news-background
news-background

اسکار ۲۰۲۱ فیلم‌های عرضه شده در فروشگاه‌های آنلاین را وارد رقابت می‌کند؛ آیا باید با کیفیت DVDScr فیلم‌ها وداع کرد؟

آکادمی سه‌شنبه شب اعلام کرد که دو شاخه‌ی صداگذاری را ادغام می‌کند و تغییراتی در اسکار ۲۰۲۱ به وجود می‌آورد.

«آکادمی علوم و فنون تصاویر متحرک» اعلام کرد که تغییراتی در بعضی بخش‌ها و قوانین به وجود آورده و با نود و سومین دوره‌ی مراسم آن‌ها را اعمال می‌کند. یکی از تغییرات اساسی‌تر ادغام «بهترین تدوین صدا» و «بهترین میکس صدا» خواهد بود.

آکادمی علاوه بر این می‌گوید فیلم‌هایی که «پیش‌تر قرار بود در سالن‌های سینما اکران شوند» می‌توانند بدون نمایش در سالن‌های لس‌آنجلس جواز رقابت در اسکار آینده را کسب کنند، اما این عناوین باید در سرویس استریمینگ اختصاصی آکادمی تا ۶۰ روز پس از انتشار در سرویس‌های استریمینگ دیگر قرار بگیرد. این تغییر تا اطلاع ثانوی به کار برده می‌شود. آکادمی تاریخ دقیق بازگشت قوانین قبل را اعلام خواهد کرد، اما شمار سالن‌های سینمایی که فیلم با اکران در آن‌ها امکان رقابت پیدا می‌کند را افزایش خواهد داد و به لس‌آنجلس محدود نمی‌کند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

تصمیم آکادمی برای ادغام شاخه‌ی بهترین تدوین صدا و بهترین میکس صدا از دسامبر سال ۲۰۱۹ پیش‌بینی می‌شد. در سال‌های اخیر فیلم‌های «تلقین» (Inception)، «هوگو» (Hugo)، «جاذبه» (Gravity)، «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» (Mad Max: Fury Road)، «مهلکه» (The Hurt Locker)، «دانکرک» (Dunkirk) و «رپسودی بوهمی» (Bohemian Rhapsody) در هر دو شاخه برنده‌ی اسکار شده‌اند و به همین علت کمیته‌های فرعی آکادمی نوعی «هم‌پوشانی اساسی» در آن‌ تشخیص داده‌اند. در اسکار سال ۲۰۲۰، فیلم «فورد در برابر فراری» اسکار بهترین تدوین صدا و «۱۹۱۷» اسکار بهترین میکس صدا را کسب کرد.

مدیران شاخه‌ی صداگذاری در سال ۲۰۱۹ اعلام کرده بودند که اقداماتی برای ادغام این دو شاخه و یکپارچه کردن آن به نام «بهترین صداگذاری» انجام خواهند داد. آن‌ها ۲ تدوین‌گر صدا، ۱ میکسر صدا، و تا ۳ رکوردینگ میکسر را نامزد خواهند کرد.

در بخش بهترین موسیقی متن نیز نامزدها باید اثری که دست کم ۶۰ درصد موسیقی اریجینال داشته باشند ارائه دهند. این قانون برای دنباله‌ها و چندگانه‌ها به ۸۰ درصد می‌رسد. از امسال برای اولین بار فیلم‌ها از طریق پلتفرم استریمینگ اختصاصی آکادمی برای اعضا به نمایش گذاشته می‌شود و امسال برای آخرین بار دیسک‌های دی‌وی‌دی برای اعضا ارسال می‌شود. پخش نسخه‌های فیزیکی سی‌دی‌های موسیقی و فیلمنامه‌ها نیز از سال آینده متوقف خواهد شد و به صورت دیجیتال به دست اعضا می‌رسد.

نود و سومین مراسم اهدای جوایز اسکار همچنان قرار است در تاریخ ۲۸ فوریه سال ۲۰۲۱ برگزار شود و از طریق شبکه‌ی ABC روی ایر برود. «دان هادسون» مدیر عامل آکادمی می‌گوید: «اسکار برگزار می‌شود. بحث در این باره ادامه دارد. ما در هفتمین هفته‌ی قرنطینه‌ی خانگی و در فاز اول این بحران جهانی به سر می‌بریم. هنوز برای اتخاذ تصمیم نهایی آمادگی نداریم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید