news-background
news-background

یک ربات با هوش مصنوعی بازیگر نقش اول یک فیلم علمی-تخیلی ۷۰ میلیون دلاری شد

این فیلم بلند با پشتیبانی مالی سازندگان «تا استخوان» اولین عنوانی خواهد بود که بر روی یک بازیگر با هوش مصنوعی تکیه می‌کند.

در حالی که صنعت فیلمسازی سخت به دنبال بازگرداندن مخاطبین به سالن‌های سینما است، قرار است یک فیلم با بازیگری ساخته شود که در مقابل کووید-۱۹ ایمن است. زیرا او یک ربات به نام «اریکا» است.

«باندیت کپیتال میدیا» که تاکنون فیلم‌های «تا استخوان» (دانلود فیلم To the Bone با لینک مستقیم) و «ونسان عاشق» (دانلود فیلم Loving Vincent با لینک مستقیم) نامزد اسکار را تولید کرده، «هپی مون» بلژیک و «تن تن گلوبال میدیا» نیویورک، برای تولید فیلمی  به نام «بی» (b) که بازیگر نقش اول آن یک ربات با هوش مصنوعی است ۷۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

طرح داستانی این فیلم از «اریک فام» سرپرست جلوه‌های ویژه، «تارک زهدی»، و «سم خوزه» است که از طریق کمپانی «لایف اینترتینمنت» این فیلم را تولید می‌کنند. داستان «بی» در مورد یک دانشمند است که خطرات برنامه‌ای را کشف می‌کند که خود خلق کرده تا دی‌ان‌ای بشر را اصلاح کند. این برنامه به فرار زنی طراحی شده با هوش مصنوعی به نام «اریکا» کمک می‌کند. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

به گزارش «هالیوود ریپورتر»، دانشمندان ژاپنی «هیروشی ایشیگورو» و «کوهی اوگاوا» که «اریکا» را در خارج از داستان فیلم خلق کرده‌اند به او بازیگری و متد اکتینگ را نیز آموخته‌اند. خوزه می‌گوید: «در متد اکتینگ بازیگران از تجارب زندگی خود برای نقش استفاده می‌کنند. اما اریکا هیچ تجربه‌ای در زندگی ندارد. او برای بازی در این نقش خلق شده. ما باید حرکات و احساسات او را از طریق جلسات رو در رو شبیه‌سازی می‌کردیم، چیزهایی مانند مدیریت سرعت حرکاتش، صحبت از طریق احساساتش و نظارت بر توسعه‌ی شخصیت و زبان بدن.»

اریکا پیش‌تر قرار بود در پروژه‌های دیگری از جمله فیلمی به کارگردانی «تونی کی» به کار گرفته شود اما برنامه‌های تهیه‌کنندگان با کی هماهنگ نشد. کارگردان فیلم «بی» و بازیگران انسان فیلم هنوز انتخاب نشده‌اند، اما تهیه‌کنندگان بعضی از صحنه‌های بازی اریکا را در سال ۲۰۱۹ در ژاپن فیلمبرداری کرده‌اند. انتظار می‌رود سایر صحنه‌های «بی» ژوئن سال ۲۰۲۱ در اروپا ضبط شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید