلوب، اتحادیه بازیگران و بسیاری جوایز دیگر را دریافت کرده بود و مدعی اصلی این بخش دانسته می‌شد. هاپکینز در دوران بازیگری خود شش نامزدی اسکار را دریافت کرده بود. او پیش از «پدر» برای «دو پاپ» (The Two Popes) نامزد این جایزه شد.

«فلورین زلر» کارگردان «پدر» یکشنبه شب در بخش بهترین فیلمنامه اقتباس‌شده اسکار را تصاحب کرد. او از حالا بازیگران فیلم بعدی‌اش «پسر» (The Son) را انتخاب کرده است. در هفته‌های اخیر گزارش شد که «هیو جکمن» و «لورا درن» در فیلم جدید زلر ایفای نقش می‌کنند.

هاپکینز پیش‌تر در مورد بازی در نقش شخصیتی که به زوال عقل مبتلا است گفته بود: «همه با این مشکل ارتباط برقرار می‌کنند. همه پدر دارند، یا با این مشکل مواجه شده‌اند که باید با آن عزیزانمان که از فراموشی رنج می‌برند چه کرد...»

هاپکینز پس از دریافت اسکار در صفحه اینستاگامش از وطنش ولز ویدیویی ارسال کرد. او در مراسم اسکار نه به شکل مجازی نه حضوری مشارکت نکرد اما در اولین ساعات روز دوشنبه با ارسال ویدیویی از استودیوی سونی پیکچرز، زلر، یو‌تی‌ای، همسر و خانواده‌اش قدردانی کرد و گفت: «من اینجا در زادگاهم ولز هستم. در سن ۸۳ سالگی، انتظار دریافت این جایزه را نداشتم، واقعاً نداشتم. از آکادمی سپاسگزارم.»

او در پایان اضافه می‌کند: «می‌خواهم به چادویک بوزمن ادای احترام کنم که بسیار زود از بین ما رفت. یک بار دیگر از تو سپاسگزاریم. واقعاً انتظار این جایزه را نداشتم، و احساس غرور و افتخار می‌کنم، متشکرم.»

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید