news-background
news-background

اسکار ۲۰۲۱ دو ماه به تعویق افتاد

مراسم اهدای جوایز آکادمی برگزار خواهد شد اما با دو ماه تأخیر.

آکادمی علوم و فنون تصاویر متحرک دقایقی پیش اعلام کرد که نود و سومین مراسم اهدای جوایز آکادمی با دو ماه تأخیر و در تاریخ ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد. اوایل ماه می گزارش شده بود که آکادمی به دنبال برگزاری مراسم با تأخیر طولانی است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

آکادمی علاوه بر این اعلام کرده است که ضیافت «جوایز گردانندگان» (Governors Awards) که در فصل پاییز برگزار می‌شد، به تاریخ نامشخصی موکول خواهد شد. بازگشایی موزه‌ی آکادمی نیز به ماه آوریل موکول شده تا با مراسم اهدای جوایز آکادمی همزمان شود. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

این تشکیلات اخیراً در قوانین اکران فیلم‌ها برای رقابت اسکار نیز تغییراتی به وجود آورده بود. طبق قوانین فعلی، یک فیلم بلند برای پذیرفته شدن در رقابت باید از ۱ ژانویه تا ۲۸ فوریه روی پرده برود. مهلت اکران برای فیلم‌های انیمیشن بلند، مستند‌های بلند، مستند‌های کوتاه، فیلم‌های بلند بین‌المللی، فیلم‌های انیمیشن کوتاه و فیلم‌های لایو-اکشن کوتاه ۱ دسامبر ۲۰۲۰ خواهد بود. مهلت اکران برای شاخه‌های عمومی از جمله بهترین فیلم سال و بهترین موسیقی متن نیز در حال حاضر ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ اعلام شده است.

فرمت پخش مراسم اسکار از شبکه‌ی ABC هنوز مشخص نیست. مراسم اهدای جوایز آکادمی برای چهارمین بار در تاریخ برگزاری به تعویق می‌افتد. این رویداد اولین بار در سال ۱۹۳۸ به دنبال وقوع سیل در لس‌آنجلس، سپس در سال ۱۹۶۸ پس از ترور «مارتین لوتر کینگ جونیور»، و در سال ۱۹۸۱ به دنبال تلاش برای ترور «رونالد ریگان» به تأخیر افتاده بود.

تاریخ مراحل برگزاری اسکار ۲۰۲۰/۲۰۲۱:

آغاز رأی‌گیری ابتدایی: ۱ فوریه ۲۰۲۱

پایان رأی‌گیری ابتدایی: ۵ فوریه ۲۰۲۱

انتشار فهرست اولیه نامزدهای اسکار ۲۰۲۱: ۹ فوریه ۲۰۲۱ آغاز رأی‌گیری انتخاب نامزدها: ۵ مارس ۲۰۲۱ پایان رأی‌گیری انتخاب نامزد‌ها: ۱۰ مارس ۲۰۲۱ معرفی نامزدها: ۱۵ مارس ۲۰۲۱ ضیافت نامزدها: ۱۵ آوریل ۲۰۲۱ آغاز رأی‌گیری نهایی: ۱۵ آوریل ۲۰۲۱ جشن موزه: ۱۷ آوریل ۲۰۲۱ پایان رأی‌گیری نهایی: ۲۰ آوریل ۲۰۲۱ مراسم اهدای جوایز اسکار: ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ بازگشایی عمومی موزه: ۳۰ آوریل ۲۰۲۱

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید