news-background
news-background

اسکار ۲۰۲۰: دومین اسکار «راجر دیکینز» در بخش بهترین فیلمبرداری

دو سال پس از پیروزی در بخش بهترین فیلمبرداری با «بلید رانر ۲۰۴۹»، دیکینز با فیلم «۱۹۱۷» اسکار دیگری تصاحب کرد.

«راجر دیکینز» برای فیلمبرداری «۱۹۱۷» (دانلود فیلم 1917 با لینک مستقیم) به کارگردانی «سم مندز» برنده‌ی اسکار شد. این فیلم درام جنگی مانند «بردمن» (Birdman) ساخته‌ی «الخاندرو گنزالس اینیاریتو»‌ ماننید یک برداشت بلند فیلمبرداری شده بود. پیروزی دیکینز با «۱۹۱۷» دومین اسکار او پس از «بلنید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner 2049) در سال ۲۰۱۷ به کارگردانی «دنی ویلنوو» است. او که یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلمبرداران نسل خود است، چند دهه برای اولین اسکارش انتظار کشید. در طول بیش از ۲۰ سال گذشته ۱۴ نامزدی اسکار را دریافت کرد و سرانجام در مراسم اسکاری که در سال ۲۰۱۸ برگزار شد به این جایزه دست پیدا کرد. اکنون دومین اسکار او به کارنامه‌اش اضافه می‌شود.

دیکینز پیش از کسب اولین اسکارش با «بلید رانر ۲۰۴۹»، برای فیلم‌های «رستگاری در شاشنک»، «فارگو»، «برادر کجایی»، «مردی که آنجا نبود»، «جایی برای پیرمردها نیست»، «قتل جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل»، «کتاب‌خوان»، «شهامت واقعی»، «اسکای‌فال»، «زندانیان»، «سیکاریو» و چندین عنوان دیگر نامزد اسکار شده بود. «دنی ویلنوو» و «برداران کوئن» بسیاری از این فیلم‌ها را کارگردانی کرده‌اند.

دیکینز برای «۱۹۱۷» همکاری نزدیکی با مندز کارگردان و «لی اسمیت» تدوین‌گر داشت تا به نتیجه‌ی مطلوب برسد. نماهای فیلم در روزهای ابری فیلمبرداری می‌شد تا تصاویر یک دست شوند، اما این به معنای ساعت‌ها انتظار برای پدیدار شدن ابر جلوی خورشید بود. بازیگران دائماً در حال تمرین بودند تا وقتی نور طبیعی و درست حاصل شد بدون خطا صحنه‌ها را فیلمبرداری کنند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید