news-background
news-background

«استیو یون» ستاره فیلم Minari می‌تواند به اولین آمریکایی آسیایی‌تبار نامزد اسکار بهترین بازیگری تبدیل شود

استودیوی A24 جمعه گذشته تأیید کرد که «استیو یون» ستاره فیلم «میناری» (دانلود فیلم Minari با لینک مستقیم) در فصل اهدای جوایز برای اسکار بهترین بازیگر مرد رقابت می‌کند. در کنار یون، «یری هان» همبازی او نیز برای اسکار بهترین بازیگر زن رقابت خواهد کرد، در حالی که «آلن اس. کیم»، «ویل پتن» و «یو-جونگ یون» در برای کسب اسکار بازیگری در بخش نقش‌های مکمل به رقابت می‌پرداند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«ورایتی» می‌نویسد: «یکی از لکه‌های ننگین تاریخ طولانی آکادمی تجلیل نشدن از بازیگران [شرق] آسیایی‌تبار است. یون در صورت کسب نامزدی اسکار، می‌تواند به اولین بازیگر آسیایی آمریکایی این بخش لقب بگیرد. «یول براینر» مغول‌تبار در سال ۱۹۵۶ برای فیلم «شاه و من» (The King and I) برنده‌ی اسکار شد، در حالی که «بن کینگزلی» که یک بازیگر دورگه هندی بریتانیایی است در سال ۱۹۸۲ برای فیلم «گاندی» (Gandhi) این جایزه را به خانه برد. کینگزلی در سال ۲۰۰۳ برای بازی در «خانه‌ای از شن و مه» (House of Sand and Fog) نیز نامزد اسکار شده است.

 

تریلر فیلم تحسین‌شده و مدعی اسکار Minari

نمایش یون در نقش پدر یک خانواده‌ی کره‌ای که در دهه‌ی ۱۹۸۰ زندگی تازه‌ای در یک مزرعه آغاز می‌کند، تحسین منتقدین را در پی داشته است. این فیلم در جشنواره‌ی ساندنس اکران و برنده‌ی جایزه‌ی مخاطبین شد. او در فیلم «سوزاندن» (Burning) هم که برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش مکمل از «اتحادیه منتقدین فیلم لس‌آنجلس» شد نمایش ستایش‌برانگیزی داشت.

تاریخ اکران عمومی «میناری» به کارگردانی «لی آیزک چانگ» هنوز مشخص نیست اما منابع نزدیک به فیلم می‌گوید این فیلم در سال ۲۰۲۰ روی پرده خواهد رفت و می‌تواند از طرف منتقدین لس‌آنجلس و نیویورک جوایزی دریافت کند.

در صورت نامزدی هر یک از بازیگران «میناری»، آکادمی برای اولین بار یک بازیگر کره‌ای را نامزد دریافت اسکار می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید