news-background
news-background

اقتباس «استیون اسپیلبرگ» و نویسندگان Stranger Things از رمان Talisman «استیون کینگ»

 

«کورتیس گویین» که در سریال «چیزهای عجیب» با برادران دافر همکاری کرده، نویسنده و شورانر «طلسم» خواهد بود.

 

«استیون اسپیلبرگ» در سال ۱۹۸۲ چنان مشتاق اقتباس از کتاب فانتزی و ترسناک «طلسم» به قلم «استیون کینگ» و «پیتر استراب» بود که دو سال پیش از انتشار امتیاز آن را خریداری کرد. او سپس در سی و چند سال اخیر به دنبال یافتن راهی برای به تصویر کشیدن این داستان بود. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

حالا به نظر می‌رسد که «طلسم» شکسته باشد و این داستان سرانجام به شکل یک سریال تولید شود. «هالیوود ریپورتر» گزارش داده است که اسپیلبرگ با همکاری «برادران دافر» نویسندگان سریال «چیزهای عجیب» (Stranger Things) نت‌فلیکس و پارامونت، اقتباسی تلویزیونی از رمان «طلسم» به عنوان تهیه‌کننده اجرایی می‌سازد. نویسندگی سریال به «کورتیس گویین» سپرده شده که یکی از نویسندگان و تهیه‌کنندگان «چیزهای عجیب» است.

«طلسم» داستانی در مورد یک پسر دوازده ساله به نام «جک سایر» روایت می‌کند که برای نجات جان مادر در حال مرگش سفری جاده‌ای آغاز می‌کند. او در جستجوی «طلسم» است، یک عتیقه‌ی جادویی و قدرتمند که نه تنها مادرش را التیام می‌بخشد، بلکه دنیا را نیز نجات می دهد. سفر سایر به دو دنیای موازی است: آمریکایی که همه با آن آشنایی دارند، و دنیایی موازی با آن به نام «قلمروها».

این کتاب در سال ۱۹۸۴ پرفروش شد و کینگ در سال ۲۰۰۱ برای آن یک دنباله به نگارش درآوردند. در سال ۲۰۱۹ «مت بارکر» قصد تولید یک اقتباس سینمایی از این رمان را داشت. در اقتباس تلویزیونی جدید مت و راس دافر با کمپانی «مانکی مسکر» و اسپیلبرگ با کمپانی «امبلین» تهیه‌کنندگان پروژه خواهند بود. در سال‌های اخبر اقتباس‌های سینمایی موفقی چون «آن» (It) از آثار کینگ به عمل آمده است.

دافرها در حال کار بر روی فصل چهارم «چیزهای عجیب» برای نت‌فلیکس هستند که انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۱ پخش شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید