news-background
news-background

نامزدهای اسکار ۲۰۲۱: «استیون یون» اولین نامزد اسکار آسیایی تبار تاریخ در بخش بهترین بازیگر مرد شد

یون برای بازی در فیلم «میناری» نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول شده است.

 

با اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۲۱، نام «استیون یون» وارد کتاب رکوردهای آکادمی شد. یون اولین بازیگر مرد آسیایی تباری است که در بخش بهترین بازیگر مرد نامزد اسکار می‌شود. او برای بازی در فیلم «میناری» (Minari) به کارگردانی «لی آیزک چانگ» که خود در بخش بهترین فیلم نامزد است، این نامزدی را دریافت کرد. یون در بخش بهترین بازیگر مرد نقش اول با «چادویک بوزمن» برای «بلک باتم ما رینی» (Ma Rainey’s Black Bottom)، «ریز احمد» برای «صدای متال» (Sound of Metal)، «آنتونی هاپکینز» برای «پدر» (The Father) و «گری اولدمن» برای «منک» (Mank) رقابت می‌کند.

یون پیش‌تر در مصاحبه با «ورایتی» گفته بود: «برای من وضعیت دشواری است. هرچند به جا گذاشتن یک سابقه یا سهیم بودن در لحظه‌ای مهم فوق‌العاده است، اما من شخصاً نمی‌خواهم به دام آن لحظه بیفتم. حقیقتی که سعی در فهم آن دارم این است که به عنوان یک فرد کیستم.»

او اضافه کرد: «خوشحالم که لحظه‌ای بزرگ برای جامعه [آسیایی تباران] به وجود می‌آورم. و خوشحالم که این بحث را به پیش می‌برم و نشان می‌دهم که توانایی‌های ما تا چه اندازه است، زیرا من هم بخشی از این جامعه‌ام. یک آسیایی آمریکایی هستم و بی‌اندازه به آن افتخار می‌کنم. اما از طرفی، واقعاً مسئله‌ی مهم برای من این است که خودم و جایگاهم را در این زندگی کشف کنم و اطمینان حاصل کنم که روایتی واقعی از زاویه‌ی دید خود بازگو کرده‌ام. اما فوق‌العاده خواهد بود، و امیدوارم که بازیگران بسیار دیگری هم این تجربه را داشته باشند و در آینده دیگر یک مشکل نباشد.»

مراسم اهدای جوایز اسکار نود و سوم در تاریخ ۲۵ آوریل برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید