news-background
news-background

«استیون کینگ»: «پابلو لارایین» بهترین کارگردان برای اقتباس از Lisey’s Story است؛ سریال Under the Dome از مسیر منحرف شد

نویسنده‌ی ژانر وحشت توضیح می‌دهد چرا «پابلو لارایین» بهترین کارگردان برای اقتباس از «داستان لیزی» است.

 

از رمان‌های «استیون کینگ» تاکنون اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی بسیاری صورت گرفته، اما همگی آن‌ها موفق نبوده‌اند. کینگ به‌تازگی در مصاحبه با «واشینگتن پست» ملزومات یک اقتباس موفق از داستان‌هایش را توضیح داده و ادعا کرده است که این راوی است که کتاب‌ها منحرف می‌شوند و پایبند بودن به جوهره‌ی داستان‌هایش به موفقیت منتهی خواهد شد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

این نویسنده در مورد بافت به‌هم‌پیوسته و مشترک داستان‌هایش می‌گوید: «شخصیت‌ها به نظر من واقعی می‌رسند. اقداماتی انجام می‌دهند که اگر من در آن موقعیت‌ها قرار می‌گرفتم انجام می‌دادم.»

کینگ از سریال «زیر گنبد» (دانلود سریال Under the Dome با لینک مستقیم) به عنوان یک اقتباس اشتباه از آثارش مثال می‌آورد که در طول سه فصل از شبکه‌ی CBS روی ایر رفت. او می‌گوید: «سریال «زیر گنبد» عنوانی بود که احساس کردم به کلی از مسیر منحرف شد زیرا شخصیت‌های کارهایی می‌کردند که به نظر واقع‌بینانه نمی‌آمد. چیزی که به نظر من اشتباه آمد این بود که شما صدای ژنراتور را هیچ کجا نمی‌شنیدید. نیروی برق مشکلی ندارد. همه‌چیز به نظر درست می‌رسد. همه‌چیز درست کار می‌کند، اما آن‌ها از دنیا جدا افتاده‌اند. و این اتفاقی نیست که در چنین شرایطی ممکن است روی دهد... اگر از مردم بخواهید این مفاهیم را بپذیرند، باید نوعی احساس واقع‌بینانه به همراه داشته باشد که شما را به همراه خود بکشاند.»

اقتباس بعدی از آثار کینگ «داستان لیزی» (Lisey's Story) به تهیه‌کنندگی «جی.جی. آبرامز» و کارگردانی «پابلو لارایین» کارگردان «جکی» (Jackie) برای اپل است. بازیگران این فیلم «جولین مور»، «کلایو اوون»، «جون آلن»، «دین دی‌هان»، «سونگ کانگ» و «جنیفر جیسون لی» خواهند بود. کینگ به «واشینگتن پست» می‌گوید لارایین به قدر کافی ایده‌های تازه مطرح کرده است تا به بهترین فیلمساز اقتباس‌کننده از آثار او تبدیل شود.

کینگ در مورد لارایین می‌گوید: «او ایده‌های بسیار زیادی مطرح کرده که از خط داستان اصلی منحرف نمی‌شوند اما از لحاظ بصری چیزهای زیبایی هستند، و انرژی زیادی در آن دخیل است. مثل این است که ادراک عمق بیشتری به وجود آید و من یک چشم و او چشم دیگر باشد.»

کینگ اضافه می‌کند: «اگر می‌خواهید در این کار موفق باشید، باید افرادی بااستعداد را بیاورید و سپس بگویید: «بسیار خوب، من عقب می‌ایستم. دخالتی در کار شما نمی‌کنم. بروید کاری را انجام دهید که در آن مهارت دارید.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید