news-background
news-background

«اسکار آیزاک» بازیگر فیلم‌های Dune و Card Counter: نیازمند دوری از سرزمین‌های فضایی «جنگ ستارگان» و پرده‌های سبز بودم – ونیز

«اسکار آیزاک»، «تیفانی هدیش» و «تای شریدان» ساعاتی پیش در فتوکال و نشست مطبوعاتی فیلم «شمارنده کارت» (The Card Counter) به کارگردانی «پل شریدر» در جشنواره ونیز هفتاد و هشتم حاضر شدند.

آیزک در این فیلم نقش قمارباز و کهنه‌سربازی را بازی می‌کند به یک مرد جوان کمک می‌کند از یکی از دشمنانش انتقام بگیرد. در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده است: «رستگاری در «شمارنده کارت» پل شریدر یک بازی طولانی است. داستان این تریلر انتقامی که با تنش منحصر به فرد و سینمایی شریدر بازگو شده، و بازیگرانی چون «اسکار آیزاک»، «تیفانی هدیش»، «تای شریدان» و «ویلم دافو» نقش‌آفرینی کرده‌اند، در مورد یک بازجوی سابق نظامی است که قمار روی آورده و تصمیمات گذشته او را رها نمی‌کنند.»

شریدر در نشست مطبوعاتی فیلم می‌گوید: «مشکلی که نگرانش بودم و در فیلم مطرح کردم مسئولیت‌ناپذیری در جامعه معاصر است. «دروغ نگفتم، اشتباه برداشت کردند.» به واسطه شخصتی که جامعه فراموشش کرده اما خودش نه.»

کارگردان در مورد پیام ضد-امپریالیستی و رفتار ایالات متحده در قبال افغانستان می‌گوید: «از مدت‌ها قبل پیش‌بینی می‌شد. یک صد سال قبل. نباید غافلگیر شد از اینکه استثناگرایی ما در دنیا استثنایی نبوده است... اما به محض اینکه بگویید فیلم در مورد چنین مسائلی است بلندگوی خود را از دست می‌دهید. بلندگوی شما شخصیت است... نمی‌توانید بیانیه مهمی صادر کنید. ادعای بزرگی نکنید. اجازه دهید دیگران بیانه مهم صادر کنند.»

آیزاک که «تل‌ماسه» (Dune 2021) را هم در ونیز دارد توضیح می‌دهد که چگونه به شریدر ایمیل فرستاده پس از آنکه «اولین اصلاح‌شده» (First Reformed) او را دیده است: «چند سالی بود که در سرزمین‌های فضایی [«جنگ ستارگان»] و پرده‌های سبز بودم و نیازمند بازی در یک فیلم شخصیت-محور.»

آیزاک درباره نحوه شخصی‌سازی کردن گذشته تلخ شخصیتش در فیلم اضافه می‌کند: «برای آماده کردن خود یک ماسک پوشیدم. به آموزشگاه بازیگری جولیارد [نیویورک] رفتم و با یکی از اساتید محبوبم که آثار درخشانی دارد کار کردم. سه روز در استودیو با او بودم و ماسک خنثی می‌پوشیدم.»

«لورن مان»، «برکستون پوپ»، «دیوید وولف» تهیه‌کنندگان فیلم «شمارنده کارت»‌ شریدر بوده‌اند. شریدر در نگارش فیلمنامه با «مارتین اسکورسیزی» همکاری کرده است.

استودیوی فکوس فیوچرز «شمارنده کارت» را ۱۰ سپتامبر در سالن‌های سینمای آمریکا اکران می‌کند.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید