news-background
news-background

اسکار ۲۰۲۰ برای دومین سال متوالی بدون مجری برگزار می‌شود

مراسم اهدای جوایز آکادمی در سال ۲۰۲۰ بدون مجری برگزار می‌شود. «کری بورک» مدیر شبکه‌ی ای‌بی‌سی که قرار است اسکار را روی ایر ببرد، ساعاتی پیش در کنفرانس منتقدین تلویزیونی اعلام کرد که این تصمیم قطعی است. بورک می‌گوید: «ما در آکادمی تصمیم گرفتیم که مانند اقدام موفقیت‌آمیز سال گذشته، از مجری‌های مرسوم برای مراسم استفاده نکنیم.»

اسکار سال ۲۰۱۹ بدون برنامه‌ریزی قبلی بدون مجری برگزار شد. «کوین هارت» کمدین آمریکایی در ابتدا قرار بود مجری مراسم باشد اما پس از کشف توئیت‌های توهین‌آمیز، او سرانجام مجبور به کناره‌گیری شد تا آکادمی برای اولین بار از سال ۱۹۸۹ مراسم اهدای جوایزش را بدون مجری روی ایر ببرد و برای پر کردن جای خالی از اهداکنندگان جوایز سرشناس استفاده کرد.

این اقدام آکادمی موفقیت‌آمیز بود و کمدین‌هایی نظیر «تینا فی»، «ایمی پولر» و «مایا رودولف» مراسم سال ۲۰۱۹ طوفانی آغاز کردند و اجرای «بردلی کوپر» و «لیدی گاگا»، لحظه‌ای را پدید آورد که تهیه‌کنندگان اسکار همیشه در رؤیا می‌دیدند. همکاری پولر و فی نقشی کلیدی در موفقیت مراسم بدون مجری سال ۲۰۱۹ داشت.

اواخر سال ۲۰۱۹ گزارش شده بود که آکادمی قصد دارد مانند نود و دومین دوره‌ی مراسم اهدای جوایز آکادمی مانند دوره‌ی قبل عمل کند و جای خالی مونولگ ابتدایی مجری را با هنرمندان سرشناس پر کند. مراسم سال ۲۰۱۹ حدود ۳۰ دقیقه کوتاه‌تر از مراسم سال ۲۰۱۸ شد و بینندگان ۱۸ تا ۴۹ ساله‌ی آن تا ۱۳ درصد افزایش پیدا کردند. سال ۲۰۱۸ اجرای مراسم به «جیمی کیمل» سپرده شده بود اما پایین‌ترین آمار بینندگان در تاریخ به ثبت رسید.

بورک بهار گذشته گفته بود: «ما افتخار می‌کنیم که مراسم گذشته موفقیت‌آمیز شد. ما در این فرمت تغییری ایجاد نخواهیم کرد.» او دوباره در کنفرانس منتقدین تلویزیونی از فرمت پخش مراسم اهدای جوایز آکادمی ستایش کرد و گفت: «بسیار سرگرم‌کننده بود، پر از غافلگیری بود و بسیار فشرده، و فکر می‌کنم نتیجه‌اش را با افزایش دو برابری بینندگان دیدید.»

نامزدی «ایرلندی»، «روزی روزگاری در هالیوود»، «جوکر» و بسیاری از بازیگران طراز اول هالیوود و حضور اهداکنندگان جوایز سرشناس، می‌تواند آمار بینندگان مراسم امسال را باز هم افزایش دهد یا دست کم از آن نکاهد. مراسم اهدای جوایز آکادمی با پرداخت هزینه‌های سنگین تا سال ۲۰۲۸ از طریق شبکه‌ی ای‌بی‌سی روی ایر خواهد رفت. مدت مراسم سال گذشته ۳ ساعت ۲۴ دقیقه بود و مدت پخش مراسم سال ۲۰۱۸ حدود ۳ ساعت و ۵۳ دقیقه.

نامزدهای اسکار نود و دوم ۱۳ ژانویه (۲۳ دی ماه ۱۳۹۸) معرفی می‌شوند و مراسم اهدای جوایز آن ۹ فوریه ۲۰۲۰ (۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۸) از شبکه‌ی ای‌بی‌سی پخش می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید